Ο Βρετανός πιλότος εξασφάλισε την 150ή πολ ποζίσιον για την McLaren στην F1 ενώ για τον ίδιον η επιτυχία του αυτή σήμανε την επιστροφή του στην πρώτη θέση του γκριντ μετά το GP της Μαλαισίας.
Είναι άλλωστε ήδη γνωστό ότι στη McLaren ταιριάζει η Ουγγρική πίστα καθώς από το 2005 και έπειτα έχει επικρατήσει πέντε φορές.
Ο Χάμιλτον ήταν ο ταχύτερος όλων και στις δύο τελευταίες περιόδους των κατατακτήριων δοκιμών, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η βελτιώσεις της McLaren στην ΜP4-27 πιάνουν τόπο. Ακόμη και με τον πρώτο του γύρο φάνηκε πως είχε εξασφαλίσει την πολ ποζίσιον. Αποφάσισε ωστόσο να χαμηλώσει τον πήχη ακόμη περισσότερο και έτσι με την δεύτερη του προσπάθεια έριξε στα χρονόμετρα κάτω από το 1.20, όντας ο μοναδικός πιλότος που το πέτυχε αυτό.
Ο μόνος που κατάφερε έστω και στο τέλος με το πέσιμο της σημαίας, να τον πλησιάσει, μόλις 0,4 δευτ., ήταν ο Ρομάν Γκροσεάν με την Lotus. Είναι η πρώτη φορά για τον Γάλλo πιλότο που θα ξεκινήσει τον αγώνα από την πρώτη σειρά του γκριντ. Τα περιθώρια της Lotus για μία καλή εμφάνιση και γιατί όχι τη νίκη αυξάνονται καθώς και ο Κίμι Ραικόνεν τα πήγε αρκετά καλά αφού κατέλαβε την πέμπτη θέση.
Μεταξύ των δύο Ε20 θα βρίσκεται ο Σεμπάστιαν Φέτελ στην τρίτη θέση, αποδεικνύοντας ότι η Red Bull μπορεί να είναι ανταγωνιστική ακόμη και με διαφορετική χαρτογράφηση κινητήρα. Κάτι που την υποχρέωσε η FIA να κάνει. Ο teammate του Μαρκ Γουέμπερ δεν ήταν τόσο τυχερός και από ότι φαίνεται δεν διανύει ένα θετικό, μέχρι στιγμής Σαββατοκύριακο. Ο Αυστραλός δεν κατάφερε στον τελευταίο του γύρο κατά την δεύτερη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών να βελτιώσει τον χρόνο του κι έτσι έμεινε ένατος, ένα λεπτό πριν το τέλος της διαδικασίας. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Νίκο Χούλκενμπεργκ να τον «πετάξει» στην δέκατη θέση, αφού κατάφερε με τον χρόνο του να προκριθεί ως ένατος στην τρίτη περίοδο. Στη συνέχεια ήρθε η σειρά του Μπρούνο Σένα να καταφέρει κάτι που πρώτη φορά πέτυχε φέτος. Να πάρει δηλαδή το εισιτήριο στην τελευταία περίοδο ως δέκατος. Μετά από αυτή την εξέλιξη ο Γουέμπερ έμεινε εκτός δεκάδας, μόλις ενδέκατος, μία θέση από όπου θα εκκινήσει τον αγώνα.
Στην κορυφή τώρα, ο Τζένσον Μπάτον σημείωσε τον τέταρτο καλύτερο χρόνο. Και οι δύο Ferrari θα βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα με τον Φερνάντο Αλόνσο να είναι έκτος και τον Φελίπε Μάσα, έβδομος. Ο Ισπανός πάντως θα έχει δύσκολο έργο αύριο στην Ουγγρική πίστα που είναι πολύ σφιχτή και με πολλές στροφές. Επιπλέον, η θέση που ξεκινάει δεν του αφήνει και πολλά περιθώρια. Ο ανταγωνισμός θα είναι έντονος και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η διαφορά του πρώτου από τον όγδοο αγγίζει το ένα δευτερόλεπτο.
Είναι η πρώτη φορά φέτος που βλέπουμε και τις δύο Williams να βρίσκονται μέσα στις δέκα πρώτες θέσεις. Ο Παστόρ Μαλντονάτο θα λάβει εκκίνηση από την όγδοη θέση, έχοντας πίσω του τον teammate του Μπρούνο Σένα. Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει ο Νίκο Χούλκενμπεργκ.
Καταστροφικές ήταν οι κατατακτήριες για τη Mercedes, η οποία για πρώτη φορά μέσα στο 2012 είδε και τα δύο της μονοθέσια να μην προκρίνονται στην τρίτη περίοδο. Ο Μίκαελ Σουμάχερ έμεινε μόλις 17ος και ο Νίκος Ρόζμπεργκ 13ος, αντίστοιχα. Πάντως ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής φαίνεται ότι δεν περνάει και την καλύτερη αγωνιστική περίοδο αφού οι αναποδιές που του συμβαίνουν τελευταία είναι αρκετές.
Μεταξύ των δύο Mercedes βρέθηκε ο Πολ ντι Ρέστα ενώ πίσω τους οι Sauber των Σέρζιο Περεθ και Καμούι Κομπαγιάσι, αντίστοιχα. Από την 16η θέση θα εκκινήσει ο Ζαν-Ερίκ Βερνιέ που προκάλεσε πανικό στην αρχή της πρώτης περιόδου όταν ήταν ο πρώτος που επέλεξε να χρησιμοποιήσει αρκετά νωρίς την μαλακή γόμα, πετυχαίνοντας τον τέταρτο καλύτερο χρόνο! Υπήρξε ντόμινο αντιδράσεων από τις υπόλοιπες ομάδες που αναγκάστηκαν να στραφούν νωρίς στη μαλακή γόμα υπό τον φόβο αποκλεισμού από τη συνέχεια της διαδικασίας.
Η δεύτερη Toro Rosso του Ντανιέλ Ρικιράντο έμεινε τελικά στην 18η θέση, έχοντας πίσω της τις δύο Caterham των Κοβαλάινεν και Πετρόφ. Ακολούθησαν οι δύο Marussia με τους Πικ και Γκλοκ ενώ στις τελευταίες θέσεις έμειναν οι HRT των Ντε λα Ρόσα και Καρθικέγιαν.
Ο καιρός σήμερα ήταν σύμμαχος των ομάδων στην προσπάθειά τους μέσα στην πίστα, παρά το γεγονός ότι οι θερμοκρασίες ήταν αρκετά υψηλές. Το ραντεβού όλων ανανεώθηκε για αύριο το μεσημέρι σε έναν αγώνα που κάτι μας λέει ότι θα κρύβει εκπλήξεις.
Αναλτυικά τα αποτελέσματα
1. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1:20.953
2. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault 1:21.366 +0.413
3. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 1:21.416 +0.463
4. Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes 1:21.583 +0.630
5. Κίμι Ραϊκόνεν Lotus-Renault 1:21.730 +0.777
6. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari 1:21.844 +0.891
7. Φελίπε Μάσα Ferrari 1:21.900 +0.947
8. Παστόρ Μαλντονάτο Williams-Renault 1:21.939 +0.986
9. Μπρούνο Σένα Williams-Renault 1:22.343 +1.390
10. Νίκο Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes 1:22.847 +1.894
Δεύτερη περίοδος
11. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault 1:21.715 +0.655
12. Πολ Ντι Ρέστα Force India-Mercedes 1:21.813 +0.753
13. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes 1:21.895 +0.835
14. Σέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari 1:21.895 +0.835
15. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari 1:22.300 +1.240
16. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari 1:22.380 +1.320
17. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes 1:22.723 +1.663
Πρώτη περίοδος
18. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari 1:23.250 +1.456
19. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault 1:23.576 +1.782
20. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault 1:24.167 +2.373
21. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth 1:25.244 +3.450
22. Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth 1:25.476 +3.682
23. Πέντρο ντε Λα Ρόσα HRT-Cosworth 1:25.916 +4.122
24. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth 1:26.178 +4.384
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]