Το Facebook «μπαίνει στα χωράφια» του LinkedIn

Δυνατότητες «επαγγελματικής δικτύωσης» στο Facebook
Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013 12:35
UPD:12:35
REUTERS/DADO RUVIC

 Ο βασικός στόχος φαίνεται να είναι η διευκόλυνση εργοδοτών οι οποίοι αναζητούν εργαζομένους διερευνώντας παράλληλα τα προφίλ τους στο Facebook. 

A- A A+

Σε μία διακριτική μεν, «τροχιοδεικτική» δε κίνηση, το Facebook φαίνεται να «μπαίνει στα χωράφια» υπηρεσιών επαγγελματικής δικτύωσης όπως το LinkedIn, προσφέροντας την επιλογή «professional skills» («επαγγελματικές δεξιότητες) στο στήσιμο ενός προφίλ χρήστη.

Η εν λόγω επιλογή προσφέρεται στο πλαίσιο της κατηγορίας «δουλειά και εκπαίδευση», εντοπίστηκε αρχικά από τους συντελεστές του blog sociobits.org, και φαίνεται πως έχει εισαχθεί εδώ και λίγο καιρό.

Όταν ένας χρήστης καταχωρήσει ένα «skill», τότε κάνοντας κλικ σε αυτό οδηγείται σε μία νέα σελίδα, που προσφέρει μία «περιγραφή» και στη συνέχεια τού παρατίθενται από κάτω φίλοι που έχουν εκδηλώσει αντίστοιχο «ενδιαφέρον», καθώς και σχετικές σελίδες, γκρουπ και πληροφορίες γενικότερα. Ο βασικός στόχος φαίνεται να είναι η διευκόλυνση εργοδοτών οι οποίοι αναζητούν εργαζομένους διερευνώντας παράλληλα τα προφίλ τους στο Facebook. Προφανώς και ο χρήστης μπορεί να βάλει πολλαπλές δεξιότητες στο προφίλ του.

Σύμφωνα με το TheNextWeb, εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε πως «δοκιμάζουμε μία νέα επιλογή, όπου μπορείτε να προσθέσετε τις επαγγελματικές σας δεξιότητες στην κατηγορία ‘δουλειά και εκπαίδευση’ στο χρονολόγιό σας». Αντίστοιχο χαρακτηριστικό υπάρχει στο LinkedIn από παλιά, συν επιλογές που επιτρέπουν την εισαγωγή στοιχείων όπως γνώση ξένων γλωσσών, ευρεσιτεχνίες, πιστοποιήσεις, δημοσιεύσεις κλπ.  

Από πλευράς του το LinkedIn ωστόσο δεν φαίνεται σε καμία περίπτωση να παραμένει στάσιμο, καθώς, σύμφωνα με δημοσίευμα του Forbes, ο διευθύνων του σύμβουλος, Τζεφ Γουάινερ, δηλώνει πως η εταιρεία επιθυμεί να έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση διεθνώς.

Στόχος, όπως ανέφερε ο Γουάινερ στη συνδιάσκεψη TechCrunch Disrupt, είναι η ανάπτυξη του «πρώτου παγκοσμίου οικονομικού γραφήματος»: «θέλουμε να ‘εκπροσωπήσουμε’ ψηφιακά κάθε οικονομική ευκαιρία στον κόσμο…πλήρους ή μερικής απασχόλησης» είπε σχετικά. Η ψηφιακή ‘εκπροσώπηση’ της οικονομίας στο LinkedIn δεν θα περιλαμβάνει μόνο «ανοίγματα» για θέσεις εργασίας, αλλά και όλες τις δεξιότητες που απαιτούνται για αυτές τις δουλειές, καθώς και λεπτομερή προφίλ και δεδομένα από όλες τις εταιρείες και τα πανεπιστήμια στον κόσμο.

Ένα τέτοιο «άνοιγμα» θα μπορούσε να έχει σημαντική επίδραση στις μικρότερες επιχειρήσεις, καθώς θα τις «συνδέει» με μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς εργασίας, παρέχοντάς τους μέσα που μέχρι τώρα διέθεταν μόνο οι μεγάλες εταιρείες.

Προτεινόμενα για εσάς