Πολλαπλά οφέλη για την ενίσχυση του τουρισμού αναμένει η η κυβέρνηση από τη διακρατική συμφωνία για τη δημιουργία του Λειτουργικού Τμήματος Εναέριου Χώρου Blue Med, η οποία κυρώθηκε σήμερα από τη Βουλή.
Η εν λόγω συμφωνία υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2012 από τους υπουργούς Μεταφορών Ελλάδας, Κύπρου, Ιταλίας και Μάλτας. Όπως επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μ. Παπαδόπουλος, γίνεται μόνο ενιαία διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και όχι ενοποίηση των FIR.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, το μέγιστο όφελος είναι οικονομία κλίμακας, ενώ η Ελλάδα με τη συμφωνία αυτή εκπληρώνει υποχρεώσεις που απορρέουν από το πλαίσιο για τον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό. Όπως επισημάνθηκε, επιτυγχάνεται μείωση των καθυστερήσεων των πτήσεων προς όφελος της ανάπτυξης του τουρισμού και διατηρούνται τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας, λόγος για τον οποίο εξαιρέθηκαν οι διάδρομοι αναχαιτίσεων.
Αντιδράσεις κομμάτων
Η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Ραχήλ Μακρή σημείωσε ότι η συμφωνία είναι ελλιπής σε ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια και επέστησε την προσοχή της κυβέρνησης ώστε να μην υπάρξει επανάληψη του φαινομένου των γκρίζων ζωνών και στο FIR. «Δεν θα ψηφίσουμε μια ελλιπή και εν δυνάμει επικίνδυνη για τα συμφέροντα της χώρας, συμφωνία», δήλωσε η βουλευτής.
Από το ΣΥΡΙΖΑ ο Γιώργος Σταθάκης ανέφερε ότι στην περίπτωση του Blue Med, ο επανασχεδιασμός των αεροδιαδρόμων της Ε.Ε. θα διευκολύνει μια αυξανόμενη κινητικότητα, αλλά υπάρχουν θέματα που δημιουργούν επιφυλάξεις κυρίως στο σκέλος των διαπραγματεύσεων ως προς το οικονομικό θέμα με δεδομένο ότι η ελληνική τιμολόγηση είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη αλλά και ως προς το γεωπολιτικό θέμα. Ο βουλευτής δήλωσε ότι κόμμα του ψηφίζει «παρών».
Τη συμφωνία καταψήφισε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος, εκτιμώντας ότι πάμε σε επανασχεδιασμό του εναέριου χώρου.
Υπέρ της συμφωνίας δήλωσε ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Θωμάς Ψύρρας λέγοντας ότι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα μιας Ευρώπης που χρειάζεται την ενοποίηση.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης δήλωσε ότι καταψηφίζει τη σύμβαση όχι μόνο για τη διαχειριστική ενοποίηση του εναέριου χώρου αλλά και για την πολιτική της Ε.Ε. για τον εναέριο χώρο.
Πηγή: ΑΜΠΕ