Η αλήθεια ζωγραφίζει την υπέρβασή της

Στην γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου
Τετάρτη, 02 Οκτωβρίου 2013 11:16

Ο ζωγράφος Δημήτρης Φράγκος «διηγείται» τις μικρές μυστικές του ιστορίες με έναν απόλυτα ελλειπτικό τρόπο, λεπτά εμπλουτισμένο με μια πραγματική δόση μαύρου χιούμορ.

A- A A+

Με ιδιαίτερη προσοχή και σημασία στη σκηνοθεσία τους, ο ζωγράφος Δημήτρης Φράγκος «διηγείται» τις μικρές μυστικές του ιστορίες με έναν απόλυτα ελλειπτικό τρόπο, λεπτά εμπλουτισμένο με μια πραγματική δόση μαύρου χιούμορ.

Επαναπροσδιορίζοντας τη δόση της αλχημείας μεταξύ εικόνας και ζωγραφικής, που χαρακτηρίζει την δουλειά του από τη δεκαετία του ’80, ο Δημήτρης Φράγκος παρουσιάζει στην γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, στη Θεσσαλονίκη,  την ατομική του έκθεση, η οποία εγκαινιάζεται την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου στις 8.30 το βράδυ, και θα διαρκέσει έως τις 26 του ίδιου μήνα.

Μια επανερμηνεία της τέχνης του υψηλού

Μέσα από την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για την παραστατική ζωγραφική στο διεθνές εικαστικό περιβάλλον, γίνεται ευδιάκριτη στα έργα του ζωγράφου μια προσωπική σχέση ρήξης και πάθους, τόσο με τις ηρωικές πρωτοπορίες του εικοστού αιώνα, όσο και με τη λεγόμενη λόγια παράδοση. Ο συγκερασμός του τελετουργικού και του κοινού και ο εμβολιασμός της λογικής της τέχνης του «υψηλού» με στοιχεία ενός καθημερινού πολιτισμού της εικόνας συγκροτεί ένα σύνολο, που σχολιάζει τη λειτουργία της εικόνας και της ζωγραφικής.

Ιδιωματικά εννοιολογική «Επιχείρηση ταχυδακτυλουργίας»

«Επιχείρηση ταχυδακτυλουργίας» χαρακτήριζε τη ζωγραφική του καλλιτέχνη η ιστορικός τέχνης Νίκη Λοϊζίδη, όπου η πλέον κοινή πραγματικότητα μπορεί να ανοίξει τον δρόμο σε μια υποτροπή του φανταστικού, όπως και κάθε φανταστική θεώρηση μπορεί να αναφέρεται σε απολύτως πραγματικές καταστάσεις ή συνθήκες, όπου η εικόνα είναι μια «αλήθεια», χρήσιμη στο μέτρο που πρέπει να την υπερβεί.

Έτσι, ο Δημήτρης Φράγκος χρησιμοποιεί σημεία ή σύμβολα, διατυπώνοντας γρίφους που άλλοτε ενεργοποιούν τη μνήμη, φέρνοντας στην επιφάνεια το λανθάνον αντίστροφο του πραγματικού και άλλοτε παραπέμπουν σε φαντασιακές συλλήψεις. Στους πίνακές του, η γεωμετρία του  ελαχίστου ενδίδει στο αινιγματικό - ποιητικό και στην παρείσφρηση της επιθυμίας. 

Ο Δημήτρης Φράγκος χρησιμοποιεί σημεία ή σύμβολα, διατυπώνοντας γρίφους που άλλοτε ενεργοποιούν τη μνήμη, φέρνοντας στην επιφάνεια το λανθάνον αντίστροφο του πραγματικού και άλλοτε παραπέμπουν σε φαντασιακές συλλήψεις.

Συνεχής συνδιαλλαγή με ρεύματα της τέχνης

Γεννημένος στα Ιωάννινα, το 1958, ο Δημήτρης Φράγκος σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού, ενώ κατά τις δεκαετίες 1980 - 90 δίδαξε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στη Σχολή Καλών Τεχνών του Σεντ Ετιέν. Σήμερα, εργάζεται ως Kαθηγητής εικαστικών τεχνών στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων - Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Ιδιότυπη είναι η παρουσία αριστουργημάτων του παρελθόντος, είτε στους τοίχους των εσωτερικών που ζωγραφίζει, είτε στη διαμόρφωση των δαπέδων τους κατά την τεχνική του J. Pollock. Η συνδιαλλαγή του με ρεύματα της ιστορίας της τέχνης είναι συνεχής.

Πληροφορίες
Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου: Π. Π. Γερμανού 5 -  Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310 275985. Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 10.30 - 14.00, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 10.30 - 14.00 και 17.30 - 21.00.

naftemporiki.gr

Προτεινόμενα για εσάς