Η «Ολική Επαναφορά» της εικονικής πραγματικότητας στη CES

Πέμπτη, 10 Ιανουαρίου 2013 11:31
UPD:11:31

A- A A+

Το σετ εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα success stories της υπηρεσίας συγκέντρωσης χρηματοδότησης Kickstarter, φιλοδοξώντας να «φέρει πίσω» το πάλαι ποτέ «καυτό» δείγμα μελλοντικής τεχνολογίας, VR.

Παρά τη φαινομενική δυσκολία του εγχειρήματος, ωστόσο, το Oculus Rift έχει συγκεντρώσει πολλούς υποστηρικτές, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας παιχνιδιών, και, όπως φαίνεται στη φετινή CES, η πορεία του δεν πρόκειται να ανακοπεί.

Ο ιδρυτής του, Πάλμερ Λάκι, εκτιμά πως το Oculus Rift θα φέρει τεράστιες αλλαγές στο gaming. Στο πλαίσιο της έκθεσης στο Λας Βέγκας, παρουσιάστηκε το developer kit που θα αποσταλεί το Μάρτιο στους υποστηρικτές του project, ενώ δόθηκε η ευκαιρία σε ενδιαφερόμενους να δοκιμάσουν τη σχεδόν ολοκληρωμένη συσκευή, αποσπώντας καλά σχόλια, καθώς το Oculus Rift φαίνεται να δίνει αυτά που υποσχόταν.

Το Oculus Rift είναι στην ουσία δύο φακοί (ένας για κάθε μάτι, το οποίο βλέπει εικόνα 640x800) μέσα σε μία μάσκα, οι οποίοι συνδυάζονται και προκύπτει εικόνα 1280x800. Οι δημιουργοί του υπόσχονται πως το lag και το latency στο τελικό development kit θα έχουν βελτιωθεί σε σχέση με τη συσκευή που παρουσιάστηκε στη CES.

To φιλόδοξο project του Λάκι υποστηρίζει ένας από τους θρύλους του κόσμου του gaming, ο Τζων Κάρμακ: πρόκειται για το δημιουργό των Doom, Quake, Wolfenstein 3D κ.α, ο οποίος και, αφού δοκίμασε ο ίδιος τη συσκευή, προώθησε το Oculus Rift στην Ε3, ενώ βοήθησε και στην ανάπτυξή του. Η συσκευή, πέρα από τους φακούς, διαθέτει αξελερόμετρο, γυροσκόπιο και άλλους αισθητήρες, που «περνούν» δεδομένα στο παιχνίδι, αποδίδοντας τις κινήσεις του κεφαλιού του και επεκτείνοντας δραματικά την εμβύθιση του παίκτη. Λειτουργεί σαν περιφερειακό- ο χρήστης το συνδέει στον υπολογιστή και παίζει, ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί ένα «κλασικό» χειριστήριο για τις υπόλοιπες κινήσεις του.

Αν και κάποιες κινήσεις (όπως η κλίση του κεφαλιού για να κοιτάξει κανείς πίσω από έναν τοίχο χωρίς να ξεπροβάλει ολόκληρος) δεν «μεταφράζονται» ακόμα, η ομάδα του Oculus Rift υπόσχεται πως αυτό θα έχει αλλάξει στο τελικό προϊόν.

Όπως και να έχει, το Oculus Rift εντυπωσίασε στη φετινή CES, αποτελώντας εύκολα ένα από τα μεγάλα «highlights» της έκθεσης, καθώς, εάν όλα πάνε καλά, θα είναι πολλοί οι developers που θα σπεύσουν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία του, όπως και στην περίπτωση του Kinect της Microsoft.

Η συσκευή αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2014, και η τιμή που έχει τεθεί ως στόχος είναι τα 300 δολάρια.

Προτεινόμενα για εσάς