Έκανε ντεμπούτο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και δεν ήταν δυνατό να περάσει απαρατήρητη. Στην τελευταία γενιά της, η SKODA Octavia έχει, ήδη, από καιρό, αναβαθμισθεί σε όλους τους τομείς, οπότε, η έκδοση RS 230 κορυφώνει την σειρά, αποτελώντας την πιο γρήγορη που κατασκευάστηκε ποτέ. Τόσο οι επιδόσεις, όσο και τα ειδικότερα σπορ χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με τεχνολογικές εφαρμογές και στοιχεία πληρότητας εξοπλισμού, που, παραπέμπουν σε πολύ ακριβότερα, premium μοντέλα του ομίλου VW, καθιστούν αυτή την Octavia μοναδική περίπτωση. Εμείς θα την χαρακτηρίζαμε ως το «ουσιώδες» σπορ αυτοκίνητο της εποχής, δεδομένου ότι, λόγω χώρων και πρακτικότητας, απευθύνεται σε ευρύ κοινό. Οι Αμερικανοί θα το έλεγαν sport sedan.
Στην Ελλάδα, βεβαίως, αδικείται από την φορολογική πολιτική, λόγω κυβισμού. Κάτω από το καπό της ταχύτερης Octavia που έχει περάσει ποτέ από την γραμμή παραγωγής βρίσκεται ο αναβαθμισμένος 2.0 TSΙ προερχόμενος από τη ‘νορμάλ‘ Octavia RS. Στην περίπτωση της Octavia RS 230 η ισχύς έχει αυξηθεί στους 230 ίππους και την μετάδοση στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (εναλλακτικά DSG-6). Η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ/ώρα διαρκεί μόλις 6,7 δλ, με την βελόνα του κοντέρ να φτάνει τα 250 χλμ/ώρα!
Η νέα έκδοση εφοδιάζεται με ένα προηγμένο διαφορικό στον εμπρός άξονα που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο σετ (το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στο διαφορικό και στο δεξί ημιαξόνιο) και έχει τη δυνατότητα κλειδώματος του εσωτερικού τροχού στην διάρκεια στροφής. Αυτό είναι το πρώτο μοντέλο της τσέχικης μάρκας, που, υποδέχεται αυτό τον τύπο διαφορικού (VAQ) εμπνευσμένο από τους αγώνες. Έχει την δυνατότητα να στέλνει την ροπή στον ένα μπροστινό τροχό έως 100%, λειτουργώντας ως ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και περιορίζοντας την υποστροφή. Το VAQ συνεργάζεται στενά με το σύστημα ESP και όπως στην ‘νορμάλ‘ RS, έτσι και στην SKODA Octavia RS 230 η σπορ ανάρτηση είναι στάνταρ με χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 15 mm.
Tο πακέτο “Black design” με σκουρόχρωμες λεπτομέρειες, η κυψελωτή γρίλια του προφυλακτήρα, η “Xtreme” σχεδίασης ζάντες 19’’, οι τραπεζοειδούς σχήματος απολήξεις με ειδική ρύθμιση για σπορ ήχο κ.α., τονίζει τον αγωνιστικό χαρακτήρα της RS 230. Στο εσωτερικό κυριαρχεί και εδώ το σπορ στοιχείο, με την μαύρη επένδυση του σαλονιού να δημιουργεί όμορφη αντίθεση με τις κόκκινες λεπτομέρειες και ραφές. Τα μπάκετ καθίσματα έχουν ειδική σχεδίαση για να προσφέρουν κορυφαία πλευρική στήριξη, ενώ όπως και στο αμάξωμα τα λογότυπα vRS υπενθυμίζουν τον εκρηκτικό χαρακτήρα της ταχύτερης Octavia.
Στάνταρ είναι το μενού “Performance Mode”, προσφέροντας τέσσερις επιλογές: Standard, Sport, Eco και Individual προσαρμόζοντας ανάλογα τον κινητήρα, το κιβώτιο DSG, την υποβοήθηση του τιμονιού, τον κλιματισμό κ.α. Επίσης, η Octavia RS 230 με το αυτόματο κιβώτιο DSG συνδυάζεται με διακόπτες αλλαγής σχέσεων (paddles) στο τιμόνι.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ