Κάτι που δεν συνηθίζεται σε αυτή τη διαδικασία, αλλά ο φόβος ότι οι δεύτερες ελεύθερες δοκιμές ίσως γίνουν με βροχή, οδήγησε τις ομάδες να βγάλουν από νωρίς στην πίστα τα μονοθέσια τους.
Ο Λιούις Χάμιτλον ήταν ο ταχύτερος όλων με χρόνο 1:15.564, επίδοση που σημείωσε με τη μαλακή γόμα και νωρίς σχετικά (στο πρώτο μισάωρο) κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών. Ο Βρετανός επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει καθόλου την πολύ μαλακή γόμα σε αυτή τη διαδικασία. Απόφαση που ακολούθησε και ο teammate του, αλλά και οι δύο Ferrari.
Mόλις 0,118 δευτ. πίσω από τον Χάμιλτον κατετάγη πραγματικά την τελευταία στιγμή ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τον Γερμανό περυσινό παγκόσμιο πρωταθλητή να σημειώνει τον καλύτερο του χρόνο στον τελευταίο του γύρο με την πολύ μαλακή γόμα κι ενώ είχε πέσει η καρό σημαία λήξης των δοκιμών. Το ίδιο επιχείρησε να κάνει και ο teammate του Μαρκ Γουέμπερ αλλά τελικά εγκατέλειψε την προσπάθεια και έμεινε στην πέμπτη θέση. Ο Αυστραλός ήταν τυχερός όταν κάποια στιγμή βγήκε στο βρεγμένο γρασίδι στην στροφή πέντε και λίγο έλειψε να πέσει στις μπαριέρες.
Χαρακτηριστικό της έντονης κινητικότητας και δράσης που υπήρξε μέσα στην πίστα ήταν το γεγονός ότι η διαφορά στους χρόνους από τον πρώτο πιλότο μέχρι τον δέκατο, είναι μόλις 0,783 δευτ.
Την τρίτη καλύτερη επίδοση πέτυχε ο δυναμικός σήμερα Νίκο Ρόζμπεργκ. Ο νεαρός Γερμανός πιλότος της Mercedes ήταν από τους ταχύτατους αλλά προς το τέλος έτρεχε με υψηλό φορτίο καυσίμου, συλλέγοντας πληροφορίες και χωρίς να είναι σε θέση να απειλήσει.
Μόλις 0,060 (!) δευτ. πίσω από τον Ρόζμπεργκ ολοκλήρωσε τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές ο Φερνάντο Αλόνσο που ήταν αρκετά δραστήριος. Ο Φελίπε Μάσα αν και ξεκίνησε δυναμικά έμεινε δωδέκατος έχοντας κάποια προβλήματα με τις νέες εξατμίσεις της F2012. Να σημειωθεί ότι και οι δύο πιλότοι της Ferrari δοκίμασαν αυτή τη νέα αναβάθμιση στο Ιταλικό μονοθέσιο.
Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ που διασώθηκε την τελευταία στιγμή με την επιλογή της πολύ μαλακής γόμας. Ακολούθησαν οι δύο πιλότοι της Sauber με έβδομο τον Καμούι Κομπαγιάσι και όγδοο τον Σέρζιο Πέρεθ.
Ενατος ήταν ο Μίκαελ Σουμάχερ με τη δεύτερη Mercedes ενώ ο Τζένσον Μπάτον πλασαρίστηκε μόλις στη δέκατη θέση. Ο Βρετανός ήταν ο πιλότος με τους λιγότερους γύρους κατά την διάρκεια των δοκιμών, έχοντας μόλις δώδεκα.
Ενδέκατος ήταν ο Πολ ντι Ρέστα ενώ η Williams του Παστόρ Μαλντονάτο ήταν 13η με το δεύτερο μονοθέσιο της ομάδας του Γκροουβ και τον Μπρούνο Σένα στο κοκπιτ να μένει πολύ πίσω (21ος). Ο Βραζιλιάνος είχε και δύο άτυχες στιγμές στα 90 λεπτά των ελεύθερων δοκιμών, την πρώτη στο 20ό λεπτό όταν βγήκε εκτός στη στροφή εννέα της πίστας και τη δεύτερη μετά από 23 λεπτά όταν έφυγε ευθεία στην στροφή τρία, πήγε στον βοηθητικό δρόμο, χωρίς ωστόσο να πάθει κάποια ζημιά το μονοθέσιο του.
Οι Lotus κινήθηκαν σε πολύ ρηχά νερά αφού οι Γκροσεάν και Ραικόνεν ήταν 14ος και 15ος, αντίστοιχα. Αδύναμες έδειξαν και οι δύο Toro Rosso που ακολούθησαν, έχοντας πίσω τους τις Caterham των Πετρόφ και Κοβαλάινεν. Ο Φινλανδός ήταν πολύ τυχερός καθώς στο μέσο περίπου της διαδικασίας έχασε τον έλεγχο στην έξοδο της στροφής εννέα και έπεσε πάνω στον τοίχο, καταστρέφοντας στην κυριολεξία την δεξιά πλευρά της CT01. Η πίστα κατακλύσθηκε από πολλά κομμάτια και βγήκε κόκκινη σημαία που σήμανε τη διακοπή των δοκιμών. Μετά τον καθαρισμό της η δράση επέστρεψε στην πίστα και πολλοί πιλότοι επέλεξαν την πολύ μαλακή γόμα.
Οι ζημιές στην CT01 του Κοβαλάινεν ήταν εκτεταμένες και η Caterham παραδέχθηκε ότι απαιτείται πολύ δουλειά από τους μηχανικούς της ομάδας για να ετοιμάσουν μέχρι αύριο το μονοθέσιο.
Αρκετά αργή η HRT που είδε τον Πέντρο ντε Λα Ρόσα να σημειώνει τον 20ό χρόνο και τον Ναράιν Καρθικέγιαν τον 22ο, αντίστοιχα. Στις δύο τελευταίες θέσεις οι δύο Marussia των Γκλοκ και Πικ.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1:15.564 30
2. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 1:15.682 + 0.118 29
3. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes 1:15.782 + 0.218 30
4. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari 1:15.842 + 0.278 34
5. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault 1:15.897 + 0.333 28
6. Νίκο Ρόζμπεργκ Force India-Mercedes 1:15.986 + 0.422 29
7. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 1:16.000 + 0.436 31
8. Σεέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari 1:16.249 + 0.685 32
9. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes 1:16.264 + 0.700 28
10.Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes 1:16.347 + 0.783 12
11. Πολ ντι Ρέστα Force India-Mercedes 1:16.460 + 0.896 32
12. Φελίπε Μάσα Ferrari 1:16.619 + 1.055 17
13. Παστόρ Μαλντονάτο Williams-Renault 1:16.859 + 1.295 25
14. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault 1:16.890 + 1.326 36
15. Kίμι Ραικόνεν Lotus-Renault 1:17.014 + 1.450 41
16. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari 1:17.352 + 1.788 28
17. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1:17.580 + 2.016 31
18. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault 1:17.935 + 2.371 23
19. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault 1:18.177 + 2.613 16
20. Πέντρο ντε Λα Ρόσα HRT-Cosworth 1:18.182 + 2.618 26
21. Μπρούνο Σένα Williams-Renault 1:18.762 + 3.198 36
22. Nαράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth 1:19.354 + 3.790 23
23. Tίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth 1:20.004 + 4.440 21
24. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth 1:20.067 + 4.503 23