Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα αυξάνονταν ελάχιστα εξαιτίας του αγωγού Keystone XL, ο οποίος θα διοχετεύει πετρέλαιο από την πετρελαιοφόρο άμμο της Αλμπέρτα στα διυλιστήρια του Κόλπου του Μεξικού, υποστηρίζει σε έκθεσή του το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για έγκριση του αμφιλεγόμενου έργου από τον Μπαράκ Ομπάμα.
Οκτώ μήνες μετά από την κυκλοφορία του προσχεδίου της, η έκθεση δεν συνιστά μεν άμεσα να δοθεί το πράσινο φως για την κατασκευή του αγωγού, αλλά επιβεβαιώνει ότι - κατά την άποψη του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών - το έργο «είναι απίθανο να επηρεάσει σημαντικά τους ρυθμούς εξόρυξης στην πετρελαιοφόρο άμμο ή τη συνεχιζόμενη ζήτηση για αργό πετρέλαιο στα διυλιστήρια των Ηνωμένων Πολιτειών».
Με μια μεγάλη δόση ρεαλισμού, οι συντάκτες της έκθεσης επισημαίνουν ότι οι Καναδοί θα εκμεταλλευτούν την πετρελαιοφόρο άμμο είτε οι Ηνωμένες Πολιτείες κατασκευάσουν τον αγωγό είτε όχι. Με αυτό ως δεδομένο καταλήγουν ότι το περιβαλλοντικό κόστος της μεταφοράς πετρελαίου από την Αλμπέρτα στον Κόλπο του Μεξικού θα ήταν πολύ μεγαλύτερο εάν χρησιμοποιούνταν άλλες μέθοδοι, εάν π.χ. μεταφερόταν με τρένα στους υπάρχοντες αγωγούς.
Η έγκριση του υπουργείου ήταν απαραίτητη προτού ο αμερικανός πρόεδρος λάβει την απόφασή του, καθώς ο Keystone XL, ο οποίος θα μεταφέρει περίπου 830.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα και θα στοιχίσει 7 δισεκατομμύρια δολάρια, θα διασχίζει τα αμερικανικά σύνορα. Ο Μπαράκ Ομπάμα δέχεται έντονες πιέσεις να εγκρίνει την κατασκευή του - μήκους 1.400 χιλιομέτρων - αμερικανικού τμήματος, μέσω του οποίου το καναδικό πετρέλαιο θα μπορεί να πωλείται σε πολλές χώρες.
Πάντως εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου δήλωσε ότι ο αμερικανός πρόεδρος τηρεί στάση αναμονής έως ότου πάρει στα χέρια του τις προτάσεις κι άλλων κυβερνητικών υπηρεσιών, όπως η Υπηρεσία για την Προστασία του Περιβάλλοντος, οι οποίες έχουν στη διάθεσή τους 90 ημέρες να τοποθετηθούν πάνω στα συμπεράσματα της έκθεσης προτού το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ανακοινώσει την τελική σύστασή του στην κυβέρνηση.