Η Ferrari μπήκε στον χορό των παρουσιάσεων νέων μονοθεσίων για το επερχόμενο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Φόρμουλα. Σε μία ιδιαίτερη απλή τελετή στο Μαρανέλο η F150 είδε για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας.
Η Ferrari μπήκε στον χορό των παρουσιάσεων νέων μονοθεσίων για το επερχόμενο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Φόρμουλα. Σε μία ιδιαίτερη απλή τελετή στο Μαρανέλο η F150 είδε για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας.
Με αυτό το μονοθέσιο που πήρε το όνομά του από την 150η επέτειο ενοποίησης της Ιταλίας, η Ferrari ευελπιστεί να επιστρέψει στην κορυφή καθώς πέρυσι έχασε και τους δύο τίτλους.
Η σχεδίαση της F150, η οποία διαδέχεται την F10, είναι εφάμιλλη με τους νέους αγωνιστικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από εφέτος. Σημαντικότεροι είναι η απαγόρευση των διπλών διαχυτών και του f-duct. Ετσι, ο οδηγός δεν θα έχει τη δυνατότητα πια να αλλάξει την αεροδυναμική ρύθμιση του μονοθεσίου.
Επιπλέον, δεν θα υπάρχουν τα ανοίγματα στο εμπρός μέρος του πατώματος ενώ αντιθέτως, εισάγεται η χρήση ενός υδραυλικά ελεγχόμενου κινούμενου πίσω πτερυγίου. Παράλληλα, επανέρχεται το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), γεγονός που επιφέρει αλλαγές στο σχεδιασμό και το βάρος των μονοθεσίων.
Εξωτερικά, το ρύγχος της F150 φαίνεται ψηλότερο από την πρόγονό της F10, με τα ανοίγματα των εισαγωγών αέρα στους πλαϊνούς αεραγωγούς να έχουν μειωθεί σε ό,τι αφορά στο μέγεθος. Η κίνηση αυτή σε συνδυασμό με τη χρήση του KERS και την ύπαρξη νέων αγωγών εξόδου του αέρα, είχαν ως αποτέλεσμα να κατασκευαστεί ένα νέο σύστημα ψύξης. Νέο είναι και το σύστημα πέδησης του μονοθεσίου που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Brembo.
Με αφορμή τις αλλαγές στο μπροστινό μέρος του σασί, έχει ανασχεδιαστεί πλήρως η πίσω ανάρτηση ενώ η εμπρός έχει υποστεί μερικές αλλαγές. Αντιθέτως, το σχέδιο των εξατμίσεων είναι περίπου ίδιο με αυτό που εφήρμοσε η ιταλική ομάδα στο δεύτερο μισό της περυσινής χρονιάς.
Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, δεν υπήρξαν σημαντικές τροποποιήσεις. Κύριο μέλημα των μηχανικών της Scuderia ήταν η αξιοπιστία και πολύ δε σημαντικότερο η μείωση του κόστους.
Η νέα F150 αναμένεται να ξεκινήσει τις δοκιμές της στην πίστα, μαζί με τα μονοθέσια των άλλων ομάδων, στη Βαλένθια της Ισπανίας, την επόμενη εβδομάδα. Όπως αναφέρουν στελέχη της Ferrari, στις δοκιμές το μονοθέσιο δε θα φέρει το πλήρες αεροδυναμικό πακέτο καθώς η ιταλική ομάδα θέλει να παρακολουθήσει τις μηχανικές αλλαγές , αλλά και τον καλύτερο τρόπο κατανόησης των ελαστικών της Pirelli.
Η γνωστή εταιρεία πλέον θα είναι ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, γεγονός που απασχολεί όλες τις ομάδες. Πόσο μάλλον όταν έχουν δοκιμάσει μόνο για δύο ημέρες (μέσα στον Νοέμβριο) τα νέα ελαστικά. Επομένως οι δεκαπέντε ημέρες των δοκιμών πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος θα είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων.
Από την πλευρά της η ομάδα της Ferrari δείχνει αποφασιμένη ότι με την F150 και τους δύο της πιλότους, Φελίπε Μάσα – Φερνάντο Αλόνσο θα καταφέρει φέτος να διεκδικήσει και τους δύο τίτλους.