Το 2008, τέσσερις φοιτητές του ΜΙΤ Sloan School of Management ανέπτυξαν ένα σύστημα για υποτιτιλισμό online video που ήταν πιο αποτελεσματικό από τις παρούστες μεθόδους- οι οποίες περιλαμβάνουν το τακτικό pause βίντεο για το γράψιμο κειμένου και το σημείωμα των χρόνων. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιούσε λογισμικό αναγνώρισης ομιλίας για την παραγωγή κειμένων υποτιτλισμού κατά προσέγγιση, που προβάλλονταν μέσω ενός απλού interface που διευκόλυνε τη διόρθωσή τους. Οι δημιουργοί του ήταν σε θέση να υποτιτλίσουν 100 ώρες υλικού σε χρονικό διάστημα κατά πολύ μικρότερο από ό,τι θα απαιτούσαν οι συμβατικές διαδικασίες.
Αυτό έφερε τη δημιουργία της 3Play Media, εταιρείας υποτιτλισμών που έχει πλέον 1.000 πελάτες και αντίστοιχο αριθμό συνεργατών που επεξεργάζονται εκατοντάδες ώρες υλικού καθημερινά. Το σύστημά της λειτουργεί όπως το αρχικό στο ΜΙΤ, αλλά σε μεγαλύτερη κλίμακα: οι πελάτες ανεβάζουν βίντεο στη σελίδα, όπου το λογισμικό παράγει απομαγνητοφωνήσεις και υποτίτλους, που προωθούνται στο cloud. Από εκεί και πέρα οι συνεργάτες επιλέγουν ποια θα επεξεργαστούν. Οι επιβλέποντες κάνουν έναν τελευταίο έλεγχο και τα επαναπροωθούν στο cloud όπου και τα παίρνουν ξανά οι πελάτες.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η εταιρεία μπορεί να επεξεργάζεται υποτίτλους σε διάστημα μερικών ωρών ανά βιντεο-ώρα, τη στιγμή που οι παραδοσιακές μέθοδοι είναι άνω των 10 ωρών ανά βιντεο-ώρα. Επίσης, τα transcripts που παράγονται έχουν χρονικά δεδομένα πίσω από κάθε λέξη, κάτι που ανοίγει τον δρόμο για interactive transcripts που συνοδεύουν υλικό από πανεπιστήμια για πλατφόρμες online εκπαίδευσης. Τα transcripts αυτά παρουσιάζονται παράλληλα με το βίντεο, με επισημαινόμενο το κείμενο που ομιλείται, και δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν κλικ σε συγκεκριμένες λέξεις για να πάνε στο κατάλληλο σημείο του βίντεο.
Η εταιρεία έχει επίσης αναπτύξει και άλλα εργαλεία, για διευκόλυνση των εργασιών, καθώς και για τη συμμόρφωση με τους κανόνες και κανονισμούς που διακατέχουν τον υποτιτλισμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένας εργαλείο υποτιτλισμού return-on-investment, για να καταλαβαίνει ο μέσος YouTuber εάν αξίζει να υποτιτλίσει ή όχι ένα βίντεο, βάσει κριτηρίων όπως η επισκεψιμότητα, οι αλλαγές που επέρχονται σε αυτήν από τον υποτιτλισμό κ.α..