Σε πρόσφατη δημοπρασία του Sotheby's στο Χονγκ Κονγκ, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο έργο καλλιτέχνη που δεν αναγνωρίστηκε ευρέως όσο ζούσε, στον Sanyu, Γαλλο-κινέζο ζωγράφο, που πέθανε φτωχός το 1966.
Ο πίνακας ζωγραφικής «Four Nudes» του Sanyu, του 1950, που απεικονίζει τέσσερις γυμνές γυναίκες, διεκδικήθηκε από τέσσερις συλλέκτες και πωλήθηκε, τελικά, 33 εκατομμύρια δολάρια.
Φαίνεται πως αν και έζησε στο Παρίσι, τα έργα του ταξιδεύουν πίσω στην Ανατολή.
Τον περασμένο Οκτώβριο, το έργο «Nu», που απεικονίζει μια μοναχική γυναίκα ξαπλωμένη, πωλήθηκε 25 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία του Sotheby's. Έναν μήνα αργότερα, το «Five Nudes» πωλήθηκε από τον Οίκο Christie's περίπου 39 εκατομμύρια δολάρια, καταγράφοντας ένα νέο ρεκόρ για έργο τέχνης.
Ο Sanyu γεννήθηκε στη Σιτσουάν το 1895, σε οικογένεια που διαχειριζόταν ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια μεταποίησης μεταξιού στην κινεζική επαρχία. Παρακολουθούσε μαθήματα στο σπίτι και γνώρισε τον κόσμο της τέχνης νωρίς: έμαθε καλλιγραφία από έναν διάσημο καλλιγράφο στη Σιτσουάν και ζωγραφική από τον πατέρα του, που ήταν καλλιτέχνης.
Στην ηλικία των 20, όπως πολλοί νέοι καλλιτέχνες της εποχής, μετακόμισε στο Παρίσι για να σπουδάσει και να συμμετάσχει στην ακμάζουσα μποέμ σκηνή της πόλης.
Ο μεγαλύτερος αδερφός του ανέλαβε το εργοστάσιο και τον υποστήριζε με γενναιόδωρα επιδόματα. Γνώρισε και παντρεύτηκε μια Γαλλίδα και, το 1929, ανέλαβε να προωθεί τα έργα του ο έμπορος τέχνης Henri-Pierre Roche.
Αλλά η σχέση του με τον Roche διήρκεσε μόνο τρία χρόνια -έναν χρόνο περισσότερο από τον γάμο του, λόγω, μεταξύ άλλων και της περίεργης προσωπικότητάς του.
Όταν διακόπηκε η οικονομική στήριξη από τον αδερφό του, άρχισαν τα προβλήματα για τον ζωγράφο, ο οποίος, μεταξύ άλλων, εφηύρε ένα παιχνίδι, το «πινγκ-τένις», συνδυασμός μπάντμιντον και τένις που παιζόταν με μπάλα του πινγκ-πονγκ.
Η εφεύρεση δεν του παρείχε οικονομική εξασφάλιση και ο ζωγράφος πέθανε φτωχός στο Παρίσι, από διαρροή αερίου στο στούντιο του.
Το έργο του αναγνωρίστηκε πολύ μετά τον θάνατό του. Δημιούργησε περισσότερα από 2.000 σχέδια με μολύβι και μελάνι, και -μετά τα χρόνια του πολέμου- και 56 ελαιογραφίες, παντρεύοντας δυτικές και ασιατικές επιρροές.
Τα έργα του, σήμερα, προσελκύουν το ενδιαφέρον στις αναπτυσσόμενες αγορές της Κίνας και του Χονγκ Κονγκ. Εκθέσεις σε Μουσεία βοήθησαν, επίσης, να αναδειχθεί μια πληρέστερη εικόνα του εύρους της καλλιτεχνικής δημιουργίας του.