Για την διεξαγωγή ή όχι του αγώνα έχουν ειπωθεί και γραφτεί πάρα πολλά ενώ αρκετοί ήταν εκείνοι που εξέφραζαν την αντίθεσή τους στην διοργάνωσή του. Φαίνεται όμως ότι η FIA και ο Μπέρνι Εκλεστοουν είχαν αντίθετη άποψη, η οποία τελικά επιβλήθηκε.
Η κατάσταση στην περιοχή είναι πολύ τεταμένη τις τελευταίες ημέρες ιδιαίτερα όταν έγινε γνωστό ότι ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί. Βέβαια, οι διοργανωτές από την πλευρά τους διατυμπανίζουν ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας όσων θα ταξιδέψουν μέχρι το Μπαχρέιν για το GP. Μην ξεχνάμε όμως ότι πέρυσι ο αγώνας αναβλήθηκε λόγω των αναταραχών στην περιοχή καθότι κρίθηκε επικίνδυνο για τους ανθρώπους της οικογενείας της F1 να παραβρεθούν.
Κατά συνέπεια η πίστα του Σακχίρ έχει δύο χρόνια να φιλοξενήσει Grand Prix, ένα σημαντικό χρονικό διάστημα, αν σκεφτεί κανείς ότι η κατασκευή της στοίχισε ούτε λίγο ούτε πολύ 150 εκατομμύρια δολάρια. Υπεύθυνος για αυτό ήταν ο Γερμανός Χέρμαν Τιλκ, ο γνωστός σχεδιαστής, οδηγός αγώνων κ.λπ.
Η πίστα διαθέτει έξι διαφορετικές διαδρομές. Φέτος αποφασίστηκε ότι το κομμάτι που θα χρησιμοποιηθεί για τον αγώνα θα είναι το ίδιο με το 2009. Το γεγονός ότι η πίστα βρίσκεται μέσα στην έρημο έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει αρκετή σκόνη ενώ μερικές φορές δεν λείπουν και οι ανεμοθύελλες, όπως στις χειμερινές δοκιμές του 2009, όπου αναγκαστικά η διαδικασία διεκόπη.
Για πρώτη φορά το Σακχίρ φιλοξένησε αγώνα F1 το 2004 και έκτοτε ήταν συνεχώς στο καλεντάρι της FIA, χωρίς ωστόσο να πραγματοποιηθεί ο περυσινός αγώνας, για τους γνωστούς λόγους. Την πρώτη καρό σημαία κατέκτησε ο Μίκαελ Σουμάχερ με τη Ferrari, ο οποίος είχε κερδίσει και την πολ-ποζίσιον. Ο πιλότος με τις περισσότερες νίκες στο Μπαχρέιν είναι ο Φερνάντο Αλόνσο, έχοντας τρεις (μία με τη Ferrari και δύο με τη Renault). Ο Ισπανός ήταν ο νικητής στον αγώνα του 2010. Σε ό,τι αφορά στις ομάδες, η Scuderia είναι αυτή που έχει κυριαρχήσει στο Σακχίρ μετρώντας συνολικά πέντε νίκες με τρεις διαφορετικούς πιλότους (Αλόνσο, Μάσα και Σουμάχερ).
Εν αντιθέσει με τις προηγούμενες πίστες που η πολ-ποζίσιον έπαιζε σημαντικό ρόλο στην κατάκτηση της πρώτης θέσης, εδώ δεν θα μπορούσε να πει κανείς ότι ισχύει το ίδιο. Μόλις σε τρεις χρονιές από τις επτά, ο οδηγός που ξεκίνησε από την πρώτη θέση κατάφερε να κατακτήσει και την καρό σημαία.
Κύριο χαρακτηριστικό της πίστας που πλέον φτάνει στα 5.412 χλμ. είναι οι μεγάλες ευθείες και οι στροφές που απαιτούν πολύ μικρή ταχύτητα. Αυτό καταπονεί ιδιαίτερα τα φρένα και τα ελαστικά του μονοθέσιου αφού π.χ. ο οδηγός καλείται να επιβραδύνει από τα 315 χ.α.ω. στα 65 χ.α.ω. μέσα σε μόλις 130 μέτρα και τρία δευτερόλεπτα για να μπορέσει να στρίψει στην στροφή 1 της πίστας.
Αν σε αυτό συνυπολογίσει κανείς την σκόνη που θα υπάρχει στην επιφάνεια του οδοστρώματος αλλά και τις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στην περιοχή, καταλαβαίνει ότι το έργο των πιλότων αλλά και των μηχανικών των ομάδων είναι πάρα πολύ δύσκολο.
Τα ελαστικά για μία ακόμη φορά αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο αφού θα καταπονηθούν αρκετά. Όπως και στην Κίνα, η Pirelli επέλεξε να φέρει στο Μπαχρέιν τη μεσαία και μαλακή γόμα. Το κλειδί βέβαια της επιτυχίας για όλους θα αποτελέσει η σωστή διαχείριση των ελαστικών κατά την διάρκεια του αγώνα, αλλά και του διημέρου γενικότερα.
Φέτος για πρώτη φορά στο Μπαχρέιν οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το DRS. Η FIA αποφάσισε να ακολουθήσει κι εδώ το παράδειγμα της Μαλαισίας και της Κίνας με μονή ζώνη. Σημείο ανίχνευσης θεσπίστηκε 108 μέτρα πριν από την στροφή 14 της πίστας και ενεργοποίησης του DRS τα 270 μέτρα μετά την πρώτη στροφή. Οι οδηγοί έχουν το δικαίωμα να θέσουν σε λειτουργία το DRS μετά τον τρίτο γύρο του αγώνα.
Σε ό,τι αφορά στον καιρό, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για λίγη συννεφιά με τη θερμοκρασία να φτάνει και τους 29 βαθμούς την Κυριακή. Ο αγώνας αναμένεται να ξεκινήσει στις τρεις μετά το μεσημέρι ώρα Ελλάδος.
Οι νικητές
2010 Φερνάντο Αλόνσο, Ferrari
2009 Τζένσον Μπάτον, Brawn-Mercedes
2008 Φελίπε Μάσα, Ferrari
2007 Φελίπε Μάσα, Ferrari
2006 Φερνάντο Αλόνσο, Renault
2005 Φερνάντο Αλόνσο, Renault
2004 Mίκαελ Σουμάχερ, Ferrari
Οι κάτοχοι πολ-ποζίσιον
2010 Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull-Renault
2009 Γιάρνο Τρούλι, Toyota
2008 Ρόμπερτ Κουμπίτσα, BMW
2007 Φελίπε Μάσα, Ferrari
2006 Μίκαελ Σουμάχερ, Ferrari
2005 Φερνάντο Αλόνσο, Renault
2004 Μίκαελ Σουμάχερ, Ferrari