Εξέταση DNA για τη στεφανιαία νόσο αναπτύσσεται στις ΗΠΑ

Τρίτη, 02 Ιουλίου 2013 18:15
UPD:18:16
REUTERS/PASCAL LAUENER

Κάποια σωματίδια DNA εμφανίζονται όταν υπάρχουν χρόνιες φλεγμονώδεις καταστάσεις, όπως η στεφανιαία νόσος.

Μέσω εξέτασης DNA φαίνεται ότι θα εντοπίζεται στο μέλλον η στεφανιαία νόσος σύμφωνα με επιστήμονες στις ΗΠΑ, οι οποίοι αναπτύσσουν μια νέα μέθοδο ώστε να εντοπίζεται πιο γρήγορα.

Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ ανακάλυψαν ότι κάποια σωματίδια DNA εμφανίζονται όταν υπάρχουν χρόνιες φλεγμονώδεις καταστάσεις, όπως η στεφανιαία νόσος, και πως τα υψηλά τους επίπεδα έχουν άμεση σχέση με τη συσσώρευση ασβεστίου στο εσωτερικό των αρτηριών που προκαλεί την ασθένεια.

Στη μελέτη συμμετείχαν 282 ασθενείς ηλικίας από 34 έως 83 ετών, που αισθάνονταν πόνους στους στήθος, οι οποίοι κατά τους επιστήμονες ίσως αποτελούσαν ένδειξη της στεφανιαίας νόσου.

Κατά τη μελέτη, οι ασθενείς έδωσαν δείγματα αίματος για να εντοπιστούν τα συγκεκριμένα σωματίδια, ενώ υποβλήθηκαν και σε μια μέθοδο απεικονιστικής τομογραφίας, ώστε να διαπιστώσουν οι επιστήμονες ποιά από τα αγγεία που παρέχουν αίμα στην καρδιά παρουσίαζαν σκλήρυνση ή οστεοποίηση.

Σύμφωνα με την επιστημονική έκθεση, αν αποδειχθεί ότι αυτά τα σωματίδια αποτελούν δείκτες της ασθένειας, θα γίνουν το νέο μέσο για την ταχύτερη διάγνωση, γεγονός που θα βοηθήσει τους ειδικούς να προβλέπουν πόσα αγγεία θα επηρεαστούν και αν υπάρχει κίνδυνος εμφάνισης σοβαρών καρδιολογικών προβλημάτων.

Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Arteriosclerosis, Thrombosis, and Vascular Biology και αναφέρει ότι το επόμενο βήμα τον επιστημόνων είναι να διαπιστώσουν ποιά σωματίδια παρουσιάζουν ευαισθησία.

«Αν αποδειχθεί ότι αυτοί οι δείκτες είναι αποτελεσματικοί, τότε η διάγνωση θα γίνεται ταχύτερα, η αντιμετώπιση της στεφανιαίας νόσου θα βελτιωθεί και η θεραπεία θα ξεκινά πιο γρήγορα» αναφέρει στην επιστημονική έκθεση ο βασικός της συντάκτης, δρ Julian Borissoff, ερευνητής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ και στο νοσοκομείο παίδων Βοστόνης.

Δημοφιλή