Ο Αυστραλός έγινε ο δεύτερος πιλότος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα που διπλασίασε τις καρό σημαίες σε έναν αγώνα που ήταν πολύ ενδιαφέρων.
Σημείο-κλειδί για την επιτυχία του ήταν η έξυπνη και συνάμα σωστή όπως αποδείχθηκε, στρατηγική ελαστικών που ακολούθησε η Red Bull στον Βρετανικό αγώνα. Η περυσινή παγκόσμια πρωταθλήτρια αποφάσισε να ξεκινήσει και τους δύο πιλότους της με τη μαλακή γόμα και στα επόμενα δύο πιτς-στοπ να βάλει τη σκληρή. Αυτή η λογική βοήθησε τον Γουέμπερ να κρατηθεί πίσω από τον Αλόνσο και να τον περάσει με ευκολία πέντε γύρους πριν το τέλος του αγώνα. Παράλληλα, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανέβηκε στην τρίτη θέση, προσπαθώντας στο τέλος να «πιάσει» τον Ισπανό πιλότο της Ferrari, χωρίς ωστόσο να τα καταφέρει.
Ο Αλόνσο ήταν στην αντίθεση στρατηγική επιλογής ελαστικών κάτι που όπως φάνηκε του στοίχισε στο τέλος του αγώνα. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής ηγείτο καθ΄όλη την διάρκεια του αγώνα, αλλά η μαλακή γόμα που επέλεξε μετά το τελευταίο του πιτστόπ δεν του επέτρεψε να υπερασπιστεί τη θέση του, αν και έδωσε μάχη με τον Γουέμπερ. Ετσι, αρκέστηκε στη δεύτερη θέση που του δίνει σημαντικούς βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος και φυσικά τoν διατηρεί στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης. Δεύτερος ανεβαίνει πλέον ο Μαρκ Γουέμπερ και τρίτος είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ.
Η Ferrari ωστόσο φεύγει ευχαριστημένη από την Αγγλία καθώς ο Φελίπε Μάσα πέτυχε την καλύτερη του εφετινή, μέχρι στιγμής επίδοση, ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση. Ο Βραζιλιάνος, εν αντιθέσει με τον teammate του ακολούθησε στην αντίστοιχη στρατηγική στα ελαστικά με την Red Bull, η οποία απέδωσε.
Ο Κίμι Ραικόνεν δεν κατάφερε ούτε κι εδώ να γευτεί τη χαρά τη νίκης, μένοντας τελικά πέμπτος, έχοντας πίσω του τον teammate του Ρομάν Γκροσεάν. Ο Γάλλος πιλότος τα πήγε αρκετά καλά αν και στον πρώτο γύρω αναγκάστηκε να αλλάξει την εμπρός πτέρυγα από την επαφή του με τον Πολ ντι Ρέστα.
Ο Μίκαελ Σουμάχερ ήταν έβδομος ενώ ο Λιούις Χάμιλτον όγδοος και αρκετά απογοητευμένος. Γενικά θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν καταστροφικό για τις McLaren και τους βρετανούς της πιλότους που έτρεχαν εντός έδρας. Ο Χάμιλτον ξεκίνησε καλά με τη σκληρή γόμα και βρέθηκε μάλιστα να ηγείται νωρίς του αγώνα. Στη συνέχεια όμως αποφάσισε να περάσει στην μαλακή. Οταν έβλεπε ότι η επιλογή αυτή δεν του έβγαινε ξαναπέρασε σύντομα στα πιτς να ξαναβάλει την σκληρή. Ο ρυθμός του όμως δεν ήταν ο ανάλογος με αποτέλεσμα ο Βρετανός να μείνει αρκετά πίσω.
Ο Τζένσον Μπάτον κέρδισε αρκετές θέσεις μετά την εκκίνηση, αφού από 18ος ανέβηκε 12ος. Το μόνο όμως που κατάφερε ο Βρετανός ήταν να βρεθεί στην δέκατη θέση.
Μπροστά του ήταν η Williams του Μπρούνο Σένα, όταν ο teammate του Παστόρ Μαλντονάτο εγκατέλειψε μετά από επαφή με τον Σέρζιο Πέρεθ. Ενα περιστατικό που θα εξετασθεί από τους αγωνοδίκες μετά το τέλος του αγώνα.
Γενικά το Σαββατοκύριακο δεν ήταν ό,τι καλύτερο για την Sauber καθώς μετά την εγκατάλειψη του Πέρεθ ήρθε να προστεθεί και το ατύχημα του Κομπαγιάσι στο δεύτερο πιτστόπ όταν ο Ιάπωνας χτύπησε αρκετούς μηχανικούς χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κάποιος. Τελικά ο Κομπαγιάσι έμεινε εκτός βαθμών καταλήγοντας ενδέκατος μπροστά από τον Χούλκενμπεργκ.
Ο νεαρός Γερμανός πιλότος έδινε μάχη για τους βαθμούς με τους Μπρούνο Σένα και Τζένσον Μπάτον, αντίστοιχα. Ενα λάθος όμως στην Copse τον έριξε πίσω και εξανέμισε κάθε ελπίδα για την πρώτη δεκάδα. Η απογοήτευση διάχυτη λοιπόν στην Force India που είδε τον Πολ ντι Ρέστα να εγκαταλείπει στην αρχή του αγώνα μετά την επαφή του με τον Γκροσεάν.
Ο Βιτάλι Πετρόφ ήταν από τους άτυχους του αγώνα καθώς εκατέλειψε πριν καν ξεκινήσει από πρόβλημα στον κινητήρα της Caterham.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault 1.25:11.288
2. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari + 3.060
3. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault + 4.836
4. Φελίπε Μάσα Ferrari + 9.519
5. Κίμι Ραικόνεν Lotus-Renault + 10.314
6. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault + 17.101
7. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes + 29.153
8. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes + 36.400
9. Μπρούνο Σένα Williams-Renault + 43.300
10. Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes + 44.400
11. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 45.300
12. Νίκο Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes + 47.800
13. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari + 51.200
14. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari + 53.300
15. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes + 57.300
16. Παστορ Μαλντονάτο Williams-Renault + 1 γύρος
17. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault + 1 γύρος
18. Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth + 1 γύρος
19. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth + 1 γύρος
20. Πέντρο Ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth + 2 γύροι
21. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth + 2 γύροι
Βαθμολογία οδηγών
1. Φερνάντο Αλόνσο 129
2. Μαρκ Γουέμπερ 116
3. Σεμπάσταιν Φέτελ 100
4. Λιούις Χάμιλτον 92
5. Κίμι Ραικόνεν 83
6. Νίκο Ρόσμπεργκ 75
7. Ρομάν Γκροσεάν 61
8. Τζένσον Μπάτον 50
9. Σέρζιο Πέρεθ39
10. Παστόρ Μαλντοονάτο 29
11. Πολ Ντι Ρέστα 27
12. Μίκαελ Σουμάχερ 23
13. Φελίπε Μάσα 23
14. Καμούι Κομπαγιάσι 21
15. Μπρούνο Σένα 18
16. Νίκο Χούλκενμπεργκ 17
17. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ 4
18. Ντανιέλ Ρικιάρντο 2
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Red Bull 216
2. Ferrari 152
3. Lotus-Renault 144
4. McLaren 142
5. Mercedes 98
6. Sauber 60
7. Williams 47
8. Force India 44
9. Toro Rosso 6
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]