«Καινοτόμο Διαστημικό Όχημα» (Innovative Space Vehicle- ISV) είναι το όνομα του μη επανδρωμένου διαστημοπλάνου που ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA), «απαντώντας» στο αντίστοιχο αμερικανικό project, Χ-37Β.
To αμερικανικό σκάφος αποτελεί μία ρομποτική «συρρικνωμένη» εκδοχή του διαστημικού λεωφορείου, αναπτύσσεται από την πολεμική αεροπορία και έχει κάνει δύο δοκιμαστικές πτήσεις από το 2010. Σε αντίστοιχο πλαίσιο (αν και αρκετά μικρότερου μεγέθους) κινείται και το ευρωπαϊκό ISV, η μοίρα του οποίου θα αποφασιστεί σε συνέδριο της ESA στην Ιταλία στις 20 - 21 Νοεμβρίου.
Το ISV αποτελεί ένα από τα πλέον φιλόδοξα προγράμματα του PRIDE (Program for Reusable In - orbit Demonstrator in Europe), και, μαζί με το IXV (Intermediate Experimental Vehicle) ευελπιστούν να αποτελέσουν αναπόσπαστα τμήματα του μέλλοντος της ευρωπαϊκής διαστημικής προσπάθειας.
Το ISV θα μπορεί να αναλάβει καθήκοντα μεταφορέα, καθώς και πλατφόρμας δοκιμών σε τροχιά, ενώ θα είναι ικανό να επιστρέφει στη Γη και να προσγειώνεται σε αεροδιάδρομο, όπως το διαστημικό λεωφορείο της NASA. Οι εκτοξεύσεις του, σύμφωνα με το space.com, θα γίνονται από το διαστημικό κέντρο της Γουϊάνα στο Κουρού (Γαλλική Γουϊάνα), με τον πύραυλο Vega της Ariansepace, που είναι ο μικρότερος από τους πυραύλους της ESA - κάτι που σημαίνει πως εκ των πραγμάτων και το ISV θα είναι μικρών διαστάσεων.
Η κεντρική ιδέα πίσω από το ISV είναι αυτή ενός μικρού, οικονομικού και επαναχρησιμοποιούμενου σκάφους, που θα μπορεί να εκσυγχρονίζεται και συντηρείται με ευκολία. Οι διαστάσεις του θεωρείται πως θα είναι αντίστοιχες του IXV, που ζυγίζει 1.800 κιλά και έχει μήκος 4.4 μέτρα και πλάτος 2,2, και θα εκτοξευτεί σε αποστολή το 2014.
Από πλευράς του PRIDE και της ESA υπάρχει διάθεση για συνεργασία και με άλλους φορείς, όπως την ιαπωνική διαστημική υπηρεσία και την ιταλική CIRA. Ωστόσο, το ISV έχει ακόμα μέλλον μπροστά του, καθώς αυτή τη στιγμή η προσοχή του PRIDE είναι επικεντρωμένη στο πρόγραμμα του IXV, η δοκιμή του οποίου ήταν αρχικά προγραμματισμένη για το 2013, πριν αναβληθεί για τα μέσα του 2014. Το σκάφος θα εκτοξευτεί από τη Γαλλική Γουϊάνα, θα βρεθεί σε τροχιά και θα επιστρέψει στη Γη εισερχόμενο στην ατμόσφαιρα με ταχύτητα 20πλάσια αυτής του ήχου, για να τερματίσει την πτήση του στα νερά του Ειρηνικού, όπου και θα προσθαλασσωθεί - έχοντας πρώτα προβεί σε ελιγμούς και ανοίξει αλεξίπτωτα προκειμένου να μειώσει την ταχύτητά του.