Επιχειρήσεις αναζήτησης του Boeing 777 της Malaysia Airlines στο έδαφός της ξεκίνησε η Κίνα, δέκα ημέρες μετά από τη μυστηριώδη εξαφάνιση του αεροσκάφους.
Όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, έχουν αναπτυχθεί συνολικά 21 δορυφόροι για να ερευνηθεί η περιοχή.
EPA/MALAYSIAN PRIME MINISTER OFFICE
Στη φωτογραφία, που δόθηκε στη δημοσιότητα από το γραφείο του πρωθυπουργού της Μαλαισίας απεικονίζεται ένας χάρτης του βόρειου αεροδιάδρομου των πιθανών «δρόμων» του Boeing 777 της Malaysia Airlines.
Το Πεκίνο άρχισε την έρευνα και πιθανώς τη διάσωση, καθώς από τον εναέριο χώρο της Κίνας περνά ο βόρειος αεροδιάδρομος των πιθανών «δρόμων» του αεροπλάνου, που είχε απογειωθεί από τη Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προορισμό το Πεκίνο, όπως δήλωσε ο πρεσβευτής της Κίνας στη Μαλαισία και μετέδωσε το πρακτορείο Ειδήσεων Νέα Κίνα.
REUTERS
Ο ίδιος αξιωματούχος ανέφερε ότι από την έως τώρα έρευνα μεταξύ των Κινέζων επιβατών του Boeing 777 δεν έχει προκύψει κάποιο στοιχείο που να σχετίζεται με την εξαφάνιση του αεροσκάφους. «Εμείς δεν βρήκαμε στοιχεία ότι οι Κινέζοι επιβάτες φέρουν ευθύνη ή είναι πιθανώς οι δράστες της εξαφάνισης», ανέφερε ο πρέσβης στη Μαλαισία, σύμφωνα με το πρακτορείο Ειδήσεων Νέα Κίνα.
Περιορίζει η Αυστραλία τη ζώνη ερευνών
Την ίδια ώρα η Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας της Αυστραλίας (AMSA) ανακοίνωσε ότι έχει περιορίσει δραστικά την ζώνη όπου πραγματοποιεί έρευνες, σε μία έκταση 600.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στο νότιο Ινδικό Ωκεανό. Ωστόσο η ζώνη παραμένει μεγάλη, με το μέγεθός της να είναι όσο αυτό της Ισπανίας και της Πορτογαλίας μαζί.
Τα ισχυρά ρεύματα και οι κακές καιρικές συνθήκες δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις έρευνες.
Στο βόρειο ημισφαίριο, οι έρευνες περιλαμβάνουν ένα τόξο που ξεκινά από τη Μαλαισία και εκτείνεται προς τη βόρεια Ταϊλάνδη, τη Μιανμάρ, την Κίνα και το Καζακστάν.
Η AMSA διευκρίνισε ότι η νότια ζώνη ερευνών μειώθηκε από τα 19 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα που ήταν αρχικά, με βάση την ανάλυση των δορυφορικών στοιχείων που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Ασφάλειας των Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών. Η ίδια η AMSA περιόρισε ακόμη περισσότερο τη ζώνη με βάση τις κινήσεις των θαλασσίων ρευμάτων κατά το διάστημα των τελευταίων δέκα ημερών.
Πηγές: ΑΜΠΕ, Γαλλ. Πρακτορείο, Reuters