Στόχος το 1 δισ. στη δημόσια εγγραφή του Twitter

Παρασκευή, 04 Οκτωβρίου 2013 11:28
UPD:12:36
REUTERS/HYUNGWON KANG

Η δημόσια εγγραφή του Twitter θα αποτελέσει το μεγαλύτερο γεγονός του είδους του από την αντίστοιχη κίνηση του Facebook το 2012.

A- A A+

Την άντληση ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων έχει ως στόχο να επιτύχει το Twitter, όπως έγινε γνωστό από έγγραφα σχετικά με την δημόσια εγγραφή του και την είσοδό του στο χρηματιστήριο.

Η «ηλικίας» επτά ετών εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει περίπου 218 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες και ότι 500 εκατομμύρια tweets στέλνονται κάθε μέρα. Ωστόσο, είχε απώλειες της τάξης των 69 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2013, με έσοδα 254 εκατ. Ωστόσο, αν και η εταιρεία δεν έχει σημειώσει ακόμα κέρδη, τα έσοδά της έχουν αυξηθεί από 28 εκατ. το 2010 στα 317 κατά τα τέλη του 2012.  Το 85% προέρχεται από διαφημίσεις, με έμφαση στις φορητές συσκευές, καθώς εκτιμάται ότι πάνω από το 75% των χρηστών του εισέρχονται στην υπηρεσία μέσω του smartphone τους.

Η δημόσια εγγραφή του Twitter θα αποτελέσει το μεγαλύτερο γεγονός του είδους του από την αντίστοιχη κίνηση του Facebook το 2012. Η εταιρεία θα εισέλθει υπό τον χαρακτηρισμό TWTR, ωστόσο δεν έχει αποκαλυφθεί αν θα το κάνει στο Nasdaq ή το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Η αξία της εταιρείας αναμένεται να ανέλθει κάπου ανάμεσα στα 12 και τα 20 δισ. δολάρια όταν εισέλθει στο χρηματιστήριο. Ο Έβαν Γουίλιαμς, πρώην διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής, κατέχει το 12% των μετοχών της, ο Τζακ Ντόρσεϊ, πρόεδρος, το 4,9% και ο Ντικ Κοστόλο, διευθύνων σύμβουλος, το 1,6%.

Παρά την αύξηση (τάξης 44%) των χρηστών του στα 218 εκατομμύρια τον Ιούνιο σε σχέση με τα 151 πριν ένα χρόνο, η εταιρεία προειδοποίησε ότι η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί, καθώς αυξάνεται η βάση των χρηστών.

Όσον αφορά στις απώλειες (79 εκατ. δολαρίων το 2012 και 128 το 2011), το Twitter παρουσιάζεται απτόητο, καθώς δαπανά μεγάλα ποσά προκειμένου να εξελίξει τις υπηρεσίες του προσφέρει, ανακοινώνοντας ότι σκοπεύει να συνεχίσει στο ίδιο πνεύμα αφού αντλήσει τα νέα κεφάλαια. Τον περασμένο μήνα απέκτησε την εταιρεία διαφημίσεων για φορητές συσκευές, MoPub, στην πιο εντυπωσιακή του κίνηση μέχρι τώρα, πληρώνοντας περίπου 350 εκατ. δολάρια σε μετοχές.

Αναλυτές του χώρου θεωρούν ότι η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να σημειώσει μεγάλα έσοδα, εξαιτίας της επικέντρωσής της στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα των φορητών συσκετών. Τα έσοδά της για το 2013 αναμένεται να φτάσουν τα 545 εκατ. σύμφωνα με την eMarketer, αγγίζοντας τα 807 το 2014.

Οι αγοραπωλησίες των μετοχών του Twitter αναμένεται να ξεκινήσουν κατά τα μέσα- τέλη Νοεμβρίου.

Προτεινόμενα για εσάς