Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) απαγόρευσε στις ομάδες της Φόρμουλα Ένα να στέλνουν κωδικοποιημένα μηνύμα στους οδηγούς τους, μέσω του περιορισμού στη χρήση της ενδοσυνεννόησης από το γκραν πρι που θα διεξαχθεί την Κυριακή στη Σιγκαπούρη.
Η FIA εξέδωσε νεώτερη ενημέρωση για την τεχνική οδηγία που απέστειλε την προηγούμενη εβδομάδα στις ομάδες, στην οποία δίνει περισσότερες πληροφορίες για το τι μπορεί και το τι δεν μπορεί να γίνει στη διάρκεια του τριημέρου ενός αγώνα.
Η λίστα με τις απαγορεύσεις περιλαμβάνει «κάθε μήνυμα που φαίνεται να είναι κωδικοποιημένο». Επίσης, οι ομάδες ενημερώθηκαν ότι απαγορεύεται επίσης και η χρήση των πινακίδων στα πιτ για τέτοια μηνύματα.
Στα μηνύματα, τα οποία συνεχίζουν να επιτρέπονται, περιλαμβάνονται:
-
Η παραδοχή ότι ένα μήνυμα οδηγού έχει ακουστεί.
-
Οι διαφορές από έναν ανταγωνιστή στη διάρκεια των δοκιμαστικών ή του αγώνα.
-
Η επιλογή ελαστικών στο επόμενο πιτ-στοπ και ο αριθμός των γύρων που έχει κάνει ένας οδηγός με ένα σετ ελαστικών στη διάρκεια ενός αγώνα.
-
Πληροφορίες για μια πιθανή στρατηγική αγώνα ενός ανταγωνιστή.
Η FIA προχώρησε στον περιορισμό της ενδοεπικοινωνίας λόγω της ανησυχίας ότι οι οδηγοί λάμβαναν υπερβολικά πολλή βοήθεια από τα πιτ και τους μηχανικούς.
Οι αθλητικοί κανονισμοί της Φόρμουλα Ένα ορίζουν ότι «ο οδηγός πρέπει να οδηγεί το μονοθέσιο μόνος και χωρίς βοήθεια» και η πιο αυστηρή ερμηνεία αυτού του κανόνα τώρα περιορίζει αποτελεσματικά τη βοήθεια που παίρνει ένας οδηγός από τους μηχανικούς, οι οποίοι αντιδρούν στα δεδομένα που παίρνουν σε πραγματικό χρόνο από το μονοθέσιο.
Επίσης απαγορεύεται η τηλεμετρία από τα πιτ προς το μονοθέσιο, με την οποία μπορούν να γίνουν ρυθμίσεις εξ αποστάσεως. Οι αλλαγές αυτές, που έρχονται μετά τον 13ο από τους 19 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος, έχουν προκαλέσει κάποια ανησυχία σχετικά με τις επιπτώσεις στην ασφάλεια, καθώς και τον αντίκτυπο που θα έχουν στους οπαδούς της Φόρμουλα Ένα, οι οποίοι θα ακούν πλέον λιγότερες συνομιλίες μεταξύ των οδηγών και των ομάδων τους.
Αυτή η εξέλιξη δεν πρόκειται να προβληματίσει «πιλότους» όπως τον Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος είπε το 2012 στον μηχανικό αγώνα του στη Λότους «απλά άσε με μόνο μου, ξέρω τι κάνω», αλλά ενδέχεται να επηρεάσει τη «μάχη» που δίνουν οι οδηγοί της Μερτσέντες, Νίκο Ρόσμπεργκ και Λιούις Χάμιλτον, για τον τίτλο.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι φέτος ένας σημαντικός παράγοντας ανησυχίας, με τη νέα υβριδική, υπερτροφοδοτούμενη μονάδα ισχύος V6 και τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας να αντικαθιστούν τους παλιούς κινητήρες V8, και οι ομάδες δίνουν αρκετή βοήθεια στους οδηγούς στη διαχείρισή του.
Επίσης, η προετοιμασία των μονοθεσίων καθ' οδόν προς το γκριντ θα γίνει πιο περίπλοκη και εκφράζονται φόβοι ότι θα υπάρξει μεγάλο ρίσκο για τους οδηγούς να τους σβήσει ο κινητήρας στην εκκίνηση, με επικίνδυνες συνέπειες.
Η FIA ανακοίνωσε ότι κάποια μέτρα θα εφαρμοστούν στο γκραν πρι της Ιαπωνίας (5/10), το οποίο ακολουθεί τον αγώνα στη Σιγκαπούρη. Από τη Σουζούκα, οι ομάδες απαγορεύεται να προειδοποιούν τους οδηγούς τους για τη φθορά των φρένων ή τις θερμοκρασίες, καθώς και να τους δίνουν πληροφορίες για τις πιέσεις των ελαστικών.
Πηγή: ΑΜΠΕ, Ρόιτερ