Ο συγκεκριμένος αγώνας έχει βέβαια επισκιαστεί από τα γεγονότα που συμβαίνουν στη Μέση Ανατολή και ειδικότερα στο Μπαχρέιν. Η αβεβαιότητα που υπάρχει για την διοργάνωση του επόμενου γύρου του πρωταθλήματος με τις αντεγκλήσεις του Εκλεστοουν, των ομάδων και των διοργανωτών μονοπωλούν το παγκόσμιο ενδιαφέρον και αφήνουν σε δεύτερη μοίρα το Κινέζικο GP.
Η πίστα είναι σχετικά καινούργια και έχει σχεδιαστεί απόν τον Χέρμαν Τιλκ. Διαθέτει το χαρακτηριστικό γνώρισμα του Γερμανού σχεδιαστή, τη μεγάλη πίσω ευθεία που καταλήγει σε μια φουρκέτα. Η πίστα σχήματος «Shang», εμπνευσμένη από τον συγκεκριμένο κινέζικο χαρακτήρα από τον οποίο ξεκινά και το όνομα της Σαγκάης, διαθέτει δύο μεγάλες ευθείες, οι οποίες επιτρέπουν τις θεαματικές προσπεράσεις με αρκετά υψηλές ταχύτητες (320 χ.α.ω.), μαζί με εννέα δεξιά και επτά αριστερές στροφές. Ο αγώνας περιλαμβάνει 56 γύρους με τον κάθε γύρο να φτάνει στα 5,4 χιλιόμετρα. Η απόσταση που καλύπτουν οι πιλότοι κατά την διάρκεια του αγώνα φτάνει στα 305,066 χλμ. Η συνολική επιφάνεια του χώρου της πίστας (πλην του σιρκουΐ, μαζί με τις κερκίδες και τους βοηθητικούς χώρους) ανέρχεται στα 5,3 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Για πρώτη φορά φιλοξενήθηκε εκεί αγώνας της Formula 1 το 2004 και έκτοτε συνεχίζει να υπάρχει στο καλεντάρι της FIA. Σε αυτά τα οκτώ χρόνια οι μισοί πιλότοι που έχουν κερδίσει την πολ ποζίσιον έχουν καταφέρει να επικρατήσουν και στον αγώνα. Ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στο Κινέζικο GP είναι ο Λιούις Χάμιλτον έχοντας μόλις δύο. Μια εξ αυτών ήταν η περυσινή, όταν με εντυπωσιακό τρόπο προσπέρασε τον Σεμπάστιαν Φέτελ, «κλέβοντας στην ουσία από τον Γερμανό την καρό σημαία. Ο Βρετανός είχε επικρατήσει στο παρελθόν και το 2008.
Σε ό,τι αφορά τις ομάδες, την πρώτη θέση με τις περισσότερες νίκες μοιράζονται οι McLaren Mercedes και η Ferrari από τρεις έκαστη. Η ομάδα όμως του Γουόκινγκ επικρατεί στην Κίνα τα δύο τελευταία χρόνια ενώ η Scuderia έχει να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου από το 2007 με τον Κίμι Ραικόνεν. Σε ό,τι αφορά στις πολ ποζίσιον κυριαρχεί τα τελευταία τρία χρόνια ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αλλά μετράει μόλις μία νίκη κατά την ίδια χρονική περίοδο. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου στην πίστα ανήκει στον Μίκαελ Σουμάχερ και κρατάει από το 2004 (1:32.238).
Ενας παράγοντας που θα διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα είναι τα ελαστικά. Και αυτό γιατί κύριο χαρακτηριστικό της πίστας είναι τα δυνατά φρεναρίσματα, γεγονός που καταπονεί ιδιαίτερα τα ελαστικά (ιδίως τα εμπρός). Φέτος η Pirelli αποφάσισε να ανακατέψει λίγο την τράπουλα επιλέγοντας τη μεσαία και μαλακή γόμα εν αντιθέσει με πέρυσι που έφερε στην Κίνα τη σκληρή και μαλακή αντίστοιχα.
Από όλα αυτά γίνεται σαφές ότι η στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι ομάδες θα συμβάλει αρκετά στην διεκδίκηση μίας κε των τριών πρώτων θέσεων κατά την διάρκεια του αγώνα.
Η νίκη του Φερνάντο Αλόνσο στη Μαλαισία αναπτέρωσε το ηθικό των ανθρώπων της Ferrari, οι οποίοι φέρνουν στην Κίνα πέντε αναβαθμίσεις για την F2012. Όπως άλλωστε είχε πει και ο Ισπανός πιλότος στο παρελθόν, από το Κινέζικο GP και έπειτα, αλλά πιο πολύ στη Χερέθ, η Scuderia αναμένεται να παρoυσιάσει μια σειρά από αλλαγές στην προσπάθεια βελτίωσης των αδύναμων σημείων του νέου της μονοθέσιου. Αλλωστε, πλην του αποτελέσματος στην πίστα της Σεπάνγκ, είναι πασιφανές ότι ο Ιταλικό μονοθέσιο υστερεί σε σχέση με εκείνα των McLaren, Red Bull και Mercedes. Όπως μάλιστα δήλωσε ο Αλόνσο, για να επαναληφθεί ο θρίαμβος της Μαλαισίας θα πρέπει να υπάρξουν ξανά οι ίδιες ασυνήθιστες συνθήκες (κυρίως καιρικές) που επικρατούσαν πριν από τρεις εβδομάδες.
Μέχρι στιγμής και όπως φαίνεται μέσα στην πίστα, η McLaren Mercedes έχει ένα μικρό προβάδισμα σε σχέση με τους υπόλοιπους. Ηδη μετράει δύο πολ-ποζίσιον σε ισάριθμους αγώνες και μία νίκη στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Οι δύο της πιλότοι φαίνεται ότι έχουν στα χέρια τους ένα μονοθέσιο αρκετά γρήγορο που δεν ταλαιπωρείται από τεχνικά προβλήματα.
Τον αγώνα στην Κίνα περισσότερο από όλους περιμένει με ανυπομονηδία ο Λιούις Χάμιλτον. Το κίνητρό του είναι πολύ μεγαλύτερο από του teammate του Τζένσον Μπάτον αφού ο Βρετανός και τις προηγούμενες δύο φορές ήταν πολύ κοντά στη νίκη αλλά και ατύχησε. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής του 2008 θέλει να επαναλάβει την περυσινή του επιτυχία και να φτάσει επιτέλους μετά από τρεις αγώνες να χαρεί την πρώτη του καρό σημαία. Για αυτό ωστόσο θα χρειαστεί να προσπαθήσει φέτος λίγο περισσότερο καθώς ένα πρόβλημα στο κιβώτιο της MP4-27 την Πέμπτη θα τον αναγκάσει να ξεκινήσει τον αγώνα πέντε θέσεις πιο κάτω στο γκριντ από αυτή που θα κερδίσει στις κατατακτήριες.
Οσο θετική είναι η εικόνα στη McLaren τόσο αρνητική είναι στη Red Bull. Οι δύο φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια μάλλον ξεκίνησε την χρονιά με το… αριστερό αφού μέχρι στιγμής είναι αρκετά πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ απελπισμένα ψάχνει για την πρώτη του φετινή νίκη καθώς βρίσκεται στην έκτη θέση της βαθμολογίας με μόλις 18 βαθμούς. Συγκομιδή που προέρχεται από την πεισματάρικη εμφάνισή του στην Αυστραλία και την εγκατάλειψή του (με άσεμνες χειρονομίες εναντίον του Καρθικέγιαν) στη Μαλαισία.
Στην ίδια μοίρα οι Mercedes και Lotus. Ξεκίνησαν το πρωτάθλημα με τις καλύτερες περγαμηνές αλλά μέχρι στιγμής έχουν διαψευσθεί από τα αποτελέσματα. Και οι δύο εδώ επιθυμούν να μπουν στο βάθρο των νικητών και να διατηρήσουν κατά την διάρκεια του αγώνα τον καλό ρυθμό που φαίνεται πως έχουν στις κατατακτήριες δοκιμές.
Η Sauber ελπίζει ότι με τον Σέρζιο Πέρεθ θα συνεχίσει την καλή της πορεία μετά τη Μαλαισία και γιατί όχι θα ξαναβρεθεί στην πρώτη τριάδα.
Η Williams θέλει στην Κίνα να αλλάξει λίγο η τύχη της και επιτέλους ο Παστόρ Μαλντονάτο να τερματίσει (τουλάχιστον) χωρίς προβλήματα σε μια καλή θέση.
Η χρονιά δεν έχει εξελιχθεί όπως επιθυμούσε η Force India που μετράει μέχρι στιγμής μόλις εννέα βαθμούς. Η ίδια αβεβαιότητα υπάρχει και στην Toro Rosso που βλέπει ότι το νεαρό δίδυμο της δεν τα καταφέρνει τόσο καλά όσο στις ελεύθερες δοκιμές πριν την έναρξη του πρωταθλήματος. Ο χρόνος όμως είναι σύμμαχός του.
Με σημαντικές αλλαγές έρχεται στην Κίνα η Caterham σε μία προσπάθεια να βελτιώσει την εικόνα της και να κερδίσει τους πρώτους της βαθμούς. Αντιθέτως η Marussia, θα ξαναπεράσει την αγχωτική διαδικασία να πιάσει το όριο του 107% στις κατατακτήριες ώστε να μπορέσει να δώσει το παρόν στον αγώνα.
Σημείο-κλειδί για την εξέλιξη του αγώνα θα είναι κι εδώ ο καιρός. Προς το παρόν οι προβλέψεις κάνουν λόγο για καλές συνθήκες με δροσιά και λίγα σύννεφα ιδίως την Παρασκευή όπου η θερμοκρασία θα αγγίζει τους 15 βαθμούς ενώ το Σαββατοκύριακο θα φτάσει τους 16.
Οι νικητές του GP στην Κίνα
2011 Λιούις Χάμιλτον, McLaren Mercedes
2010 Τζένσον Μπάτον, McLaren Mercedes
2009 Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull-Renault
2008 Λιούις Χάμιλτον, McLaren Mercedes
2007 Κίμι Ραικόνεν, Ferrari
2006 Μίκαελ Σουμάχερ, Ferrari
2005 Φερνάντο Αλόνσο, Renault
2004 Ρούμπενς Μπαρικέλο, Ferrari
Οι κάτοχοι πολ-ποζίσιον στο GP της Κίνας
2011 Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull-Renault
2010 Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull-Renault
2009 Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull-Renault
2008 Λιούις Χάμιλτον, McLaren Mercedes
2007Λιούις Χάμιλτον, McLaren Mercedes
2006 Φερνάντο Αλόνσο, Renault
2005 Φερνάντο Αλόνσο, Renault
2004 Ρούμπενς Μπαρικέλο, Ferrari
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]