Αυτή ήταν η απάντηση του προέδρου της FIA στα μέλη της FOTA και τους όρους στους οποίους έθεσαν προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα του 2010. Ο 69χρονος Βρετανός αν και δεν έχει απαντήσει επισήμως στις εννέα ομάδες της Ένωσης, εντούτοις σε δηλώσεις του σε διάφορα μέσα δείχνει ανυποχώρητος.
Μιλώντας στον ελβετικό Τύπο, προέτρεψε τις ομάδες της FOTA (πλην της Williams που έχει υποβάλει αίτηση συμμετοχής) να διοργανώσουν το δικό τους πρωτάθλημα, με τους δικούς τους κανονισμούς, διότι στη Φόρμουλα 1 εδώ και εξήντα χρόνια η FIA έχει αναλάβει αυτό το ρόλο.
Με αυτό τον τρόπο ο πρόεδρος του Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου απαντά στην πρόταση των ομάδων να καταργηθούν οι νέοι κανονισμοί του 2010 (που περιλαμβάνουν και το budget cup) και να ληφθούν οι ισχύοντες ως βάση στην οποία θα στηριχθούν για τη θέσπιση των νέων.
Επιπλέον, απορρίπτει το τελεσίγραφο της FOTA να υπογραφεί η νέα συνθήκη Ομονοίας έως τις 12 Ιουνίου, ημερομηνία που θα ανακοινωθεί η λίστα των ομάδων για το πρωτάθλημα του 2010. Αιτιολογία είναι ότι οι προτάσεις της Ένωσης δόθηκαν πολύ αργά και δεν είναι έτσι εφικτή η επίτευξη συμφωνίας.
Στην ουσία ο Μόσλεϊ «πετά το γάντι» έμμεσα στις ομάδες χωρίς να αποδέχεται τους βασικούς όρους που έθεσαν. Η επιμονή αυτή ίσως πηγάζει και από τις πολλές συμμετοχές νέων ομάδων που έχουν υποβάλει αιτήσεις για να τρέξουν στη Φόρμουλα 1.
Ακούγεται ότι ο αριθμός τους φτάνει τις 16 εκ των οποίων μερικές έχουν γίνει γνωστές. Όπως π.χ. η USF1, Campos Meta 1, Prodrive, Lola, Litespeed, Superfund, March, Epsilon, Euskadi, Brabham και η N. Technology. Mην ξεχνάμε και τη Williams, η οποία «έσπασε» την ενότητα της FOTA, υποβάλλοντας συμμετοχή για να αποπεμφθεί στη συνέχεια από την Ενωση.
Αν και δεν έχει γίνει γνωστή η λίστα των ομάδων που θα συμμετάσχουν τελικά την επόμενη χρονιά, (αυτό θα γίνει στις 12/6), το σίγουρο είναι ότι πλέον στο grid θα ξεκινούν 26 μονοθέσια. Κατά συνέπεια, λαμβάνοντας υπόψη τα όσα ακούγονται, οι συμμετοχές είναι πολυάριθμες και ο Μόσλεϊ είναι σε θέση να «κλείσει» το γκρουπ των εταιρειών για το 2010 χωρίς τις εννέα ομάδες που αντιδρούν.
Στο πείσμα του προέδρου της FIA, οι ομάδες τηρούν στάση αναμονής, περιμένοντας μία επίσημη ανακοίνωση. Εντούτοις, ο διευθυντής της BMW Motorsport, Μάριο Θίσεν, δήλωσε ότι η FOTA επιθυμεί να αναζητήσει λύση σε αυτή την κρίσιμη στιγμή για το άθλημα και δεν θέλει να δημιουργεί νέα πρωταθλήματα.
«Εχουμε δεσμευτεί να βρούμε μία λύση με τη FIA για να προχωρήσουμε μαζί. Αυτό μπορώ να πω μόνο, την παρούσα χρονική στιγμή». Ο διευθυντής της BMW Motorsport διευκρίνισε ότι τα μέλη της Ενωσης δεν σκοπεύουν να συναντηθούν αυτό το Σαββατοκύριακο για να συζητήσουν το επίμαχο θέμα. Αν όμως υπάρξει κάποια επίσημη αντίδραση, τότε θα συγκεντρωθούν άμεσα για να συζητήσουν.
Σε ό,τι αφορά τους όρους που έθεσαν οι ομάδες και στους οποίους αντιδρά ο Μόσλεϊ, ο Θίσεν αποκάλυψε ότι ο ίδιος ο 69χρονος Βρετανός στη συνάντησή τους στο Μονακό προέτρεψε τις ομάδες να δημιουργήσουν κάποιες αρχικές προτάσεις.
Μην ξεχνάμε ότι oι εννέα ομάδες της FOTA θέτουν ως προϋπόθεση εγκυρότητας της συμμετοχής τους να γίνουν δεκτά τα όσα έχουν ζητήσει μερικές ημέρες πριν. Διαφορετικά θα αποσυρθούν.
Το σίγουρο είναι ότι η συνέχεια αναμένεται να είναι άκρως ενδιαφέρουσα καθώς αναμένεται η επίσημη απάντηση της FIA σε ό,τι αποφάσισαν οι ομάδες. Καταληκτική ημερομηνία αναμένεται να είναι η 12η Ιουνίου όταν και θα ανακοινωθούν τα ονόματα των εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο επόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα.