Την κατασκευή του ΤΑ-600 ξεκινά η China Aviation Industry General Aircraft (CAIGA): πρόκειται για το πρωτότυπο ενός γιγαντιαίου υδροπλάνου, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2015, αποτελώντας το μεγαλύτερο σκάφος του είδους του στον κόσμο.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Eastern Arsenal (Popular Science), το ΤΑ-600 θα έχει βάρος απογείωσης 53,5 τόνους, ξεπερνώντας κατά έξι τόνους το ιαπωνικό ShinMaywa US-2, που κατέχει αυτή τη στιγμή τα «σκήπτρα») και ακτίνα δράσης 5.500 χιλιομέτρων. Το άνοιγμα φτερών του θα είναι πάνω από 40 μέτρα και θα διαθέτει τέσσερις turboprop κινητήρες. Σχεδιαστικά βασίζεται σε ένα άλλο κινεζικό σχέδιο, το Harbin SH-5 των 45 τόνων. Ενδεικτικά, το οκτακινητήριο Hughes H-4 «Spruce Goose» του 1947, που ήταν το μεγαλύτερο υδροπλάνο («flying boat») που κατασκευάστηκε ποτέ, είχε βάρος 180 τόνους και άνοιγμα φτερών 97 μέτρων.
CHINA DEFENSE FORUM
Το ΤΑ-600 θα έχει βάρος απογείωσης 53,5 τόνους, ξεπερνώντας κατά έξι τόνους το ιαπωνικό ShinMaywa US-2, που κατέχει αυτή τη στιγμή τα «σκήπτρα») και ακτίνα δράσης 5.500 χιλιομέτρων.
Σε γενικές γραμμές τα υδροπλάνα θεωρούνται τεχνολογία η οποία «άνθισε» κυρίως μέχρι και τη δεκαετία του 1940, καθώς στη συνέχεια η πορεία τους ήταν μάλλον καθοδική, ωστόσο η Κίνα δείχνει ενδιαφέρον πάνω στον τομέα, κυρίως λόγω των επιλογών που παρέχουν, εφόσον μπορούν να προσθαλασσωθούν στις περισσότερες μεγάλες εκτάσεις νερού.
CHINA DEFENSE FORUM / ANDREAS RUPPRECHT
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, ο Φου Τζουνξού, στέλεχος της CAIGA, δήλωσε στο πρακτορείο Xinhua ότι το ΤΑ-600 θα χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση πυρκαγιών και για θαλάσσιες επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης (SAR). Στον πυροσβεστικό ρόλο, ένα τέτοιο αεροσκάφος θα μπορεί να φορτώνει γρήγορα μεγάλους όγκους νερού για την κατάσβεση δασικών πυρκαγιών, ενώ στον τομέα των επιχειρήσεων SAR η δυνατότητά του να προσθαλασσώνεται κοντά στους επιζώντες καταστροφών θα «μεταφράζεται» ως μικρότεροι χρόνοι αντίδρασης σε σχέση με τα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης που χρησιμοποιούνται ευρέως.