Έρευνα σχετικά με το πώς έχουν επηρεάσει τα e-readers τις συνήθειες του αναγνωστικού κοινού στη Βρετανία πραγματοποίησε η Quick Reads, μία οργάνωση που «παράγει» μικρά βιβλία από γνωστούς συγγραφείς για πολυάσχολα άτομα και όχι και τόσο «έμπειρους» αναγνώστες.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 48% των Βρετανών που χρησιμοποιούν τεχνολογικά μέσα (e-readers όπως το Kindle και e-books) για να διαβάζουν αναφέρουν ότι διαβάζουν περισσότερο, τη στιγμή που ο μέσος ενήλικος αναγνώστης διαβάζει έξι ώρες την εβδομάδα.
Ωστόσο, ενώ οι γονείς περνούν κατά μέσο όρο 4 ώρες και 37 λεπτά την εβδομάδα διαβάζοντας για ψυχαγωγία, ένας στους πέντε (19%) παραδέχεται ότι διαβάζει στα παιδιά του λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 70% των γονέων σταματούν να διαβάζουν στα παιδιά τους πριν την ηλικία των 12, παρά τις συμβουλές ειδικών, που θεωρούν ότι οι γονείς θα έπρεπε να συνεχίζουν αυτή τη δραστηριότητα μέχρι και τα μέσα της εφηβείας των παιδιών τους.
Στο πλαίσιο της έρευνας βρέθηκε επίσης ότι ένας στους πέντε ενήλικους δεν διαβάζει για ψυχαγωγία (22%), ενώ οι άνδρες φαίνονται να διαβάζουν λιγότερο από τις γυναίκες. Αν και το βιβλίο παραμένει το κύριο «μέσον διαβάσματος» για το 61% των ενηλίκων, το 15% προτιμούν e-reader, το 4% laptop, το 4% tablet και το 3% smartphone.
Γενικότερα η τεχνολογία έχει θετική επίδραση στις αναγνωστικές συνήθειες: το 33% των ενηλίκων Βρετανών δηλώνουν ότι όταν διαβάζουν, διαβάζουν περισσότερο, χάρη σε τεχνολογικά μέσα όπως τα e-readers. Τα άτομα ηλικίας άνω των 65 είναι οι μεγαλύτεροι υποστηρικτές τους, με το 19% να τα κατονομάζει ως τον κύριο τρόπο ανάγνωσης, σε σχέση με το ποσοστό 12% που παρατηρείται στο ηλικιακό γκρουπ 18-24.
Το 41% των ενηλίκων δήλωσαν ότι η δυνατότητα να ψάξουν τι σημαίνουν άγνωστες λέξεις σε ένα e-reader έχει κάνει το διάβασμα ευκολότερο, ενώ το 51% αναφέρει ότι έχει βοηθήσει και η δυνατότητα προσαρμογής της εμφάνισης του κειμένου στις προτιμήσεις τους. Επίσης, τα e-readers έχουν διευρύνει τη γκάμα του υλικού που διαβάζεται, καθώς το 62% αναφέρουν ότι η δυνατότητα πρόσβασης σε δωρεάν βιβλία σημαίνει ότι μπόρεσαν να διαβάσουν βιβλία που υπό άλλες συνθήκες δεν θα διάβαζαν.