To σχέδιο της Βρετανίας για τη μετανάστευση και τους εργαζομένους υψηλής ειδίκευσης

Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2018 13:11
UPD:13:12
REUTERS/TOBY MELVILLE
A- A A+

Ύστερα από σκληρές διαπραγματεύσεις της τελευταίας στιγμής στους κόλπους του υπουργικού συμβουλίου της Τερέζα Μέι, ο υπουργός Εσωτερικών της Βρετανίας, Σαβίντ Τζαβίντ, παρουσίασε σήμερα το πολυαναμενόμενο σχέδιο μεταναστευτικής πολιτικής για την μετά Brexit εποχή. 

Η κυβέρνηση θα θέσει το σχέδιο σε 12μηνη δημόσια διαβούλευση πριν λάβει την οριστική απόφαση για το εάν οι υποψήφιοι μετανάστες θα πρέπει να έχουν απολαβές ύψους 30.000 στερλινών (33.270 ευρώ) ετησίως για να μπορούν να λάβουν άδεια εισόδου ως υψηλής ειδίκευσης εργαζόμενοι. 

Το φρένο στη μετανάστευση ήταν βασικό κριτήριο, όπως έδειξαν έρευνες γνώμης, στην απόφαση εκείνων που το 2016 τάχθηκαν υπέρ της εξόδου από την Ε.Ε. Η ελεύθερη μετακίνηση μεταξύ των 28 κρατών- μελών είναι θεμελιώδης αρχή της Ένωσης και δεν θα μπορούσε να βρεθεί υπό διαπραγμάτευση από κανένα κράτος- μέλος. 

Το τελικό σχέδιο είναι ένας συμβιβασμός στον οποίο κατέληξαν η Τερέζα Μέι, ο υπουργός Οικονομικών Φίλιπ Χάμοντ και ο υπουργός Βιομηχανίας, Γκρεγκ Κλαρκ. Επιχειρεί να λάβει υπόψη την επιθυμία της Μέι (και βασική υπόσχεσή της προς τους πολίτες) να περιορίσει τις μεταναστευτικές ροές σε κάτω των 100.000, αλλά και τις έντονες ανησυχίες, που εκφράζουν ορισμένοι υπουργοί και ο επιχειρηματικός κόσμος για πλήγμα στην βρετανική οικονομία, εάν μπει φρένο στην είσοδο των νέων ταλέντων. 

Ο Τζαβίντ αρνήθηκε να προσδιορίσει ένα συγκεκριμένο όριο για την καθαρή μετανάστευση, αρκούμενος στο να δηλώσει στο BBC ότι στόχος της κυβέρνησης είναι περιορίσει τις μεταναστευτικές εισροές σε «βιώσιμα επίπεδα». 

Τόνισε δε ότι επιθυμία του Λονδίνου είναι να εστιάσει στους υψηλής ειδίκευσης εργαζομένους, προσθέτοντας ότι «εάν κάποιος είναι υψηλής ειδίκευσης, τότε σίγουρα κερδίζει πάνω από το μέσο μισθό». Παράλληλα απέρριψε τις ανησυχίες ότι το σχέδιο θα πλήξει την οικονομία, διατεινόμενος ότι πολλές χώρες, όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς έχουν ισχυρές οικονομίες χωρίς να έχουν ελευερία μετακίνησης.

Τα βέλη ήταν άμεσα από το Εργατικό Κόμμα και τον δήμαρχο του Λονδίνου, Σαντίκ Καν, ο οποίος προειδοποιήσε για «ισχυρό πλήγμα στην ανάπτυξη».

Όπως είπε δεν έχει καμία λογική η κυβέρνηση να παρουσιάζει ένα σχέδιο «one fits all», αφού είναι διαφορετικές οι ανάγκες της κάθε πόλης. Για το Λονδίνο υπογράμμισε το σχέδιο δεν μπορεί να λειτουργήσει. 

naftemporiki.gr με πληροφορίες από BBC, Bloomberg

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή