Από την έντυπη έκδοση
Υπάρχει μοντέλο με κινητήρα βενζίνης, με κατανάλωση ανάλογη με αυτή ενός πετρελαιοκίνητου, αλλά παράλληλα να είναι σημαντικά πιο προσιτό στην αγορά του; Με κινητήρα βενζίνης που συνδυάζει κορυφαία ροπή με χαμηλές εκπομπές ρύπων; Κινητήρας που κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είτε απενεργοποιεί δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του είτε απενεργοποιείται εντελώς; Άλλες εποχές τα παραπάνω ερωτήματα θα χαρακτηρίζονταν ουτοπικά ή -τουλάχιστον- απλά ρητορικά, μας λένε οι ιθύνοντες της VW.
Και όμως, η Volkswagen έχει εξελίξει έναν τέτοιο κινητήρα και τον παρουσιάζει στο Golf 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion. Ένα Golf με βενζινοκινητήρα 130 ίππων, με μέση μικτή κατανάλωση μόλις 4,8 λίτρα/100 χλμ. και προτεινόμενη τιμή λιανικής από 19.500 ευρώ. Όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων, μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι λόγω των κυκλοφοριακών συνθηκών ή γιατί κινείται σε κάποια κατηφόρα, η μονάδα ελέγχου του κινητήρα σβήνει τον TSI και τον απομονώνει από τη μετάδοση απελευθερώνοντας τον συμπλέκτη, με το αυτοκίνητο να ρολάρει λειτουργώντας ως όχημα μηδενικών ρύπων.