Πλέον το φετινό απαιτητικό όπως φαίνεται, παγκόσμιο πρωτάθλημα έφτασε στο μέσον του και θα φιλοξενηθεί σε μία πίστα που είχε να βρεθεί δύο χρόνια, το Χοκενχάιμ.
Η πίστα βρίσκεται δίπλα στην ομώνυμη πόλη, στην κοιλάδα του Ρήνου και δέχεται την… οικογένεια της F1 από το 1970. Είναι μία από τις παλιές στο άθλημα καθώς αρχικά κατασκευάστηκε το 1939 για λογαριασμό της Mercedes Benz ως τόπο όπου η Γερμανική εταιρεία θα μπορούσε να δοκιμάζει τα αυτοκίνητά της για το GP της Τρίπολης. Έναν αγώνα που διοργανωνόταν από το 1925 μέχρι το 1940 έξω από την ομώνυμη πόλη.
Αρχικά, η πίστα είχε μήκος οκτώ χιλιόμετρα και στην ουσία ήταν δύο μεγάλες ευθείες που ενώνονταν με δύο εξίσου μεγάλες στροφές. Με τη λήξη ωστόσο του παγκοσμίου πολέμου οι οποίες εργασίες γίνονταν, σταμάτησαν και το Νίρμπουργκρινγκ συγκέντρωσε όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Όταν αποφασίστηκε να περάσει ο αυτοκινητόδρομος μέσα από την πίστα, το Χοκενχάιμ έλαβε ένα σεβαστό ποσό από την Γερμανική κυβέρνηση, το οποίο αξιοποίησε στην κατασκευή μίας νέας πίστας, η οποία περνούσε μέσα από το πανέμορφο δάσος. Ηταν ευρέως γνωστό ως μία από τις πιο γρήγορες και πιο θεαματικές πίστες του αθλήματος.
Το Χοκενχάιμ ξεκίνησε να φιλοξενεί αγώνες F1 από το 1970. Το 2002 ανακασκευάστηκε πλήρως και πήρε τη σημερινή του μορφή. Εχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί στις κερκίδες του 120.000 θεατές. Το συνολικό του μήκος πλέον φτάνει τα 4.574 χιλιόμετρα και η απόσταση που καλούνται μετά από 67 γύρους να καλύψουν οι πιλότοι είναι 306,358 χιλιόμετρα. Οι στροφές της πίστας φτάνουν στις 17 με πιο γνωστή την φουρκέτα, χαρακτηριστικό σημείο προσπεράσεων.
Μπορεί το Χοκενχάιμ να διαθέτει μεγάλες ευθείες όπου αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες αλλά οι στροφές του είναι μικρών και μεσαίων ταχυτήτων και απαιτούν ιδιαίτερη επιδεξιότητα από τον πιλότο καθώς καλείται από τα 300 χ.α.ω. να πέσει στα 90 μέσα σε λιγότερο από 100 μέτρα. Όπως είναι φυσιολογικό το σύστημα των φρένων και τα ελαστικά καταπονούνται ιδιαίτερα. Συχνό π.χ. είναι το φαινόμενο των μπλοκαρίσματος των εμπρός τροχών που επηρεάζονται άμεσα και πιέζονται στο μέγιστο βαθμό. Η πίστα απαιτεί επίσης πολύ καλή πρόσφυση και καλή ισορροπία του πλαισίου καθώς εμφανίζονται απότομες μεταβολές ταχύτητας.
Εκείνο το σημείο που αξίζει να σημειωθεί είναι πως η Pirelli έρχεται για πρώτη φορά να αγωνιστεί εδώ. Και αυτό γιατί το Χοκενχάιμ φιλοξενεί εναλλάξ ετησίως το Γερμανικό GP με το Νίρμπουργκρινκ. Η Ιταλική εταιρεία πάντως δείχνει να μην ανησυχεί καθώς θεωρεί ότι είναι πλήρως ενημερωμένη για τις υψηλές απαιτήσεις τις συγκεκριμένης πίστας από τις προσομοιώσεις και την εμπειρία της από το GP3. Για το αγώνα τον προσεχές Σαββατοκύριακο ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών παρέχει στις ομάδες τη μαλακή και μεσαία γόμα ενώ στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν μια νέα πιο σκληρή πειραματική, την οποία όπως έγινε γνωστό, θα κληθούν να αποφασίσουν αν θέλουν να την εισάγουν στο φετινό πρωτάθλημα ή όχι.
Ένα πρωτάθλημα που έχει πάρει «φωτιά» στην κυριολεξία, όπου μετά από εννέα αγώνες μόλις δύο πιλότοι, ο Φερνάντο Αλόνσο και ο Μαρκ Γουέμπερ έχουν καταφέρει να ανέβουν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου δύο φορές. Δεν είναι τυχαίο που βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης με τον Ισπανό να προηγείται του Αυστραλού με 13 βαθμούς διαφορά.
Ο Αλόνσο και η Ferrari θέλουν σίγουρα να επαναλάβουν το θρίαμβο του 2010 όταν ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής είχε φύγει μέσα από το Χοκενχάιμ, μέσα από την Γερμανία, νικητής. Η προσπάθεια πάντως και των δύο είναι αξιομνημόνευτη μέχρι στιγμής. Και αυτό γιατί έχουν καταφέρει να βελτιώσουν αρκετά μέσα σε λίγους αγώνες ένα όχι και τόσο γρήγορο μονοθέσιο σε τέτοιο βαθμό ώστε ο Ισπανός να προηγείται στην παγκόσμια κατάταξη. Μην ξεχνάμε ότι στην αρχή του πρωταθλήματος η F2012 παρουσίαζε πολλά προβλήματα και μετά τις αναβαθμίσεις που δέχθηκε κατάφερε να μετριάσει την απόστασή της από τον ανταγωνισμό. Σε αυτό έχει συμβάλλει τόσο η οδηγική ικανότητα του ισπανού όσο και το πείσμα του.
Το έργο του Αλόνσο πάντως αναμένεται να είναι δύσκολο καθώς ούτε λίγο ούτε πολύ θα κληθεί να τα βάλει με πέντε γερμανούς πιλότους! Ναι, πέντε φέτος αγωνίζονται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με πρώτον και καλύτερο τον Μίκαελ Σουμάχερ.
Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής θα αγωνιστεί εντός έδρας σε μία πίστα που την ξέρει απέξω κι ανακατωτά. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχει πανηγυρίσει εκεί τέσσερις νίκες (1995, 2002, 2004, 2006). Ηταν μάλιστα ο τελευταίος Γερμανός πιλότος που κέρδισε το συγκεκριμένο GP (το 2006). Εκτοτε κανείς ομοεθνής του δεν κατάφερε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου εντός έδρας.
Φέτος ο Σουμάχερ μετά την τρίτη θέση στη Βαλένθια δείχνει κάποια σημάδια ανάκαμψης. Στην προσπάθειά του όμως ήταν πάντως αρκετά άτυχος καθώς τα αποτελέσματα δεν του ήρθαν έτσι όπως θα ήθελε. Όπως και να έχει, σίγουρα θα επιθυμεί διακαώς μέσα στην πατρίδα του να πανηγυρίσει την 92η νίκη της καριέρας του. Το κίνητρο δεν είναι μεγάλο μόνο για τον ίδιο αλλά και την Mercedes καθώς θα αγωνίζεται και αυτή εντός έδρας και σίγουρα θέλει να πάρει ένα θετικό αποτέλεσμα τη στιγμή μάλιστα που φέτος διαθέτει ένα καλό και ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Ο 43χρονος Γερμανός πάντως αναμένεται να έχει τη συμπαράσταση χιλιάδων φίλων του καθώς είναι ιδιαίτερα αγαπητός.
Με τα ίδια περίπου συναισθήματα θα τρέξει στο Χοκενχάιμ και ο Νίκο Ρόζμπεργκ, ο δεύτερος από την… ομάδα των Γερμανών πιλότων. Ο νεαρός πιλότος της Mercedes σίγουρα θα επιδιώξει κάτι καλύτερο από την όγδοη θέση το 2010, στοχεύοντας παράλληλα να εντυπωσιάσει τους συμπατριώτες του, κάτι που δεν έκανε πριν από δύο χρόνια.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ θέλει να… σπάσει το ρόδι στο Χοκενχάιμ. Θέλει να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη σε αυτή την πίστα και να κερδίσει επιτέλους έναν αγώνα μέσα στον Ιούλιο! Ο 25χρονος Γερμανός σίγουρα θα επιδιώξει να ανέβει για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο των νικητών. Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής που αγωνίζεται και εντός έδρας, έχει να γευτεί τη χαρά της νίκης πέντε GP μέχρι τώρα. Η φετινή χρονιά δεν είναι αυτό που περίμενε και σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με την περυσινή. Φέτος στερείται αποτελεσμάτων και ήδη βρίσκεται στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος μετά από εννέα αγώνες.
Ο teammate του Μαρκ Γουέμπερ έρχεται στην Γερμανία με τον… αέρα της νίκης στο Σίλβερστοουν. Ο Αυστραλός πλέον βρίσκεται σε τροχιά τίτλου καθώς υπολείπεται μόλις 13 βαθμούς του Αλόνσο στο πρωτάθλημα. Μια ενδεχόμενη νίκη στην Γερμανία θα τον έχριζε αυτομάτως ως το πρώτο πιλότο που θα μετρούσε τρεις καρό σημαίες φέτος. Αν αυτό συνδυαζόταν με στραβοπάτημα του Αλόνσο, τότε ίσως να ανέβαινε εκείνος στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης. Όπως και να έχει η ψυχολογία του είναι αρκετά καλή μετά το θετικό αποτέλεσμα στην Αγγλία και την ανανέωση της συνεργασίας του με την Red Bull για έναν ακόμη χρόνο.
Ο Λιούις Χάμιλτον και ο Τζένσον Μπάτον αναρωτιούνται αν στην Γερμανία η MP4-27 θα μπορούσε να πάρει ένα θετικό αποτέλεσμα. Μετά την επιτυχημένη αρχή, πλην της νίκης του Χάμιλτον στον Καναδά, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως τα σχεδίαζε η ομάδα του Γουόκινγκ. Ηδη, και οι δύο πιλότοι έχουν κάνει τις επισημάνσεις τους πάνω στο μονοθέσιο, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου προς την ομάδα ότι κινδυνεύει να χαθεί η μάχη των βελτιώσεων. Το κίνητρο για τον Λιούις Χάμιλτον είναι ακόμη μεγαλύτερο αφού θέλει να συνδυάσει το 100ό του GP με νίκη. Για τον Τζένσον Μπάτον τα πράγματα είναι πιο δύσκολα καθώς δείχνει να έχει «βαλτώσει». Σίγουρα πρέπει να βρει έναν τρόπο να εξηγήσει τον λόγο που έχει μαζέψει μόλις επτά βαθμούς στα έξι τελευταία GP, τη στιγμή που ξεκίνησε το πρωτάθλημα με νίκη στη Μελβούρνη. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής πρέπει να συνέλθει άμεσα και να επιστρέψει στις θετικές εμφανίσεις αν δεν θέλει να χαθεί η χρονιά από το μέσον της.
Για ένα ακόμη GP η Lotus ψάχνει εναγωνίως τη νίκη. Η E20 έχει αποδείξει ότι είναι ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το δίδυμο Ραικόνεν – Γκροσεάν έχει καταφέρει να ανέβει πέντε φορές στο βάθρο των νικητών. Από αυτές οι τρεις ήταν σε Μπαχρέιν, Βαλένθια και οι δύο σε Μόντρεαλ και Σίλβερστοουν. Αυτό επομένως δείχνει ότι το μονοθέσιο της Lotus φέρνει αποτελέσματα, όχι ίσως αυτά που θα ήθελε η ομάδα του Ενστοουν. Ο Κίμι Ραικόνεν, κάτοχος του ρεκόρ της πίστας από το 2004, μοιάζει να εξοικειώνεται με την E20.
Ο Ρομάν Γκροσεάν είναι η έκπληξη που επεφύλαξε η Lotus φέτος. Η εμπιστοσύνη του Μπουγιέ στο πρόσωπό του φαίνεται να αποδίδει με τον Γάλλο να είναι ταχύτατος και να αφήνει το στίγμα του μέσα στην πίστα. Δεν είναι τυχαίο ότι είναι ο ένας εκ των δύο πιλότων φέτος (ο άλλος είναι ο Λιούις Χάμιτλον) που έχει καταφέρει να προκριθεί στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών σε όλα τα GP του πρωταθλήματος.
Sauber και Williams αν και διαθέτουν καλά μονοθέσια εξακολουθούν να περνούν το σοκ «ζεστό – κρύο». Και αυτό ισχύει περισσότερο για την Williams που βλέπει τα λάθη του Παστόρ Μαλντονάτο να της στοιχίζουν σε αποτελέσματα και βαθμούς. Από την άλλη πλευρά, η επιλογή του Μπρούνο Σένα μάλλον δείχνει να μην είναι και τόσο επιτυχημένη από τη στιγμή που η FW34 είναι ανταγωνιστική.
Η Sauber μπορεί να ξεκίνησε καλά αλλά δεν έχει καταφέρει ακόμη κάτι καλύτερο από την δεύτερη θέση του Πέρεθ στη Μαλαισία.
Force India και Toro Rosso ξεκίνησαν το πρωτάθλημα με μεγάλες προσδοκίες αλλά μέχρι στιγμής δεν φαίνονται αντάξιες σε αυτές. Ισως το γεγονός ότι ο Νίκο Χούκενμπεργκ τρέχει εντός έδρας να αποβεί θετικό για την Force India. Η Toro Rosso με τη σειρά της δείχνει να «πονάει» στο θέμα των πιλότων καθώς η απειρία τους φαίνεται μέσα στην πίστα. H Caterham μπορεί να διαθέτει εμπειρία αλλά δεν είναι ακόμη άποντη.
Μεταξύ των λεγόμενων «μικρών» ομάδων, η HRT δείχνει να έχει το πάνω χέρι σε σχέση με τη Marussia.
Όπως και να έχει ο αγώνας αναμένεται να είναι συναρπαστικός. Ευχή όλων είναι να υπάρξει άφθονο θέαμα. Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου ξεκινούν στις 15:00. Την ίδια ώρα θα ξεκινήσει και ο αγώνας της Κυριακής.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗM - [email protected]