Πιλότοι της Lufthansa παρέλαβαν πρόσφατα στο Αμβούργο Finkenwerder, το πρώτο Airbus A320 της αεροπορικής εταιρείας, το οποίο είναι εξοπλισμένο με ακροπτερύγια, εκτεταμένα κατά 2,4 μέτρα.
H παρουσίαση του πρώτου Airbus A320 με «sharklets», έγινε την 1η Μαρτίου στο Αμβούργο και το naftemporiki.gr ήταν εκεί.
Γνωστά ως «sharklets», τα συγκεκριμένα ακροπτερύγια, σχεδιάστηκαν για να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 1-4%, ανάλογα με τη διαδρομή και την ισοδύναμη ποσότητα εκπομπών CO2. Επιτρέπουν επίσης στο αεροσκάφος να απογειωθεί γρηγορότερα, γεγονός που επιδρά θετικά και στη μείωση του θορύβου.
Τα ακροπτερύγια «sharklets» είναι εμπνευσμένα από την ίδια τη… φύση: Μεγάλα πουλιά, όπως ο γερανός ή ο κόνδορας, λυγίζουν τα άκρα των φτερών τους προς τα πάνω, προκειμένου να εξοικονομήσουν σημαντική ενέργεια καθώς πετούν. Παρομοίως και τα «sharklets» στα αεροπλάνα, βελτιώνουν την αεροδυναμική των ακροπτερυγίων.
Η Airbus αναμένει, η προκύπτουσα εξοικονόμηση καυσίμων να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 1.000 τόνους ετησίως ανά αεροσκάφος, το οποίο είναι ισοδύναμο με τον όγκο των εκπομπών που παράγονται από περίπου 200 αυτοκίνητα με μέση χρήση.
Συνολικά 22 ολοκαίνουργια αεροσκάφη Α320 και όλα εξοπλισμένα με τα συγκεκριμένα φτερά, έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν στη Lufthansa από τις αρχές του 2015, αντικαθιστώντας μεγαλύτερα αεροσκάφη. Δεδομένου ότι η εξοικονόμηση καυσίμου ισχύει σε συγκεκριμένο ύψος πλεύσης, οι υπεύθυνοι της Lufthansa, θα διαθέσουν τα A320 με «sharklets», κυρίως στα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά δρομολόγια.
Ο Όμιλος Lufthansa επενδύει συνεχώς στον εκσυγχρονισμό του στόλου της. Μέχρι το 2025, ο Όμιλος έχει 239 αεροσκάφη τελευταίας γενιάς στη λίστα παραγγελιών της. Αυτό το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου του, κοστίζει περίπου 23 δισεκατομμύρια ευρώ σε τιμές καταλόγου.