Το πρώτο βίντεο για το «Scarpar» δημοσιεύτηκε το 2006. Έκτοτε, το ηλεκτροκίνητο σκέιτμπορντ παντοδαπού εδάφους της εταιρείας του Άντριου Φερν έχει βρεθεί πολλές φορές στα πρόθυρα της κυκλοφορίας, αλλά και της ακύρωσης.
Η εν λόγω startup, σύμφωνα με τον Φερν, έχει δαπανήσει μεταξύ 5 και 6 εκατομμυρίων δολαρίων στο πρόγραμμα, καθώς έχει αναγκαστεί να προβεί σε επανασχεδιασμούς του, αλλά και στην ανάπτυξη νέων τεχνικών για την κατασκευή του. Ωστόσο, αυτή τη φορά, σύμφωνα με δημοσίευμα του Mashable, βρίσκεται πραγματικά πολύ κοντά στην κυκλοφορία, καθώς η εταιρεία έχει ολοκληρώσει έναν κύκλο δοκιμών οι οποίες απέδειξαν πως το ερπυστριοφόρο σκέιτμπορντ λειτουργεί.
Ο εφευρέτης του Scarpar, Ντάνιελ Μπάλντουϊν, είχε την αρχική ιδέα το 1994, και ο Φερν αποφάσισε να δημιουργήσει μία startup για το «όχημα» αμέσως μόλις έμαθε για αυτό. Το Scarpar μπορεί να λειτουργεί σαν σνόουμπορντ ή σκέιτμπορντ, και χρησιμοποιεί με πρωτοποριακό τρόπο τις ερπύστριές του, καθώς απαιτείται απόλυτος συγχρονισμός.
Η πρωτότυπη έκδοσή του χρησιμοποιούσε κινητήρα εσωτερικής καύσης, ωστόσο μετά επελέγησαν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας μπροστά και ένας πίσω, που τροφοτούνται από μία μπαταρία. Η μέγιστη ταχύτητά του είναι 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ στις δοκιμές συμμετείχε ο κάτοχος του παγκόσμιου ρεκόρ ταχύτητας σε σνόουμπορντ, Ντάρεν Πάουελ.
Η εταιρεία κατασκευάζει πέντε πρωτότυπα για εκτεταμένες δοκιμές τον Αύγουστο, και μετά θα γίνουν οι τελευταίες αλλαγές για την τελειοποίηση του τελικού σχεδίου. Όταν κυκλοφορήσει, η τιμή του εκτιμάται πως θα κυμαίνεται μεταξύ 4.500 και 5.000 δολαρίων.
Ο τομέας των ηλεκτροκίνητων οχημάτων ενδιαφέρει και κατασκευαστές οχημάτων που δεν θα περίμενε κανείς: η ιαπωνική Whill αναπτύσσει ένα αναπηρικό καροτσάκι το οποίο υπόσχεται να φέρει επανάσταση στο χώρο. Η Whill έχει συγκεντρώσει χρηματοδότηση ύψους ενός εκατομμυρίων δολαρίων από τις 500 Startups, Itochu Technology Ventures, Sunbridge Global Ventures, Wingle και άλλους επενδυτές.
Το Type A αναμένεται να εμφανιστεί στην αμερικανική αγορά στις αρχές του 2014, και θα προωθηθεί ως προσωπικό ηλεκτροκίνητο όχημο, με εμβέλεια 20 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Το βάρος του είναι 35 κιλά. Επίσης, η εταιρεία εργάζεται πάνω σε ένα concept το οποίο προβλέπει την δυνατότητα απόσπασης του ρομποτικού τμήματος του οχήματος και την τοποθέτησή του σε ένα «συμβατικό» αναπηρικό καροτσάκι.