Οι αρχές της πόλης Γκουανγκζού, της τρίτης μεγαλύτερης στην Κίνα, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε μείωση κατά περίπου 50% των νέων αυτοκινήτων που εισάγονται στους δρόμους. Για να το πετύχουν, θα εφαρμόσουν ένα σύστημα κληρώσεων και δημοπρασιών για νέες πινακίδες. Το μέτρο θεωρείται το δραστικότερο απ' όσα έχουν ληφθεί στην Κίνα για την άμβλυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και κυρίως τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Η Γκουανγκζού είναι παράλληλα και ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα, κάτι που σημαίνει ότι η κίνηση των τοπικών αρχών δεν χαίρει καθολικής στήριξης. Μέχρι στιγμής άλλωστε, το Πεκίνο μοιάζει να στηρίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που αντιτίθενται στη λήψη τέτοιων μέτρων, φοβούμενο ότι τυχόν περιορισμοί θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ανασταλτικά στην ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας.
Πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008 στο Πεκίνο πάντως, η κυβέρνηση είχε λάβει μέτρα για τη μείωση των αυτοκινήτων στους δρόμους εν μέσω ανησυχίας για την ποιότητα του αέρα. Πριν και κατά τη διάρκεια των αγώνων, επιβλήθηκαν περιορισμοί στη χρήση οχημάτων που είχαν ως αποτέλεσμα εκατομμύρια αυτοκίνητα να απομακρυνθούν - προσωρινά- από τους δρόμους της πρωτεύουσας και να μειωθούν σημαντικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Τα μέτρα στην Γκουανγκζού έχουν πιο μόνιμο χαρακτήρα. Όπως παραδέχονται αξιωματούχοι, «η κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι πρέπει να γίνουν συμβιβασμοί εις βάρος της ανάπτυξης, όμως έτσι θα εξασφαλίσουμε βελτίωση της υγείας όλων των πολιτών, συνεπώς σίγουρα αξίζει τον κόπο».
Παρότι οι περιορισμοί στην Γκουανγκζού είναι οι πλέον δραστικοί, άλλες κινεζικές πόλεις αρχίζουν και εκείνες να λαμβάνουν μέτρα, κάνοντας ορισμένους να μιλούν για μεταστροφή. Στη Ναντζίνγκ και τη Χανγκζού, στα ανατολικά, οι αρχές προωθούν την ντιζελοκίνηση και καθαρότερους τύπους καυσίμων. Στο Σι'αν και στο Ουρούμκι, κινούνται προς απαγόρευση των οχημάτων που κατασκευάστηκαν πριν από το 2005.
Μιλώντας στους New York Times, δικηγόρος του Συμβουλίου Υπεράσπισης Φυσικών Πόρων στο Πεκίνο, εκτίμησε ότι ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο υπάρχουν ενδείξεις αλλαγής: αντί να αντιστέκονται στις κλιμακούμενες πιέσεις πολιτών, οι οποίοι ανησυχούν για την ποιότητα του αέρα που εισπνέουν, όλο και περισσότεροι αξιωματούχοι έρχονται σε επαφή με το συμβούλιο ζητώντας νομικές συμβουλές για το πώς θα προχωρήσουν στη λήψη μέτρων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων.