Τον δρόμο για την πλήρη κατανόηση και την αντιμετώπιση των διαταραχών μνήμης και μάθησης φαίνεται ότι ανοίγει έρευνα που πραγματοποίησαν επιστήμονες στις ΗΠΑ.
Νευροβιολόγοι από το UC Irvine δημιούργησαν καινούργιες και συγκεκριμένες αναμνήσεις με τη χρήση μιας μεθόδου άμεσης καθοδήγησης του εγκεφάλου, η οποία περιλαμβάνει αλλαγές σε συγκεκριμένες περιοχές του.
Όπως αναφέρουν οι επιστήμονες στην έκθεσή τους, η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Neuroscience, οι νέες αναμνήσεις δημιουργήθηκαν με την πρόκληση μεταβολών στα εγκεφαλικά κύτταρα που υπάρχουν στον φλοιό του εγκεφάλου.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια, στα οποία οι επιστήμονες προκάλεσαν την παραγωγή ακετυλοχολίνης, μιας ουσίας που εμπλέκεται άμεσα στη δημιουργία αναμνήσεων.
Με τον τρόπο αυτόν αυξήθηκαν τα εγκεφαλικά κύτταρα που ανταποκρίνονταν στο άκουσμα ενός συγκεκριμένου ήχου που έπαιζαν οι επιστήμονες στα ποντίκια κατά την παραγωγή της ακετυλοχολίνης, άρα δημιουργήθηκε μια ανάμνηση που μέχρι πρότινος δεν υπήρχε.
Μάλιστα, οι επιστήμονες διαπίστωσαν τις επόμενες μέρες ότι η αντίδραση των ποντικιών ήταν διαφορετική κάθε φορά που αναγνώριζαν τον συγκεκριμένο ήχο.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτό είναι το πρώτο στοιχείο που δείχνει ότι οι αναμνήσεις μπορεί να δημιουργηθούν με τον άμεσο έλεγχο του εγκεφαλικού φλοιού, ενώ διευκρίνισαν ότι οι τεχνητές αναμνήσεις έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τις πραγματικές.
Ο επικεφαλής της έρευνας και βασικός συντάκτης της επιστημονικής έκθεσης, Norman M. Weinberger, ανέφερε ότι οι διαταραχές της μνήμης και της μάθησης αποτελούν σημαντικό πρόβλημα για πολλούς ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο.
«Από τη στιγμή που βρήκαμε όχι μόνο έναν τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος φτιάχνει τις αναμνήσεις, αλλά και τον τρόπο να δημιουργήσουμε αναμνήσεις με συγκεκριμένο περιεχόμενο, πιστεύουμε ότι θα ανοίξει ο δρόμος για την πρόληψη ή την επίλυση αυτού του παγκόσμιου προβλήματος».