Οι ομαδικές αποχωρήσεις χρηστών του facebook έχει θορυβήσει τον κατασκευαστή του Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
Σύμφωνα με έρευνα που εκπονήθηκε από το επιστημονικό Cyberpsychology, Behavior and Social Networking, οι χρήστες του Facebook κλείνουν ομαδικά τα προφίλ τους καθώς νιώθουν ότι τους ασκείται ψυχολογική πίεση. Ο λόγος είναι η έλλειψη της ιδιωτικότητας, η εκμετάλλευση των προσωπικών τους δεδομένων, ο διαδικτυακός εθισμός καθώς επίσης και ο ψυχαναγκασμός της συμμετοχής.
Οι χρήστες νιώθουν ότι είναι κουραστικό να απαντούν σε όλα τα σχόλια που γίνονται, δεν τους αρέσουν πλέον οι ομαδικές συζητήσεις, προφανώς γιατί περιορίζουν τον πολύτιμο χρόνο τους, ενώ, όπως λένε, φοβούνται ιδιαίτερα το γεγονός ότι αρχίζουν να εθίζονται με το διαδίκτυο και χάνουν στιγμές από την κανονική τους ζωή.
Όπως επεσήμαναν κάποιοι, βιώνουν έντονο άγχος επειδή πρέπει να είναι εξωστρεφείς, φιλικοί και αποδεκτοί σε ένα κοινωνικό σύνολο που στην ουσία δεν το έχουν επιλέξει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα η οποία έγινε από επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων στο πανεπιστήμιο της Βιέννης, έδειξε ότι το 2014 έκλεισαν τους λογαριασμούς τους κατά 28% περισσότεροι χρήστες από αυτούς που τους έκλεισαν τον προηγούμενο χρόνο, το 2013.
Το φαινόμενο έχει χαρακτηρισθεί ως «διαδικτυακή αυτοκτονία – virtual identity suicide» και σύμφωνα με τους ειδικούς αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το 2015.