Η αλματώδης πρόοδος της τεχνολογίας κατά τα τελευταία έτη έχει βρει το δρόμο της και στην αυτοκινητοβιομηχανία, με νέα μοντέλα που ενσωματώνουν πρωτοποριακά συστήματα να εμφανίζονται συνεχώς. Ιδιαίτερος προσανατολισμός υπάρχει προς την κατεύθυνση της οικονομίας καυσίμων, καθώς η διεθνής οικονομική κρίση και το θέμα της κλιματικής αλλαγής και αύξησης της θερμοκρασίας παγκοσμίως καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για αυτοκίνητα τα οποία... «διψούν» λιγότερο συχνά.
Σε αυτό το μοτίβο κινείται και η τεχνολογία Predictive Power Management που αναπτύσσει η BMW. Η συγκεκριμένη τεχνολογία «παντρεύει» το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου με το σύστημα ταχυτήτων, καθιστώντας εφικτή την «πρόβλεψη» της μορφολογίας του οδοστρώματος/ εδάφους μπροστά και αλλάζοντας ταχύτητες έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμων.
Το σύστημα είναι παραμετροποιήσιμο σε ένα βαθμό, στο πλαίσιο αυτού που η εταιρεία αποκαλεί Driving Experience Control καθώς θα δίνονται οι επιλογές για τρεις διαφορετικές καταστάσεις οδήγησης: Sport, Comfort, Eco Pro, για να καθορίζεται η αλλαγή των ταχυτήτων ανάλογα με τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις του οδηγού.
Το Predictive Power Management αντλεί τα απαιτούμενα δεδομένα τόσο από το σύστημα πλοήγησης όσο και από μία σειρά αισθητήρων που είναι τοποθετημένοι σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου. Πέρα από τις καταστάσεις Comfort και Sport, οι οποίες ουσιαστικά επιλέγουν την κατάλληλη ταχύτητα για το κατάλληλο σημείο του δρόμου, η επιλογή Eco Pro εκτιμάται πως συνεπάγεται μεγάλη βελτίωση στο θέμα της εξοικονόμησης καυσίμου, της τάξης του 25%. Σε συνδυασμό με το Foresight Assistant, ένα άλλο καινοτόμο χαρακτηριστικό, το όχημα αποκτά τη δυνατότητα της εύρεσης της πιο οικονομικής διαδρομής και της παροχής συμβουλών στον οδηγό με σκοπό την όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, δεν απουσιάζει και η μέριμνα της δημιουργίας ειδικών εφαρμογών για smartphones, που θα βοηθούν τον οδηγό να «αναλύσει» την οδήγησή του.
Γενικότερα, το Predictive Power Management και το συνολικό «πακέτο» συστημάτων ενδείκνυται για οδηγούς που κάνουν καθημερινά τις ίδιες ή παρεμφερείς διαδρομές. Άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά που ενδέχεται να υπάρχουν στα «έξυπνα» συστήματα της εταιρείας στο μέλλον είναι και η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας κατά τη διάρκεια «εύκολων» διαδρομών, στις οποίες δεν απαιτείται πολλή ισχύς από τον κινητήρα, καθώς και η αύξηση της ροής ψυκτικού από πριν, εάν το αυτοκίνητο «αντιληφθεί» ότι έπεται «δυσκολότερη» διαδρομή. Επίσης, ένα άλλο φιλόδοξο πρόγραμμα έχει να κάνει με τη μετατροπή θερμότητας από την εξάτμιση σε ηλεκτρική ενέργεια.
Τα νέα συστήματα της BMW αναμένεται να βρουν το δρόμο τους στα αυτοκίνητα της εταιρείας μέσα στο 2013.