Εξαγορά της Echo Nest από το Spotify

Παρασκευή, 07 Μαρτίου 2014 12:06
UPD:12:06
REUTERS/DADO RUVIC

Για το Spotify, η εξαγορά σημαίνει ότι πλέον θα αποτελεί ισότιμο ανταγωνιστή των Pandora, Google Now Music, iTunes Radio χωρίς να χρειάζεται τη βοήθεια τρίτων.

A- A A+

Η μουσική υπηρεσία Spotify ανακοίνωσε την εξαγορά της εταιρείας Echo Nest. Η εν λόγω εταιρεία δραστηριοποιείται στην καταγραφή μουσικών δεδομένων, τη δημιουργία προτάσεων και playlists για λογαριασμό διαφόρων μουσικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου του Spotify, αλλά και των ανταγωνιστών του.

Σε δήλωσή του ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του Spotify, Daniel Ek, ανέφερε ότι ο ίδιος και η εταιρεία του είναι οπαδοί της Echo Nest για μεγάλο χρονικό διάστημα και ότι η εξαγορά θα βοηθήσει το Spotify να «διεκδικήσει την πιθανότητα να παίξει την καλύτερη πιθανή μουσική». Ωστόσο, οι οικονομικοί όροι της εξαγοράς δεν έγιναν γνωστοί.

Η Echo Nest είναι μία startup εταιρεία που έχει καταφέρει να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη μουσική βάση δεδομένων, παγκοσμίως. Ιδρύθηκε το 2005 και έχει συλλέξει μέχρι σήμερα περισσότερα από ένα τρισεκατομμύριο data points για περισσότερα από 35 εκατομμύρια τραγούδια. Τα συγκεκριμένα δεδομένα (data points) καλύπτουν μία ευρεία γκάμα περιεχομένου, από το είδος της μουσικής μέχρι τις αναφορές στα μέσα ενημέρωσης.

Οι δύο εταιρείες είχαν συνεργαστεί κατά το παρελθόν, σε διάφορες περιστάσεις, όπως για τη δημιουργία ενός εργαλείου εικονικής playlist με την ονομασία MixShape, περίπου πριν από ένα χρόνο. Παράλληλα, η Echo Nest είχε συνεργαστεί και με αρκετούς από τους ανταγωνιστές του Spotify, όπως οι iHeartradio, MOG (πλέον Beats Music), Rdio, Xbox Music και SiriusXM. Επίσης, στο πελατολόγιο της Echo Nest περιλαμβάνονται εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των μέσων ενημέρωσης, της τεχνολογίας και γενικότερα γνωστά brands όπως MTV, Twitter, Foursquare, VEVO, Yahoo, Nokia, Coca Cola και Reebok.

Η υπηρεσία προτάσεων της Echo Nest θα παραμείνει ανοικτή και δωρεάν για όλους τους μη εμπορικούς developers, αλλά δεν έχει διευκρινιστεί το κόστος για τους εμπορικούς ανταγωνιστές του Spotify. Στην περίπτωση που το Spotify επιλέξει το «κλείδωμα» των υπηρεσιών προς τον ανταγωνισμό, θα σημάνει τη στέρηση, για τις υπόλοιπες υπηρεσίες του χώρου, μιας σημαντικής πηγής μουσικών προτάσεων και δεδομένων. Για το ίδιο το Spotify, η εξαγορά σημαίνει ότι πλέον θα αποτελεί ισότιμο ανταγωνιστή των Pandora, Google Now Music, iTunes Radio χωρίς να χρειάζεται τη βοήθεια τρίτων.

Προτεινόμενα για εσάς