Οι φαν της επιστημονικής φαντασίας θα θυμηθούν παλαιότερες φουτουριστικές ταινίες, με (κατά κανόνα βίαια) αθλήματα του μέλλοντος, ενώ οι φίλοι του Χάρι Πότερ θα σκεφτούν αμέσως του «Quidditch», ωστόσο η ιπτάμενη μπάλα- drone HoverBall αποτελεί πραγματικό project ερευνητών του Πανεπιστημίου του Τόκιο.
Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Τζουν Ρεκιμότο, που έχει αποτελεί τον επικεφαλής του προγράμματος, «οι μπάλες αποτελούν τον πιο δημοφιλή εξοπλισμό για αθλήματα. Για να παίξει κανείς με μπάλες, απαιτούνται συγκεκριμένες φυσικές μέθοδοι, ή “λεξικά”, όπως η ρίψη, το χτύπημα, η περιστροφή ή το κλώτσημα, που αναπτύχθηκαν βάσει του γεγονότος ότι οι μπάλες υπακούν στις φυσικές δυναμικές. Αν και αυτό το χαρακτηριστικό αποτελεί τη βάση των αθλημάτων με μπάλες, θεωρούμε ότι παράλληλα τα περιορίζει. Για παράδειγμα, η ταχύτητα των μπαλών μπορεί να είναι πολύ μεγάλη για μικρά παιδιά, άτομα μεγαλύτερης ηλικίας ή ανθρώπους με σωματικά προβλήματα. Σε αυτό το paper, προτείνουμε μία ιπτάμενη μπάλα που βασίζεται στην τεχνολογία quadcopter».
UNIVERSITY OF TOKYO
Η μπάλα αυτή θα έχει τη δυνατότητα να παραμένει στον αέρα και να αλλάζει τη θέση και τη συμπεριφορά της ανάλογα με το ύφος του αθλήματος. Ειδικότερα, οι «φυσικές δυναμικές» της θα μπορούν να προγραμματίζονται από τους σχεδιαστές των αθλημάτων, εισάγοντας νέα στοιχεία στα παιχνίδια, όπως η αιώρηση και ο τηλεχειρισμός.
Οι ερευνητές κάνουν λόγο για «augmented sports» και έχουν αναπτύξει ένα σύστημα το οποίο περικλείει μέσα σε ένα δικτυωτό κέλυφος ένα μικρό ελικόπτερο- drone, που παρουσιάστηκε στην Augmented Human Conference στην Ιαπωνία. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του New Scientist, η ομάδα εκτιμά πως υπάρχει ακόμα μέλλον στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς απαιτείται αρκετή έρευνα ακόμα για τη δημιουργία μίας μπάλας που θα είναι επαρκώς ανθεκτική για τα δεδομένα ενός αθλήματος.