Από την έντυπη έκδοση
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως στη χώρα μας η εκπαίδευση νοσεί. Σε όλες τις βαθμίδες υπάρχουν σοβαρά προβλήματα που χρήζουν αντιμετώπισης. Είναι λυπηρό, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος, ο νέος υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς να σπεύδει να ανακοινώσει μέτρα όπως την κατεδάφιση του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.
Δυστυχώς, υποτιμά τη νοημοσύνη των παιδιών και των γονιών τους όταν κάνει λόγο για «ρετσινιά» που ακολουθεί το παιδί, το οποίο θα δώσει εξετάσεις αλλά δεν θα παρακολουθήσει τελικά το Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο. Κατ’ αρχάς, κανένας δεν υποχρεώνει κανένα παιδί να επιλέξει να πάει σε Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο. Το μόνο κίνητρο είναι η ανάγκη για ένα αναβαθμισμένο περιβάλλον, όπου κάποιοι μαθητές που έχουν δυνατότητες θα «τρέξουν» λίγο παραπάνω.
Αναρωτιόμαστε, από πότε η αριστεία κάνει κακό στους μαθητές.
Δεν έχει ακούσει ο κ. υπουργός πόσο υποβαθμίστηκαν αυτά τα σχολεία όταν τα τελευταία χρόνια είχαν καταργηθεί οι εξετάσεις και η επιλογή γινόταν με κλήρωση; Επίσης, δεν έχει ακούσει πόσο έχει αυξηθεί η ζήτηση τα τελευταία δύο χρόνια που η επιλογή γίνεται με εξετάσεις;
Ενας μαθητής δεν νιώθει αποτυχία όταν εκ των προτέρων γνωρίζει ότι θα δώσει εξετάσεις αλλά οι θέσεις είναι εξαιρετικά περιορισμένες και θα περάσει ένας στους πέντε ή ένας στους επτά.
Στόχος του αξιολογότατου νέου υπουργού Παιδείας πρέπει να είναι να φτιάξει όλα τα σχολεία να λειτουργούν σαν τα Πρότυπα και να γλιτώσει τους γονείς από τα υπέρογκα ποσά που καταβάλλουν, συνήθως «μαύρα», για φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα. Και επειδή όλες οι εξαγγελίες για την Παιδεία έγιναν μάλλον βιαστικά, ας ξεκαθαρίσει σύντομα το όλο θέμα. Ενώ ο κ. Μπαλτάς είπε ότι φέτος οι εξετάσεις θα γίνουν κανονικά, αναγνωρίζοντας πως πολλοί μαθητές προετοιμάζονται ήδη, ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης είπε το αντίθετο, επιτείνοντας τη σύγχυση.
ΥΓ.: Αφήνοντας τον θεσμό χωρίς παρεμβάσεις για φέτος, κ. υπουργέ, θα σας δοθεί η ευκαιρία να τον μελετήσετε περισσότερο και ποιος ξέρει, ίσως να πειστείτε ότι σε αυτή τη χώρα ευκαιρίες χρειάζεται να έχουν και όσοι θέλουν και μπορούν να πάνε πιο γρήγορα - μην τους τιμωρούμε διαρκώς…
Τ. ΗΓ.