Μία εξαιρετικά σοβαρή παραβίαση ασφαλείας υπέστη η μεγάλη εταιρεία του χώρου των ηλεκτρονικών παιχνιδιών Ubisoft, με αποτέλεσμα να απευθύνει προειδοποίηση προς τους κατόχους λογαριασμών της ότι τα δεδομένα τους ενδεχομένως να έχουν υποκλαπεί.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αποκτήθηκε παράνομη πρόσβαση σε user names, διευθύνσεις email και κρυπτογραφημένους κωδικούς, αλλά οι λεπτομέρειες σχετικά με τις πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες παρέμειναν ασφαλείς, καθώς δεν αποθηκεύονταν. Σύμφωνα με τη Ubisoft- εκδότη δημοφιλέστατων τίτλων όπως το Assassinʼs Creed και το Far Cry- κατά την επίθεση, στις βάσεις δεδομένων της υπήρχαν 58.000.000 χρήστες. Ωστόσο, δεν εκτιμάται πως η παρούσα επίθεση σχετίζεται με προηγούμενες παραβιάσεις.
Πέρυσι η εταιρεία είχε κυκλοφορήσει ένα έκτακτο patch μετά τον εντοπισμό ενός προβλήματος ασφαλείας στο add-on της για web browsers, Uplay. Η εν λόγω «ρωγμή» θα επέτρεπε σε κυβερνοεγκληματίες να «τρέχουν» κακόβουλο λογισμικό στους υπολογιστές που το Uplay ήταν εγκατεστημένο.
Επίσης, τον Απρίλιο σταμάτησε για μικρό χρονικό διάστημα τις πωλήσεις παιχνιδιών για PC μετά την εύρεση από κάποιους χάκερ ενός τρόπου να κατεβάζουν παιχνίδια από το online κατάστημα χωρίς να πληρώνουν, κάτι που οδήγησε στην «κλοπή» ενός αντιγράφου παιχνιδιού που δεν είχε κυκλοφορήσει ακόμα (Far Cry 3: Blood Dragon), το οποίο στη συνέχεια διέρρευσε σε torrent sites. Ωστόσο, επί της προκειμένης θεωρείται πως το πρόβλημα δεν προέκυψε λόγω του Uplay.
Στη σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία συστήνει στους χρήστες να αλλάξουν τους κωδικούς στους λογαριασμούς τους, καθώς και σε όλες τις άλλες σελίδες και υπηρεσίες όπου ενδεχομένως χρησιμοποιούν τους ίδιους ή παρεμφερείς κωδικούς.
Μέχρι τώρα, η μεγαλύτερη παραβίαση από πλευράς χάκερ στο χώρο της βιομηχανίας παιχνιδιών έλαβε χώρα πριν δύο χρόνια και είχε ως στόχο το Playstation Network της Sony. Επίσης, έχουν στοχοποιηθεί και οι servers της Nintendo, αν και σύμφωνα με την εταιρεία δεν υπήρξε διαρροή δεδομένων πελατών, ενώ το Μάρτιο εντοπίστηκε κενό ασφαλείας και στην υπηρεσία Origin της Electronic Arts, που, θεωρητικά, καθιστούσε δυνατό το πέρασμα κακόβουλου κώδικα σε downloads παιχνιδιών.