Multimedia

F1: Ανασκόπηση του 2012

Δευτέρα, 31 Δεκεμβρίου 2012 12:33

Το 2012 ήταν σίγουρα μία από τις πιο συναρπαστικές χρονιές των τελευταίων ετών στη Formula 1. Χάρισε πολλές συγκινίσεις, είχε πολλές ανατροπές και αποζημίωσε τους λάτρεις του αθλήματος με έναν ανεπανάλληπτο τελευταίο αγώνα στην Βραζιλία, όπου κρίθηκε ο τίτλος του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ με εξαιρετική απόδοση από το μέσον της χρονιάς και έπειτα, μπόρεσε να κατακτήσει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά την κορυφή και έγινε έτσι ο νεότερος πιλότος που καταφέρνει να κερδίσει τρία διαδοχικά πρωταθλήματα.

F1: Ανασκόπηση του 2012 #1. Στις 31 Ιανουαρίου το Γερμανικό δικαστήριο έκρινε ένοχο τον Αντριαν Σούτιλ, για την επίθεσή του στον συνιδιοκτήτη της Lotus Ερικ Λουξ σε μπαρ στη Σαγκάη μετά το Κινέζικο GP to 2011. Ο Γερμανός πιλότος καταδικάστηκε σε φυλάκιση 18 μηνών με αναστολή και του επιβλήθηκε παράλληλα χρηματικό πρόστιμο 200.000 ευρώ, το οποίο θα δοθεί για φιλανθρωπικό σκοπό.
EPA / FRANK LEONHARDT
Στις 31 Ιανουαρίου το Γερμανικό δικαστήριο έκρινε ένοχο τον Αντριαν Σούτιλ, για την επίθεσή του στον συνιδιοκτήτη της Lotus Ερικ Λουξ σε μπαρ στη Σαγκάη μετά το Κινέζικο GP to 2011. Ο Γερμανός πιλότος καταδικάστηκε σε φυλάκιση 18 μηνών με αναστολή και του επιβλήθηκε παράλληλα χρηματικό πρόστιμο 200.000 ευρώ, το οποίο θα δοθεί για φιλανθρωπικό σκοπό.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #2. Στις 3 Φεβρουαρίου οι δρόμοι της Sauber και του Τζέιμς Κι χώρισαν καθώς ο πρώην πλέον τεχνικός επικεφαλής αποφάσισε να παραιτηθεί. Περίπου επτά μήνες μετά (6 Σεπτεμβρίου) ανακοινώθηκε η συνεργασία του με την Scuderia Toro Rosso, όπου ανέλαβε χρέη τεχνικού επικεφαλής στη θέση του Τζόρτζιο Ασκανέλι. SAUBER MOTORSPORT AG
Στις 3 Φεβρουαρίου οι δρόμοι της Sauber και του Τζέιμς Κι χώρισαν καθώς ο πρώην πλέον τεχνικός επικεφαλής αποφάσισε να παραιτηθεί. Περίπου επτά μήνες μετά (6 Σεπτεμβρίου) ανακοινώθηκε η συνεργασία του με την Scuderia Toro Rosso, όπου ανέλαβε χρέη τεχνικού επικεφαλής στη θέση του Τζόρτζιο Ασκανέλι. SAUBER MOTORSPORT AG
F1: Ανασκόπηση του 2012 #3. Ο πρώτος αγώνας στο Αλμπερτ Παρκ αποζημίωσε όσους ισχυρίζονταν ότι με έξι παγκόσμιους πρωταθλητές θα γίνει ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα. Ο Τζένσον Μπάτον μπορεί να ξεκίνησε με το… δεξί τη χρονιά, ανεβαίνοντας στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου και φτάνοντας παράλληλα τις 13 νίκες, αλλά πίσω του έγινε πραγματική μάχη. Πρωταγωνιστές οι Φέτελ-Χάμιλτον με τον Γερμανό να επωφελείται από την είσοδο του Αυτοκινήτου ασφαλείας και να μπαίνει σφήνα μεταξύ των δύο McLaren-Mercedes.
EPA / JOE CASTRO
Ο πρώτος αγώνας στο Αλμπερτ Παρκ αποζημίωσε όσους ισχυρίζονταν ότι με έξι παγκόσμιους πρωταθλητές θα γίνει ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα. Ο Τζένσον Μπάτον μπορεί να ξεκίνησε με το… δεξί τη χρονιά, ανεβαίνοντας στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου και φτάνοντας παράλληλα τις 13 νίκες, αλλά πίσω του έγινε πραγματική μάχη. Πρωταγωνιστές οι Φέτελ-Χάμιλτον με τον Γερμανό να επωφελείται από την είσοδο του Αυτοκινήτου ασφαλείας και να μπαίνει σφήνα μεταξύ των δύο McLaren-Mercedes.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #4. Τα πάνω κάτω έφερε ο αγώνας στη Μαλαισία! Οι «κομπάρσοι» έγιναν πρωταγωνιστές και οι πρωταγωνιστές «κομπάρσοι». Η Ferrari γνώρισε την αποθέωση μετά τη μεγάλη κριτική που δέχθηκε και τις άσχημες εμφανίσεις. Τι κι αν η McLaren δεύτερο συνεχόμενο αγώνα είχε κάνει το 1-2 στις κατατακτήριες, η Ferrari και ο Αλόνσο έφυγαν νικητές από την Κουάλα Λουμπούρ με την βοήθεια της βροχής. Αξιοσημείωτο γεγονός η δεύτερη θέση του Σέρζιο Πέρεθ, ο οποίος παραλίγο να κάνει την έκπληξη. Αυτή ήταν η πρώτη φορά για την Sauber, μετά το 2009, που βρέθηκε στο βάθρο καθώς η τελευταία ήταν στη Βραζιλία με τον Ρόμπερτ Κουμπίτσα.
EPA / DIEGO AZUBEL
Τα πάνω κάτω έφερε ο αγώνας στη Μαλαισία! Οι «κομπάρσοι» έγιναν πρωταγωνιστές και οι πρωταγωνιστές «κομπάρσοι». Η Ferrari γνώρισε την αποθέωση μετά τη μεγάλη κριτική που δέχθηκε και τις άσχημες εμφανίσεις. Τι κι αν η McLaren δεύτερο συνεχόμενο αγώνα είχε κάνει το 1-2 στις κατατακτήριες, η Ferrari και ο Αλόνσο έφυγαν νικητές από την Κουάλα Λουμπούρ με την βοήθεια της βροχής. Αξιοσημείωτο γεγονός η δεύτερη θέση του Σέρζιο Πέρεθ, ο οποίος παραλίγο να κάνει την έκπληξη. Αυτή ήταν η πρώτη φορά για την Sauber, μετά το 2009, που βρέθηκε στο βάθρο καθώς η τελευταία ήταν στη Βραζιλία με τον Ρόμπερτ Κουμπίτσα.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #5. Στα τέλη Μαρτίου ο Ανταμ Παρ αποχώρησε έπειτα από περίπου έξι χρόνια από την Williams. Ο Παρ που εθεωρείτο ως ο διάδοχος του Φρανκ Γουΐλιαμς, είχε αναλάβει από το 2010 και τα καθήκοντα προέδρου. WILLIAMS F1/GLENN DUNBAR/LAT PHOTOGRAPHIC
Στα τέλη Μαρτίου ο Ανταμ Παρ αποχώρησε έπειτα από περίπου έξι χρόνια από την Williams. Ο Παρ που εθεωρείτο ως ο διάδοχος του Φρανκ Γουΐλιαμς, είχε αναλάβει από το 2010 και τα καθήκοντα προέδρου. WILLIAMS F1/GLENN DUNBAR/LAT PHOTOGRAPHIC
F1: Ανασκόπηση του 2012 #6. Μετά τη δυσκολία εξεύρεσης ομάδας για το 2012, ο Χάιμε Αλγκουερσουάρι συμφώνησε με την Pirelli ώστε να εκτελεί χρέη δοκιμαστή για την Ιταλική εταιρεία. Ο Ισπανός πλαισίωσε τον Λούκας ντι Γκράσι, ο οποίος παρέμεινε για έναν ακόμη χρόνο. SCUDERIA TORO ROSSO/PETER FOX/
Getty Images / Peter Fox
Μετά τη δυσκολία εξεύρεσης ομάδας για το 2012, ο Χάιμε Αλγκουερσουάρι συμφώνησε με την Pirelli ώστε να εκτελεί χρέη δοκιμαστή για την Ιταλική εταιρεία. Ο Ισπανός πλαισίωσε τον Λούκας ντι Γκράσι, ο οποίος παρέμεινε για έναν ακόμη χρόνο. SCUDERIA TORO ROSSO/PETER FOX/
F1: Ανασκόπηση του 2012 #7. H HRT αποφάσισε να βρει αντικαταστάτη του Γκέοφ Γουΐλις στη χηρεύουσα θέση του τεχνικού διευθυντή. Ετσι στις αρχές Απριλίου ανακοίνωσε ότι ο Τόνι Κουκερέγια αναλαμβάνει εφεξής τα συγκεκριμένα καθήκοντα. Η θέση είχε μείνει κενή από τον Σεπτέμβριο του 2011 όταν ο Γουΐλις είχε αποχωρήσει από την Ισπανική ομάδα. HRT F1 TEAM.
RV RACING PRESS / RV RACING PRESS
H HRT αποφάσισε να βρει αντικαταστάτη του Γκέοφ Γουΐλις στη χηρεύουσα θέση του τεχνικού διευθυντή. Ετσι στις αρχές Απριλίου ανακοίνωσε ότι ο Τόνι Κουκερέγια αναλαμβάνει εφεξής τα συγκεκριμένα καθήκοντα. Η θέση είχε μείνει κενή από τον Σεπτέμβριο του 2011 όταν ο Γουΐλις είχε αποχωρήσει από την Ισπανική ομάδα. HRT F1 TEAM.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #8. Ο τρίτος αγώνας της χρονιάς στη Σαγκάη έφερε την υπογραφή της Mercedes και του Νίκο Ρόζμπεργκ. Aπό τις κατατακτήριες ο νεαρός Γερμανός πιλότος έδειχνε άπιαστος, κάτι που αποδείχθηκε και στον αγώνα. Παρά την πίεση που δέχθηκε από τις McLaren και Red Bull κατάφερε να περάσει πρώτος την γραμμή του τερματισμού και να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του μετά από 111 συμμετοχές στην F1, στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Παράλληλα, αυτή ήταν η πρώτη νίκη για την εργοστασιακή ομάδα της  Mercedes μετά το 1955 στο Ιταλικό GP με πιλότο τότε τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Για την ιστορία, πίσω από τον Ρόζμπεργκ τερμάτισαν οι δύο McLaren των Μπάτον και Χάμιλτον, αντίστοιχα.
EPA / VICTOR FRAILE
Ο τρίτος αγώνας της χρονιάς στη Σαγκάη έφερε την υπογραφή της Mercedes και του Νίκο Ρόζμπεργκ. Aπό τις κατατακτήριες ο νεαρός Γερμανός πιλότος έδειχνε άπιαστος, κάτι που αποδείχθηκε και στον αγώνα. Παρά την πίεση που δέχθηκε από τις McLaren και Red Bull κατάφερε να περάσει πρώτος την γραμμή του τερματισμού και να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του μετά από 111 συμμετοχές στην F1, στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Παράλληλα, αυτή ήταν η πρώτη νίκη για την εργοστασιακή ομάδα της Mercedes μετά το 1955 στο Ιταλικό GP με πιλότο τότε τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Για την ιστορία, πίσω από τον Ρόζμπεργκ τερμάτισαν οι δύο McLaren των Μπάτον και Χάμιλτον, αντίστοιχα.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #9. Εν μέσω σφοδρών συγκρούσεων μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομικών δυνάμεων της χώρας και μεγάλων αντικυβερνητικών συγκεντρώσεων πραγματοποιήθηκε στο Μπαχρέιν ο τέταρτος γύρος του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ με το πείσμα και τις εξαιρετικές ικανότητες του κατάφερε να πάρει με το σπαθί του την πρώτη του εφετινή νίκη στο πρωτάθλημα αλλά και πρώτη στην πίστα του Μπαχρέιν. Ο Γερμανός πιλότος πήρε την καρό σημαία στην πίστα του Σακχίρ σε μία νίκη που μάλλον του τη χρωστούσαν αφού το 2010 ένα μηχανικό λάθος του την είχε στερήσει. Η χαρά είναι διπλή για τον Φέτελ αφού πλέον με τους πολύτιμους βαθμούς της πρώτης θέσης κατάφερε να ανέβει στην κορυφή της γενικής κατάταξης των οδηγών. Στο βάθρο ανέβηκε για πρώτη φορά και η Lotus με τους Ραϊκόνεν και Γκροσεάν να τερματίζουν δεύτερος και τρίτος, αντίστοιχα.
REUTERS / DARREN WHITESIDE
Εν μέσω σφοδρών συγκρούσεων μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομικών δυνάμεων της χώρας και μεγάλων αντικυβερνητικών συγκεντρώσεων πραγματοποιήθηκε στο Μπαχρέιν ο τέταρτος γύρος του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ με το πείσμα και τις εξαιρετικές ικανότητες του κατάφερε να πάρει με το σπαθί του την πρώτη του εφετινή νίκη στο πρωτάθλημα αλλά και πρώτη στην πίστα του Μπαχρέιν. Ο Γερμανός πιλότος πήρε την καρό σημαία στην πίστα του Σακχίρ σε μία νίκη που μάλλον του τη χρωστούσαν αφού το 2010 ένα μηχανικό λάθος του την είχε στερήσει. Η χαρά είναι διπλή για τον Φέτελ αφού πλέον με τους πολύτιμους βαθμούς της πρώτης θέσης κατάφερε να ανέβει στην κορυφή της γενικής κατάταξης των οδηγών. Στο βάθρο ανέβηκε για πρώτη φορά και η Lotus με τους Ραϊκόνεν και Γκροσεάν να τερματίζουν δεύτερος και τρίτος, αντίστοιχα.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #10. Μετά από τρεις εβδομάδες αγωνιστικής ανάπαυλας οι ομάδες επιστρέφουν επιτέλους στην Ευρώπη για τον πρώτο αγώνα στην Γηραιά Ηπειρο ο οποίος διεξήχθη στην πίστα της Καταλούνια, στην Βαρκελώνη. Ηδη, σε πέντε GP έχουμε πέντε διαφορετικούς νικητές από πέντε αντίστοιχα διαφορετικές ομάδες! Ηταν η σειρά της Williams να γευτεί στην πίστα της Καταλούνια την χαρά της νίκης με τον Παστόρ Μαλντονάτο να κάνει τον αγώνα της ζωής του. Ο πιλότος από τη Βενεζουέλα και τοπικός ήρωας στην χώρα του άντεξε την πίεση του Φερνάντο Αλόνσο και της Ferrari και κατάφερε να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Να σημειωθεί ότι ο Μπαλντονάτο είχε ξεκινήσει από την πρώτη θέση τον αγώνα μετά την ακύρωση του Λιούις Χάμιλτον. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη για την Williams μετά το GP της Βραζιλίας το 2004 όταν και τότε οδηγούσε για εκείνη ένας πιλότος από την Λατινική Αμερική, ο Βραζιλιάνος Χουάν Πάμπλο Μοντόγια. WILLIAMS F1/GLENN DUNBAR/LAT PHOTOGRAPHIC
Μετά από τρεις εβδομάδες αγωνιστικής ανάπαυλας οι ομάδες επιστρέφουν επιτέλους στην Ευρώπη για τον πρώτο αγώνα στην Γηραιά Ηπειρο ο οποίος διεξήχθη στην πίστα της Καταλούνια, στην Βαρκελώνη. Ηδη, σε πέντε GP έχουμε πέντε διαφορετικούς νικητές από πέντε αντίστοιχα διαφορετικές ομάδες! Ηταν η σειρά της Williams να γευτεί στην πίστα της Καταλούνια την χαρά της νίκης με τον Παστόρ Μαλντονάτο να κάνει τον αγώνα της ζωής του. Ο πιλότος από τη Βενεζουέλα και τοπικός ήρωας στην χώρα του άντεξε την πίεση του Φερνάντο Αλόνσο και της Ferrari και κατάφερε να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Να σημειωθεί ότι ο Μπαλντονάτο είχε ξεκινήσει από την πρώτη θέση τον αγώνα μετά την ακύρωση του Λιούις Χάμιλτον. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη για την Williams μετά το GP της Βραζιλίας το 2004 όταν και τότε οδηγούσε για εκείνη ένας πιλότος από την Λατινική Αμερική, ο Βραζιλιάνος Χουάν Πάμπλο Μοντόγια. WILLIAMS F1/GLENN DUNBAR/LAT PHOTOGRAPHIC
F1: Ανασκόπηση του 2012 #11. Σημαντική ήταν η καταστροφή που υπέστη το γκαράζ της Williams λόγω πουρκαγιάς που ξέσπασε λίγο μετά το τέλος του αγώνα στην πίστα της Καταλούνια. Από την φωτιά καταστράφηκε σημαντικό μέρος του τεχνικού εξοπλισμού της Βρετανικής ομάδας.
EPA / SUI
Σημαντική ήταν η καταστροφή που υπέστη το γκαράζ της Williams λόγω πουρκαγιάς που ξέσπασε λίγο μετά το τέλος του αγώνα στην πίστα της Καταλούνια. Από την φωτιά καταστράφηκε σημαντικό μέρος του τεχνικού εξοπλισμού της Βρετανικής ομάδας.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #12. Τα απρόοπτα και οι εκπλήξεις συνεχίζονται στο φετινό Παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1. Στο Μονακό ήταν η σειρά ου Μαρκ Γουέμπερ να χαμογελάσει, με τον Αυστραλό να δέχεται μετά χαράς το... δώρο του Μίκαελ Σουμάχερ και να ξεκινάει τον αγώνα από την πρώτη θέση καθώς ο Γερμανός αν και ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες, πήρε ποινή πέντε θέσεων στο γκριντ. Ο Γουέμπερ με το σβήσιμο των φώτων ξεχύθηκε μπροστά και διατήρησε την πρώτη θέση μέχρι το τέλος του αγώνα ακόμη και κατά την διάρκεια του μοναδικού πιτς στοπ που έκανε. Ετσι πανηγύρισε την πρώτη του εφετινή νίκη στο πρωτάθλημα και δεύτερη στο πριγκιπάτο του Μονακό. Πέραν του Αυστραλού, επωφελημένος ήταν και ο Φερνάντο Αλόνσο καθώς με την τρίτη θέση, ανέβηκε στην κορυφή της κατάταξης , ξεπερνώντας τους Φέτελ και Γουέμπερ. RED BULL F1/
Getty Images / Paul Gilham
Τα απρόοπτα και οι εκπλήξεις συνεχίζονται στο φετινό Παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1. Στο Μονακό ήταν η σειρά ου Μαρκ Γουέμπερ να χαμογελάσει, με τον Αυστραλό να δέχεται μετά χαράς το... δώρο του Μίκαελ Σουμάχερ και να ξεκινάει τον αγώνα από την πρώτη θέση καθώς ο Γερμανός αν και ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες, πήρε ποινή πέντε θέσεων στο γκριντ. Ο Γουέμπερ με το σβήσιμο των φώτων ξεχύθηκε μπροστά και διατήρησε την πρώτη θέση μέχρι το τέλος του αγώνα ακόμη και κατά την διάρκεια του μοναδικού πιτς στοπ που έκανε. Ετσι πανηγύρισε την πρώτη του εφετινή νίκη στο πρωτάθλημα και δεύτερη στο πριγκιπάτο του Μονακό. Πέραν του Αυστραλού, επωφελημένος ήταν και ο Φερνάντο Αλόνσο καθώς με την τρίτη θέση, ανέβηκε στην κορυφή της κατάταξης , ξεπερνώντας τους Φέτελ και Γουέμπερ. RED BULL F1/
F1: Ανασκόπηση του 2012 #13. Το θρίλερ του διαφορετικού νικητή σε κάθε αγώνα συνεχίστηκε και στον Καναδά, έβδομο GP της χρονιάς. Αυτή τη φορά ήταν ο Λιούις Χάμιλτον εκείνος που ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, πετυχαίνοντας την πρώτη του εφετινή νίκη και τρίτη συνολικά στο συγκεκριμένο Grand Prix. Παράλληλα, ο Βρετανός πέρασε και στην κορυφή της κατάταξης με δυο βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Αλόνσο. Στο πόντιουμ ανέβηκαν επίσης ο Romain Grosjean (Lotus – Renault) και ο Sergio Perez (Sauber – Ferrari), οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν τη στρατηγική των ομάδων τους.
EPA / ANDRE PICHETTE
Το θρίλερ του διαφορετικού νικητή σε κάθε αγώνα συνεχίστηκε και στον Καναδά, έβδομο GP της χρονιάς. Αυτή τη φορά ήταν ο Λιούις Χάμιλτον εκείνος που ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, πετυχαίνοντας την πρώτη του εφετινή νίκη και τρίτη συνολικά στο συγκεκριμένο Grand Prix. Παράλληλα, ο Βρετανός πέρασε και στην κορυφή της κατάταξης με δυο βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Αλόνσο. Στο πόντιουμ ανέβηκαν επίσης ο Romain Grosjean (Lotus – Renault) και ο Sergio Perez (Sauber – Ferrari), οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν τη στρατηγική των ομάδων τους.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #14. Το απίστευτο σερί επιτέλους έσπασε στη Βαλένθια!! Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο μοναδικός πιλότος που κατάφερε να διπλασιάσει εφέτος τις νίκες του και παράλληλα να ξανανέβει στην κορυφή της γενικής κατάταξης. Ο Ισπανός πιλότος της Ferrari αποθεώθηκε από τους χιλιάδες συμπατριώτες του που παραληρούσαν με την επιτυχία του. Η προσπάθεια του Αλόνσο ήταν αξιομνημόνευτη καθώς ο Ισπανός ξεκίνησε από την ενδέκατη θέση, είχε μία εξαιρετική εκκίνηση και εκμεταλλευόμενος τις συγκυρίες ή καλύτερα ατυχίες των υπολοίπων πιλότων, ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Δεύτερος τερμάτισε ο Κίμι Ραϊκόνεν μετά από ένα παλικαρίσιο προσπέρασμα στον Λιούις Χάμιλτον, δύο γύρους πριν το τέλος. Τρίτος ανέβηκε ο Μίκαελ Σουμάχερ στην μοναδική παρουσία του στο βάθρο μετά την επιστροφή του. FERRARI
© FOTO ERCOLE COLOMBO / © FOTO ERCOLE COLOMBO
Το απίστευτο σερί επιτέλους έσπασε στη Βαλένθια!! Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο μοναδικός πιλότος που κατάφερε να διπλασιάσει εφέτος τις νίκες του και παράλληλα να ξανανέβει στην κορυφή της γενικής κατάταξης. Ο Ισπανός πιλότος της Ferrari αποθεώθηκε από τους χιλιάδες συμπατριώτες του που παραληρούσαν με την επιτυχία του. Η προσπάθεια του Αλόνσο ήταν αξιομνημόνευτη καθώς ο Ισπανός ξεκίνησε από την ενδέκατη θέση, είχε μία εξαιρετική εκκίνηση και εκμεταλλευόμενος τις συγκυρίες ή καλύτερα ατυχίες των υπολοίπων πιλότων, ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Δεύτερος τερμάτισε ο Κίμι Ραϊκόνεν μετά από ένα παλικαρίσιο προσπέρασμα στον Λιούις Χάμιλτον, δύο γύρους πριν το τέλος. Τρίτος ανέβηκε ο Μίκαελ Σουμάχερ στην μοναδική παρουσία του στο βάθρο μετά την επιστροφή του. FERRARI
F1: Ανασκόπηση του 2012 #15. Σοβαρό ατύχημα υπέστη στις αρχές Ιουλίου, η οδηγός της Marussia, Μαρία ντε Βιγιότα. Η άτυχη Ισπανίδα τραυματίστηκε σοβαρά και έχασε το δεξί της μάτι μετά από σύγκρουση με σταθμευμένο όχημα της Ρωσικής ομάδας κατά την διάρκεια δοκιμών στον αερολιμένα του Ντάξφορντ πάνω σε νέο αεροδυναμικό πακέτο για την MR-01.
EPA / MONDELO
Σοβαρό ατύχημα υπέστη στις αρχές Ιουλίου, η οδηγός της Marussia, Μαρία ντε Βιγιότα. Η άτυχη Ισπανίδα τραυματίστηκε σοβαρά και έχασε το δεξί της μάτι μετά από σύγκρουση με σταθμευμένο όχημα της Ρωσικής ομάδας κατά την διάρκεια δοκιμών στον αερολιμένα του Ντάξφορντ πάνω σε νέο αεροδυναμικό πακέτο για την MR-01.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #16. Χάρη στη σωστή στρατηγική ελαστικών, ο Μαρκ Γουέμπερ πανηγύρισε στο Σίλβερστοουν τη δεύτερη του φετινή νίκη στο πρωτάθλημα. Ο Αυστραλός κατάφερε πέντε γύρους πριν το τέλος να περάσει τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος στη Μεγάλη Βρετανία κέρδισε την πρώτη πολ ποζίσιον μετά το 2010 και το GP της Σιγκαπούρης.
EPA / GEOFF CADDICK
Χάρη στη σωστή στρατηγική ελαστικών, ο Μαρκ Γουέμπερ πανηγύρισε στο Σίλβερστοουν τη δεύτερη του φετινή νίκη στο πρωτάθλημα. Ο Αυστραλός κατάφερε πέντε γύρους πριν το τέλος να περάσει τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος στη Μεγάλη Βρετανία κέρδισε την πρώτη πολ ποζίσιον μετά το 2010 και το GP της Σιγκαπούρης.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #17. Δύο ημέρες μετά τη δεύτερη φετινή του νίκη στο Σίλβερστοουν, ο Μαρκ Γουέμπερ αποφάσισε να παραμείνει για έναν ακόμη χρόνο στη Red Bull, μέχρι το τέλος του 2013. O Αυστραλός πιλότος παραδέχθηκε σε δηλώσεις του ότι είχε συζητήσεις με την Ferrari για ενδεχόμενη συνεργασία (ως αντικαταστάτης του Μάσα), πριν συμφωνήσει με την Red Bull. RED BULL F1/GETTY IMAGES/CLIVE MASON
Δύο ημέρες μετά τη δεύτερη φετινή του νίκη στο Σίλβερστοουν, ο Μαρκ Γουέμπερ αποφάσισε να παραμείνει για έναν ακόμη χρόνο στη Red Bull, μέχρι το τέλος του 2013. O Αυστραλός πιλότος παραδέχθηκε σε δηλώσεις του ότι είχε συζητήσεις με την Ferrari για ενδεχόμενη συνεργασία (ως αντικαταστάτης του Μάσα), πριν συμφωνήσει με την Red Bull. RED BULL F1/GETTY IMAGES/CLIVE MASON
F1: Ανασκόπηση του 2012 #18. Μέσα στην… «Γερμανική φωλιά», την πίστα του Χόκειχάιμ, ο Φερνάντο Αλόνσο δεν αρκέστηκε στην πολ ποζίσιον, αλλά πήρε και τη νίκη. Ετσι, έγινε ο μοναδικός πιλότος που κατάφερε να ανέβει τρεις φορές φέτος στο βάθρο των νικητών και να διατηρηθεί στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης, διευρύνοντας παράλληλα την διαφορά του από τους υπόλοιπους πιλότους στους 34 βαθμούς. FERRARI
© FOTO ERCOLE COLOMBO / © FOTO ERCOLE COLOMBO
Μέσα στην… «Γερμανική φωλιά», την πίστα του Χόκειχάιμ, ο Φερνάντο Αλόνσο δεν αρκέστηκε στην πολ ποζίσιον, αλλά πήρε και τη νίκη. Ετσι, έγινε ο μοναδικός πιλότος που κατάφερε να ανέβει τρεις φορές φέτος στο βάθρο των νικητών και να διατηρηθεί στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης, διευρύνοντας παράλληλα την διαφορά του από τους υπόλοιπους πιλότους στους 34 βαθμούς. FERRARI
F1: Ανασκόπηση του 2012 #19. Στα τέλη Ιουλίου, αναβαθμίστηκε ο ρόλος του Τότο Γουλφ στην Williams. Ο Αυστριακός αναλαμβάνει τη θέση του εκτελεστικού διευθυντή και θα συνεργάζεται πλέον στενά με τον Φρανκ Γουΐλιαμς στην πορεία της Βρετανικής ομάδας. WILLIAMS F1/ LAT PHOTOGRAPHIC/GLENN DUNBAR
Στα τέλη Ιουλίου, αναβαθμίστηκε ο ρόλος του Τότο Γουλφ στην Williams. Ο Αυστριακός αναλαμβάνει τη θέση του εκτελεστικού διευθυντή και θα συνεργάζεται πλέον στενά με τον Φρανκ Γουΐλιαμς στην πορεία της Βρετανικής ομάδας. WILLIAMS F1/ LAT PHOTOGRAPHIC/GLENN DUNBAR
F1: Ανασκόπηση του 2012 #20. O Λιούς Χάμιλτον κυριάρχησε απόλυτα στο GP της Ουγγαρίας και έφτασε έτσι στη δεύτερη του φετινή νίκη μετά τον Καναδά. Ο Βρετανός συνδύασε με τον καλύτερο τρόπο την 22η πολ ποζίσιον της καριέρας του και 150ή για την McLaren, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ. Αυτή ήταν η τρίτη πρωτιά του στην Ουγγαρία και πλέον κυνηγάει τον Μίκαελ Σουμάχερ που έχει σημειώσει τέσσερις. Για μία ακόμη φορά η McLaren επεκράτησε στην Ουγγαρία, μετρώντας πλέον έξι νίκες από το 2005 και έπειτα στο συγκεκριμένο αγώνα. Πϊσω του τερμάτισαν οι δύο Lotus των Ραϊκόνεν και Γκροσεάν με τον Φινλανδό να κυνηγάει τον Χάμιλτον μετά τον 45ο γύρο, αλλά ένα πρόβλημα στο KERS τον εξανάγκασε να ρίξει το ρυθμό του.
EPA / SZILARD KOSZTICSAK
O Λιούς Χάμιλτον κυριάρχησε απόλυτα στο GP της Ουγγαρίας και έφτασε έτσι στη δεύτερη του φετινή νίκη μετά τον Καναδά. Ο Βρετανός συνδύασε με τον καλύτερο τρόπο την 22η πολ ποζίσιον της καριέρας του και 150ή για την McLaren, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη στην πίστα του Ουγγαρόρινγκ. Αυτή ήταν η τρίτη πρωτιά του στην Ουγγαρία και πλέον κυνηγάει τον Μίκαελ Σουμάχερ που έχει σημειώσει τέσσερις. Για μία ακόμη φορά η McLaren επεκράτησε στην Ουγγαρία, μετρώντας πλέον έξι νίκες από το 2005 και έπειτα στο συγκεκριμένο αγώνα. Πϊσω του τερμάτισαν οι δύο Lotus των Ραϊκόνεν και Γκροσεάν με τον Φινλανδό να κυνηγάει τον Χάμιλτον μετά τον 45ο γύρο, αλλά ένα πρόβλημα στο KERS τον εξανάγκασε να ρίξει το ρυθμό του.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #21. Στην πίστα του Σπα, μία από τις αγαπημένες του και αυτή που έχει σημαδέψει την καριέρα του, ο Μίκαελ Σουμάχερ έφτασε στις 300 συμμετοχές στην Formula 1. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος είναι δεύτερος στη λίστα με τις περισσότερες συμμετοχές σε αγώνες Formula 1 καθώς ο μοναδικός που προπορεύεται είναι ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με 326 GP.
EPA / JENS BUETTNER
Στην πίστα του Σπα, μία από τις αγαπημένες του και αυτή που έχει σημαδέψει την καριέρα του, ο Μίκαελ Σουμάχερ έφτασε στις 300 συμμετοχές στην Formula 1. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος είναι δεύτερος στη λίστα με τις περισσότερες συμμετοχές σε αγώνες Formula 1 καθώς ο μοναδικός που προπορεύεται είναι ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με 326 GP.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #22. Ο Τζένσον Μπάτον της McLaren κατέκτησε μία δεύτερη νίκη για φέτος στο βελγικό Grand Prix, υιοθετώντας στρατηγική ενός pit stop και κάνοντας άριστη διαχείριση των ελαστικών του. Εκείνο όμως το σημείο που σημάδεψε τον αγώνα ήταν το πολύ άσχημο ατύχημα στην εκκίνηση, στο οποίο ενεπλάκησαν οι Φερνάντο Αλόνσο, Ρομάν Γκροσεάν και Λιούις Χάμιλτον χωρίς ευτυχώς να τραυματιστούν. Αναγκάστηκαν, όμως, να εγκαταλείψουν.
REUTERS / STRINGER/BELGIUM
Ο Τζένσον Μπάτον της McLaren κατέκτησε μία δεύτερη νίκη για φέτος στο βελγικό Grand Prix, υιοθετώντας στρατηγική ενός pit stop και κάνοντας άριστη διαχείριση των ελαστικών του. Εκείνο όμως το σημείο που σημάδεψε τον αγώνα ήταν το πολύ άσχημο ατύχημα στην εκκίνηση, στο οποίο ενεπλάκησαν οι Φερνάντο Αλόνσο, Ρομάν Γκροσεάν και Λιούις Χάμιλτον χωρίς ευτυχώς να τραυματιστούν. Αναγκάστηκαν, όμως, να εγκαταλείψουν.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #23. Ο Λιούις Χάμιλτον μετέτρεψε την πολ ποζίσιον στη Μόντσα σε νίκη και έφτασε έτσι τις τρεις στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Πίσω του τερμάτισε για τρίτη φορά (μέχρι το συγκεκριμένο αγώνα) ο Σέρζιο Πέρεθ με τη Sauber ενώ τρίτος ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος για μία ακόμη φορά έδειξε τις οδηγικές του ικανότητές, ξεκινώντας από τη δέκατη θέση.
EPA / SRDJAN SUKI
Ο Λιούις Χάμιλτον μετέτρεψε την πολ ποζίσιον στη Μόντσα σε νίκη και έφτασε έτσι τις τρεις στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Πίσω του τερμάτισε για τρίτη φορά (μέχρι το συγκεκριμένο αγώνα) ο Σέρζιο Πέρεθ με τη Sauber ενώ τρίτος ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος για μία ακόμη φορά έδειξε τις οδηγικές του ικανότητές, ξεκινώντας από τη δέκατη θέση.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #24. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ επέστρεψε στην διεκδίκηση του φετινού τίτλου, κερδίζοντας τον αγώνα στους δρόμους της Marina Bay. Αυτή ήταν η δεύτερη φετινή νίκη για τον περυσινό παγκόσμιο πρωταθλητή που είχε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου από το Μπαχρέιν (22/4). Με αυτά και με αυτά κατάφερε να επιστρέψει στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, πίσω από τον πρωτοπόρο Αλόνσο, μειώνοντας τη διαφορά του από τον πιλότο της Ferrari στους 29 βαθμούς. Η επαφή με τον τοίχο του Ναράιν Καρθικέγιαν στον 33ο γύρο και η σφοδρή σύγκρουση του Μίκαελ Σουμάχερ από δικό του λάθος, με τον Βερνιέ έξι γύρους μετά, έγιναν οι αιτίες να μπει δύο φορές στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
REUTERS / TAN SHUNG SIN
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ επέστρεψε στην διεκδίκηση του φετινού τίτλου, κερδίζοντας τον αγώνα στους δρόμους της Marina Bay. Αυτή ήταν η δεύτερη φετινή νίκη για τον περυσινό παγκόσμιο πρωταθλητή που είχε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου από το Μπαχρέιν (22/4). Με αυτά και με αυτά κατάφερε να επιστρέψει στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, πίσω από τον πρωτοπόρο Αλόνσο, μειώνοντας τη διαφορά του από τον πιλότο της Ferrari στους 29 βαθμούς. Η επαφή με τον τοίχο του Ναράιν Καρθικέγιαν στον 33ο γύρο και η σφοδρή σύγκρουση του Μίκαελ Σουμάχερ από δικό του λάθος, με τον Βερνιέ έξι γύρους μετά, έγιναν οι αιτίες να μπει δύο φορές στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #25. Ραγδαίες ήταν οι εξελίξεις στα μεταγραφικά στα τέλη Σεπτεμβρίου. Την ίδια ημέρα η McLaren ανακοίνωσε τη συμφωνία με τον Σέρζιο Πέρεθ, ο οποίος υπέγραψε πολευτές συμβόλαιο, αντικαθιστώντας τον Λιούις Χάμιλτον. Λίγο αργότερα, επιβεβειώθηκε η φήμη μετακίνησης του πρώην παγκόμσιου πρωταθλητή στην Mercedes. Αυτή είναι η πρώτη μεταγραφή του Χάμιλτον στην καριέρα του καθώς όλα αυτά τα χρόνια ανήκε στο δυναμικό της McLaren.
EPA / FRANCK ROBICHON
Ραγδαίες ήταν οι εξελίξεις στα μεταγραφικά στα τέλη Σεπτεμβρίου. Την ίδια ημέρα η McLaren ανακοίνωσε τη συμφωνία με τον Σέρζιο Πέρεθ, ο οποίος υπέγραψε πολευτές συμβόλαιο, αντικαθιστώντας τον Λιούις Χάμιλτον. Λίγο αργότερα, επιβεβειώθηκε η φήμη μετακίνησης του πρώην παγκόμσιου πρωταθλητή στην Mercedes. Αυτή είναι η πρώτη μεταγραφή του Χάμιλτον στην καριέρα του καθώς όλα αυτά τα χρόνια ανήκε στο δυναμικό της McLaren.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #26. Στις αρχές Οκτωβρίου, στο περιθώριο του αγώνα στη Σουζούκα, ο Μίκαελ Σουμάχερ ανακοίνωσε την απόφασή του να αποσυρθεί από την Formula 1στο τέλος της χρονιάς. Είναι η δεύτερη φορά που ο Γερμανός πιλότος λέει «αντίο» στην Formula 1 καθώς η επιστροφή του δεν συνοδεύτηκε από επιτυχίες. Μοναδική αναλαμπή η τρίτη θέση, μόλις εφέτος, στη Βαλένθια. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έμεινε άλλωστε και χωρίς ομάδα καθώς η Mercedes αποφάσισε να τον αντικαταστήσει το 2013 με τον Λιούις Χάμιλτον.
REUTERS / MAX ROSSI
Στις αρχές Οκτωβρίου, στο περιθώριο του αγώνα στη Σουζούκα, ο Μίκαελ Σουμάχερ ανακοίνωσε την απόφασή του να αποσυρθεί από την Formula 1στο τέλος της χρονιάς. Είναι η δεύτερη φορά που ο Γερμανός πιλότος λέει «αντίο» στην Formula 1 καθώς η επιστροφή του δεν συνοδεύτηκε από επιτυχίες. Μοναδική αναλαμπή η τρίτη θέση, μόλις εφέτος, στη Βαλένθια. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έμεινε άλλωστε και χωρίς ομάδα καθώς η Mercedes αποφάσισε να τον αντικαταστήσει το 2013 με τον Λιούις Χάμιλτον.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #27. «Φωτιά» στο πρωτάθλημα της Formula 1 έβαλε ο Σεμπάστιαν Φέτελ με την επιβλητική του νίκη στη Σουζούκα της Ιαπωνίας, ιδίως μάλιστα μετά την πρόωρη εγκατάλειψη (μόλις στην πρώτη στροφή) του Φερνάντο Αλόνσο. Ετσι, πλέον ο πιλότος της Red Bull έφτασε τον Ισπανό πρωτοπόρο στους τέσσερις βαθμούς ενώ υπολείπονται πέντε αγώνες για να ολοκληρωθεί το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Στα αξιοσημείωτα, η δεύτερη θέση του Μάσα (η καλύτερη φετινή επίδοση του) και η τρίτη αντίσοιχα, του Καμούι Κομπαγιάσι μπροστά σε χιλιάδες συμπατριώτες του. Ηταν η πρώτη φορά που ο Ιάπωνας πιλότος βρέθηκε στο βάθρο των νικητών. RED BULL F1/
Getty Images / Mark Thompson
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της Formula 1 έβαλε ο Σεμπάστιαν Φέτελ με την επιβλητική του νίκη στη Σουζούκα της Ιαπωνίας, ιδίως μάλιστα μετά την πρόωρη εγκατάλειψη (μόλις στην πρώτη στροφή) του Φερνάντο Αλόνσο. Ετσι, πλέον ο πιλότος της Red Bull έφτασε τον Ισπανό πρωτοπόρο στους τέσσερις βαθμούς ενώ υπολείπονται πέντε αγώνες για να ολοκληρωθεί το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Στα αξιοσημείωτα, η δεύτερη θέση του Μάσα (η καλύτερη φετινή επίδοση του) και η τρίτη αντίσοιχα, του Καμούι Κομπαγιάσι μπροστά σε χιλιάδες συμπατριώτες του. Ηταν η πρώτη φορά που ο Ιάπωνας πιλότος βρέθηκε στο βάθρο των νικητών. RED BULL F1/
F1: Ανασκόπηση του 2012 #28. H Μονίσα Κάλτεμπορν αναλαμβάνει στις αρχές Οκτωβρίου, χρέη επικεφαλής στην ομάδα της Sauber και διαδέχεται σε αυτή τη θέση τον ιδρυτή της Ελβετικής ομάδας, Πέτερ Ζάουμπερ, όπως έγινε γνωστό στο περιθώριο του GP της Νότιας Κορέας. Η 41χρονη, γεννημένη στην Ινδία, Κάλτενμπορν γίνεται έτσι η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει τα ηνία σε ομάδα της Formula 1. SAUBER MOTORSPORT AG
H Μονίσα Κάλτεμπορν αναλαμβάνει στις αρχές Οκτωβρίου, χρέη επικεφαλής στην ομάδα της Sauber και διαδέχεται σε αυτή τη θέση τον ιδρυτή της Ελβετικής ομάδας, Πέτερ Ζάουμπερ, όπως έγινε γνωστό στο περιθώριο του GP της Νότιας Κορέας. Η 41χρονη, γεννημένη στην Ινδία, Κάλτενμπορν γίνεται έτσι η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει τα ηνία σε ομάδα της Formula 1. SAUBER MOTORSPORT AG
F1: Ανασκόπηση του 2012 #29. Η υπεροχή της Red Bull στην πίστα της Γέονγκαμ της καθολική. Για πρώτη φορά εφέτος τερμάτισε στις δύο πρώτες θέσεις με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να παίρνει μία εύκολη νίκη και να κάνει τη μεγάλη ανατροπή στο πρωτάθλημα, εκθρονίζοντας από την κορυφή της κατάταξης τον Φερνάντο Αλόνσο. Παράλληλα, κατάφερε να προηγείται του Ισπανού που έμεινε στη Νότια Κορέα τρίτος, πίσω από τον Γουέμπερ, με έξι βαθμούς. RED BULL F1/
Getty Images / Clive Mason
Η υπεροχή της Red Bull στην πίστα της Γέονγκαμ της καθολική. Για πρώτη φορά εφέτος τερμάτισε στις δύο πρώτες θέσεις με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να παίρνει μία εύκολη νίκη και να κάνει τη μεγάλη ανατροπή στο πρωτάθλημα, εκθρονίζοντας από την κορυφή της κατάταξης τον Φερνάντο Αλόνσο. Παράλληλα, κατάφερε να προηγείται του Ισπανού που έμεινε στη Νότια Κορέα τρίτος, πίσω από τον Γουέμπερ, με έξι βαθμούς. RED BULL F1/
F1: Ανασκόπηση του 2012 #30. Στις 16 Οκτωβρίου ανακοινώθηκε η παραμονή του Φελίπε Μάσα για έναν ακόμη χρόνο στο Μαρανέλο. Ο Βραζιλιάνος πιλότος εξαργύρωσε με τον καλύτερο τρόπο την αγωνιστική του ανάκαμψη και υπέγραψε με την Ferrari μονοετές συμβόλαιο συνεργασίας. Μετά από αυτό θα μετράει ήδη οκτώ χρόνια παρουσίας στη Scuderia. FERRARI
© FOTO ERCOLE COLOMBO / © FOTO ERCOLE COLOMBO
Στις 16 Οκτωβρίου ανακοινώθηκε η παραμονή του Φελίπε Μάσα για έναν ακόμη χρόνο στο Μαρανέλο. Ο Βραζιλιάνος πιλότος εξαργύρωσε με τον καλύτερο τρόπο την αγωνιστική του ανάκαμψη και υπέγραψε με την Ferrari μονοετές συμβόλαιο συνεργασίας. Μετά από αυτό θα μετράει ήδη οκτώ χρόνια παρουσίας στη Scuderia. FERRARI
F1: Ανασκόπηση του 2012 #31. Συνεχίζει να πιστεύει στα νιάτα η Toro Rosso αφού αποφάσισε να κρατήσει το 2013 το ίδιο οδηγικό δίδυμο. Ετσι, οι Ντανιέλ Ρικιάρντο και Ζαν-Ερίκ Βερνιέ θα εκπροσωπήσουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά την Ιταλική ομάδα στις πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. TORO ROSSO F1/
Getty Images / Mark Thompson
Συνεχίζει να πιστεύει στα νιάτα η Toro Rosso αφού αποφάσισε να κρατήσει το 2013 το ίδιο οδηγικό δίδυμο. Ετσι, οι Ντανιέλ Ρικιάρντο και Ζαν-Ερίκ Βερνιέ θα εκπροσωπήσουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά την Ιταλική ομάδα στις πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. TORO ROSSO F1/
F1: Ανασκόπηση του 2012 #32. Ο πιλότος της Red Bull, Σεμπάστιαν Φέτελ, έκανε ένα ακόμα βήμα προς τον παγκόσμιο τίτλο της F1 με ελαστικά Pirelli, αφού προηγήθηκε από την αρχή μέχρι το τέλος στον αγώνα της Ινδίας. Το αποτέλεσμα ήρθε ως επιστέγασμα ενός τέλειου Σαββατοκύριακου: ταχύτερος σε όλα τα στάδια, κάτοχος πολ ποζίσιον και νικητής του Grand Prix. Είναι η πρώτη φορά στην καριέρα του που ο νεαρός Γερμανός κερδίζει τέσσερις συνεχόμενες νίκες, δημιουργώντας ένα πλεονέκτημα 13 βαθμών στον πρωτάθλημα των οδηγών. RED BULL F1/
Getty Images / Ker Robertson
Ο πιλότος της Red Bull, Σεμπάστιαν Φέτελ, έκανε ένα ακόμα βήμα προς τον παγκόσμιο τίτλο της F1 με ελαστικά Pirelli, αφού προηγήθηκε από την αρχή μέχρι το τέλος στον αγώνα της Ινδίας. Το αποτέλεσμα ήρθε ως επιστέγασμα ενός τέλειου Σαββατοκύριακου: ταχύτερος σε όλα τα στάδια, κάτοχος πολ ποζίσιον και νικητής του Grand Prix. Είναι η πρώτη φορά στην καριέρα του που ο νεαρός Γερμανός κερδίζει τέσσερις συνεχόμενες νίκες, δημιουργώντας ένα πλεονέκτημα 13 βαθμών στον πρωτάθλημα των οδηγών. RED BULL F1/
F1: Ανασκόπηση του 2012 #33. Στα τέλη Οκτωβρίου η Sauber ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ. Ο 25χρονος Γερμανός πιλότος υπέγραψε μονοετές συμβόλαιο με την Ελβετική ομάδα και θα αντικαταστήσει τον Σέρζιο Πέρεθ. SAUBER MOTORSPORT AG
Στα τέλη Οκτωβρίου η Sauber ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ. Ο 25χρονος Γερμανός πιλότος υπέγραψε μονοετές συμβόλαιο με την Ελβετική ομάδα και θα αντικαταστήσει τον Σέρζιο Πέρεθ. SAUBER MOTORSPORT AG
F1: Ανασκόπηση του 2012 #34. Ο αγώνας στο Αμπου Ντάμπι επεφύλαξε πολλές εκπλήξεις. Η πρώτη ήταν η νίκη του Κίμι Ραϊκόνεν μετά την επιστροφή του στην Formula 1. Από το 2005 είχε η Lotus να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Η δεύτερη ήταν η αλλεπάλληλη επίθεση του Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος αν και ξεκίνησε τελευταίος, πάτησε γκάζι, έδωσε μάχες και κατάφερε να τερματίσει τρίτος, κερδίζοντας 21 θέσεις! Ο Γερμανός έφυγε με τη μικρότερη δυνατή απώλεια από το Αμπου Ντάμπι, αν αναλογιστεί κανείς τις συνθήκες, και πάει στο Οστιν με δέκα βαθμούς διαφορά από τον Αλόνσο. Ο Ισπανός έμεινε δεύτερος στον αγώνα, χωρίς να μπορεί να «πιάσει» τον πρωτοπόρο Ραϊκόνεν. Μεταξύ των εκπλήξεων ήταν και η ξαφνική εγκατάλειψη Χάμιλτον ενώ είχε την πρωτοπορία μέχρι τον 21ο γύρο.
EPA / SRDJAN SUKI
Ο αγώνας στο Αμπου Ντάμπι επεφύλαξε πολλές εκπλήξεις. Η πρώτη ήταν η νίκη του Κίμι Ραϊκόνεν μετά την επιστροφή του στην Formula 1. Από το 2005 είχε η Lotus να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Η δεύτερη ήταν η αλλεπάλληλη επίθεση του Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος αν και ξεκίνησε τελευταίος, πάτησε γκάζι, έδωσε μάχες και κατάφερε να τερματίσει τρίτος, κερδίζοντας 21 θέσεις! Ο Γερμανός έφυγε με τη μικρότερη δυνατή απώλεια από το Αμπου Ντάμπι, αν αναλογιστεί κανείς τις συνθήκες, και πάει στο Οστιν με δέκα βαθμούς διαφορά από τον Αλόνσο. Ο Ισπανός έμεινε δεύτερος στον αγώνα, χωρίς να μπορεί να «πιάσει» τον πρωτοπόρο Ραϊκόνεν. Μεταξύ των εκπλήξεων ήταν και η ξαφνική εγκατάλειψη Χάμιλτον ενώ είχε την πρωτοπορία μέχρι τον 21ο γύρο.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #35. Την πρόθεσή του να αποχωρήσει από την ηγεσία και τη θέση του επικεφαλής της ομάδας της Caterham στο τέλος της χρονιάς εξέφρασε στις αρχές Νοεμβρίου ο Τόνι Φερνάντες. Νέος επικεφαλής ορίστηκε ο 35χρονος Γάλλος Cyril Abiteboul. CATERHAM F1/LAT PHOTOGRAPHIC/CHARLES COATES
Την πρόθεσή του να αποχωρήσει από την ηγεσία και τη θέση του επικεφαλής της ομάδας της Caterham στο τέλος της χρονιάς εξέφρασε στις αρχές Νοεμβρίου ο Τόνι Φερνάντες. Νέος επικεφαλής ορίστηκε ο 35χρονος Γάλλος Cyril Abiteboul. CATERHAM F1/LAT PHOTOGRAPHIC/CHARLES COATES
F1: Ανασκόπηση του 2012 #36. Ο Λιούις Χάμιλτον χάλασε τα σχέδια της Red Bull για χαρές και πανηγύρια στο Οστιν. Η Αυστριακή ομάδα έφυγε από την Αμερική εξασφαλίζοντας τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο στους κατασκευαστές, αλλά ήλπιζε ότι θα τον συνδύαζε και την πρωτιά στους οδηγούς καθώς μία πιθανή νίκη του Φέτελ στο Οστιν, ίσως και να του χάρισε τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο. Εμπόδιο στα όνειρα της Red Bull και του νεαρού Γερμανού στάθηκε τελικά ο Λιούις Χάμιλτον που κατάφερε να πάρει τη νίκη και να την πανηγυρίσει μάλιστα έξαλλα καθώς καταγράφηκε ως ο πρώτος νικητής του Αμερικανικού GP.
REUTERS / SUHAIB SALEM
Ο Λιούις Χάμιλτον χάλασε τα σχέδια της Red Bull για χαρές και πανηγύρια στο Οστιν. Η Αυστριακή ομάδα έφυγε από την Αμερική εξασφαλίζοντας τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο στους κατασκευαστές, αλλά ήλπιζε ότι θα τον συνδύαζε και την πρωτιά στους οδηγούς καθώς μία πιθανή νίκη του Φέτελ στο Οστιν, ίσως και να του χάρισε τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο. Εμπόδιο στα όνειρα της Red Bull και του νεαρού Γερμανού στάθηκε τελικά ο Λιούις Χάμιλτον που κατάφερε να πάρει τη νίκη και να την πανηγυρίσει μάλιστα έξαλλα καθώς καταγράφηκε ως ο πρώτος νικητής του Αμερικανικού GP.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #37. Στις 23 Νοεμβρίου η Sauber ανακοίνωσε ότι ο Εστεμπαν Γκουτιέρεζ θα είναι ο δεύτερος πιλότος της για το 2013. Η Ελβετική ομάδα έκανε γνωστό ότι ο νεαρός Μεξικάνος θα είναι ο teammate του Νίκο Χούλκενμπεργκ για την επόμενη χρονιά, αντικαθιστώντας τον Καμούι Κομπαγιάσι που τελικά έμεινε χωρίς ομάδα για την επόμενη χρονιά. Στην ουσία ο Γκουτιέρεζ πήρε προαγωγή καθώς καθώς φέτος εκτελούσε χρέη εφεδρικού πιλότου. SAUBER MOTORSPORT AG
Στις 23 Νοεμβρίου η Sauber ανακοίνωσε ότι ο Εστεμπαν Γκουτιέρεζ θα είναι ο δεύτερος πιλότος της για το 2013. Η Ελβετική ομάδα έκανε γνωστό ότι ο νεαρός Μεξικάνος θα είναι ο teammate του Νίκο Χούλκενμπεργκ για την επόμενη χρονιά, αντικαθιστώντας τον Καμούι Κομπαγιάσι που τελικά έμεινε χωρίς ομάδα για την επόμενη χρονιά. Στην ουσία ο Γκουτιέρεζ πήρε προαγωγή καθώς καθώς φέτος εκτελούσε χρέη εφεδρικού πιλότου. SAUBER MOTORSPORT AG
F1: Ανασκόπηση του 2012 #38. Νέα επαγγελματική στέγη βρήκε ο Τσαρλς Πικ αφού μετά τη Marussia θα συνεργαστεί με την Caterham. Ο νεαρός Γάλλος πιλότος θα συνδυάσει τον δεύτερο χρόνο παρουσίας του στην Formula 1 με μία νέα ομάδα. CATERHAM F1
Νέα επαγγελματική στέγη βρήκε ο Τσαρλς Πικ αφού μετά τη Marussia θα συνεργαστεί με την Caterham. Ο νεαρός Γάλλος πιλότος θα συνδυάσει τον δεύτερο χρόνο παρουσίας του στην Formula 1 με μία νέα ομάδα. CATERHAM F1
F1: Ανασκόπηση του 2012 #39. Σε έναν αγώνα πραγματική διαφήμιση για την Formula 1, ο Σεμπάστιαν Φέτελ πανηγύρισε στην Βραζιλία τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο στην καριέρα του και έγινε έτσι ο νεότερος πιλότος που καταφέρνει να κερδίσει τρία διαδοχικά πρωταθλήματα. Ο Γερμανός απέδειξε το οδηγικό του πείσμα καθώς ταλαιπωρήθηκε αρκετά, αλλά δεν το έβαλε κάτω, έδωσε συναρπαστικές μάχες, πάλεψε και κατάφερε νε τερματίσει έκτος, μία θέση που του χάρισε τον τίτλο. Τη στιγμή που ο φετινός διεκδικητής Φερνάντο Αλόνσο μπορεί να ήταν δεύτερος, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για τον Ισπανό αφού ήθελε να τερματίσει ο Φέτελ στην όγδοη θέση και πιο κάτω.
REUTERS / RICARDO MORAES
Σε έναν αγώνα πραγματική διαφήμιση για την Formula 1, ο Σεμπάστιαν Φέτελ πανηγύρισε στην Βραζιλία τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο στην καριέρα του και έγινε έτσι ο νεότερος πιλότος που καταφέρνει να κερδίσει τρία διαδοχικά πρωταθλήματα. Ο Γερμανός απέδειξε το οδηγικό του πείσμα καθώς ταλαιπωρήθηκε αρκετά, αλλά δεν το έβαλε κάτω, έδωσε συναρπαστικές μάχες, πάλεψε και κατάφερε νε τερματίσει έκτος, μία θέση που του χάρισε τον τίτλο. Τη στιγμή που ο φετινός διεκδικητής Φερνάντο Αλόνσο μπορεί να ήταν δεύτερος, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για τον Ισπανό αφού ήθελε να τερματίσει ο Φέτελ στην όγδοη θέση και πιο κάτω.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #40. Στα τέλη Νοεμβρίου η Williams ανακοίνωσε την παραμονή του Παστόρ Μαλντονάτο για έναν ακόμη χρόνο και την αντικατάσταση του Μπρούνο Σένα με τον Βάλτερι Μπότας. Ο Φινλανδός πιλότος πήρε στην ουσία προαγωγή καθώς εκτελούσε χρέη τρίτου οδηγού στην ομάδα. WILLIAMS F1/LAT PHOTOGRAPHIC/GLENN DUNBAR
Στα τέλη Νοεμβρίου η Williams ανακοίνωσε την παραμονή του Παστόρ Μαλντονάτο για έναν ακόμη χρόνο και την αντικατάσταση του Μπρούνο Σένα με τον Βάλτερι Μπότας. Ο Φινλανδός πιλότος πήρε στην ουσία προαγωγή καθώς εκτελούσε χρέη τρίτου οδηγού στην ομάδα. WILLIAMS F1/LAT PHOTOGRAPHIC/GLENN DUNBAR
F1: Ανασκόπηση του 2012 #41. Μερικές ημέρες μετά τον τελευταίο αγώνα στην Βραζιλία, είχε ανακύψει θέμα με το αν η προσπέραση του Σεμπαστιαν Φέτελ στον Ζαν-Ερίκ Βερνιέ είχε γίνει υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας, κάτι που απαγορεύεται και τιμωρείται από τους κανονισμούς. Aν ίσχυε κάτι τέτοιο, τότε ο Φέτελ θα δεχόταν ποινή 20 δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες, γεγονός που τον ρίχνει αυτομάτως στην όγδοη θέση του αγώνα και χαρίζει το πρωτάθλημα στον Φερνάντο Αλόνσο, με μόλις έναν βαθμό διαφορά. Η Ferrari ζήτησε σχετικές διευκρινίσεις από την FIA για το θέμα, αλλά η Παγκόσμια Ομοσπονδία θεώρησε ότι η προσπέραση του νεαρού Γερμανού ήταν καθ
REUTERS / SERGIO MORAES
Μερικές ημέρες μετά τον τελευταίο αγώνα στην Βραζιλία, είχε ανακύψει θέμα με το αν η προσπέραση του Σεμπαστιαν Φέτελ στον Ζαν-Ερίκ Βερνιέ είχε γίνει υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας, κάτι που απαγορεύεται και τιμωρείται από τους κανονισμούς. Aν ίσχυε κάτι τέτοιο, τότε ο Φέτελ θα δεχόταν ποινή 20 δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες, γεγονός που τον ρίχνει αυτομάτως στην όγδοη θέση του αγώνα και χαρίζει το πρωτάθλημα στον Φερνάντο Αλόνσο, με μόλις έναν βαθμό διαφορά. Η Ferrari ζήτησε σχετικές διευκρινίσεις από την FIA για το θέμα, αλλά η Παγκόσμια Ομοσπονδία θεώρησε ότι η προσπέραση του νεαρού Γερμανού ήταν καθ'όλα νόμιμη, επομένως δεν δόθηκε περαιτέρω έκταση στο ζήτημα που θεωρήθηκε λήξαν.
F1: Ανασκόπηση του 2012 #42. «Αντίο» έπειτα από 22 χρόνια στη Μercedes λέει ο Νόρμπερτ Χάουγκ. Ο 60χρονος αγωνιστικός διευθυντής της Γερμανικής ομάδας αποχωρεί στα τέλη της χρονιάς, έπειτα από κοινή συμφωνία των δύο πλευρών. Ηταν ο άνθρωπος που είχε αναλάβει εξ’ολοκλήρου την επιστροφή των «ασημένιων βελών» στην Formula 1 από το 1994 και έπειτα. Η απουσία όμως επιτυχιών από τότε που η Mercedes απέκτησε τη δική της ομάδα (το 2010) ήταν στην ουσία αυτό που κόστισε στον Χάουγκ.
REUTERS / DANIEL MUNOZ
«Αντίο» έπειτα από 22 χρόνια στη Μercedes λέει ο Νόρμπερτ Χάουγκ. Ο 60χρονος αγωνιστικός διευθυντής της Γερμανικής ομάδας αποχωρεί στα τέλη της χρονιάς, έπειτα από κοινή συμφωνία των δύο πλευρών. Ηταν ο άνθρωπος που είχε αναλάβει εξ’ολοκλήρου την επιστροφή των «ασημένιων βελών» στην Formula 1 από το 1994 και έπειτα. Η απουσία όμως επιτυχιών από τότε που η Mercedes απέκτησε τη δική της ομάδα (το 2010) ήταν στην ουσία αυτό που κόστισε στον Χάουγκ.