Προβληματισμό έχει δημιουργήσει στις εταιρείες του χώρου της κινητής τηλεφωνίας ο περιορισμένος (σχετικά) αριθμός των τελευταίων μοντέλων (iPhone 5S) που φαίνεται να διατέθηκε στην αγορά.
Όπως αναφέρει το BBC, στη Μ.Βρετανία το στοκ των iPhone 5S, είναι μάλλον μικρό, κάτι που αναμένεται να προκαλέσει απογοήτευση στο καταναλωτικό κοινό. Η Apple απέφυγε να σχολιάσει το ζήτημα, ωστόσο όπως επισημαίνεται στο σχετικό δημοσίευμα, υπάρχει μεγάλο στοκ του δεύτερου, οικονομικού μοντέλου που παρουσίασε πρόσφατα η εταιρεία, iPhone 5C.
Πηγές τις οποίες επικαλείται το BBC αναφέρουν πως η Apple επιδιώκει να προωθήσει το 5C ενισχύοντας τις πωλήσεις του, ενώ παράλληλα παρέχει το 5S στην αγορά «με το σταγονόμετρο». Λιγότερο από μία ώρα μετά την «έξοδο» του 5S στη βρετανική αγορά, στη σελίδα της Apple το μοντέλο αναφερόταν ως μη διαθέσιμο για διάστημα 7-10 εργάσιμων στη Μ.Βρετανία.
Παρόμοιο θέμα φαίνεται να έχει προκύψει και στις ΗΠΑ, με το AllThingsD να αναφέρει πως πάροχος κινητής τηλεφωνίας έχει χαρακτηρίσει το στοκ iPhone 5S του – που εξέρχεται την Παρασκευή στην αγορά - ως εξαιρετικά χαμηλό. Καθυστερήσεις φαίνεται να σημειώνονται και σε άλλες χώρες: στην Αυστραλία και την Κίνα οι πελάτες που έσπευσαν να αγοράσουν την συσκευή απευθείας από την Apple ενημερώθηκαν πως πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον μία εβδομάδα, ενώ πελάτες στο Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη έμαθαν πως το τηλέφωνο δεν θα είναι διαθέσιμο ως τον Οκτώβριο.
Αναλυτές του χώρου προβαίνουν σε διάφορες εικασίες, από προσπάθεια αύξησης της ζήτησης του 5C μέχρι πολυπλοκότερη διαδικασία παραγωγής λόγω του σαρωτή αποτυπώματος, ενώ κάποιοι κάνουν λόγο για καθυστέρηση στην παραγωγή του chip επεξεργαστή του 5S (το οποίο, σημειωτέον, δεν ήταν διαθέσιμο για προπαραγγελία, εν αντιθέσει με το 5C, αν και στην Κίνα υπήρχε αυτή η δυνατότητα από την Τρίτη, όπως επισημαίνει το CNN).
Προβλέψεις σχετικά με τις πωλήσεις του 5S κάνουν λόγο για πωλήσεις περίπου έξι εκατομμυρίων τηλεφώνων σε όλο τον κόσμο μέσα στο τριήμερο. Κάποιοι εκτιμούν πως το εν λόγω διαφαινόμενο «ξεπούλημα» ίσως να αποτελεί τον λόγο για τον οποίο η εταιρεία δεν επέτρεψε προπαραγγελίες.