Formula 1: Της νύχτας τα καμώματα

Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012 19:24

A- A A+

Η οικογένεια της Formula 1 αφήνει την Ευρώπη και μεταφέρεται στην Ασία για να φιλοξενηθεί το προσεχές τριήμερο (21-23 Σεπτεμβρίου) στη Σιγκαπούρη, σε έναν από τους πιο συναρπαστικούς και δύσκολους αγώνες του Παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Το GP της Σιγκαπούρης έφτασε αισίως τα πέντε έτη συμμετοχής στο καλεντάρι της FIA. Οι δρόμοι του λιμανιού της πρωτεύουσας της χώρας φιλοξενούν τα μονοθέσια της Formula 1 σε έναν νυχτερινό αγώνα που είναι ομολογουμένως από τους πιο εντυπωσιακούς. Η Σιγκαπούρη είναι το τρίτο και τελευταίο σιρκουΐ του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος μετά το Μονακό και τη Βαλένθια.

Ο δείκτης δυσκολίας του συγκεκριμένου GP είναι υψηλός καθώς οι αυξημένες θερμοκρασίες τόσο του περιβάλλοντος όσο και της πίστας αλλά και η υπερβολική υγρασία, δυσχεραίνουν την προσπάθεια των πιλότων και των ομάδων γενικότερα. Το σικρουΐ είναι ο δεύτερος πιο αργός αγώνας μετά το Μονακό στο πρωτάθλημα και αποτελεί πρόκληση για τις ομάδες καθώς δεν ήταν λίγες οι απρόοπτες εξελίξεις στο παρελθόν.

Η Σιγκαπούρη ανήκει στα μεγαλύτερα GP της χρονιάς με τη διαδρομή να φτάνει στα 5,073 χιλιόμετρα και τους πιλότους να διανύουν συνολικά περίπου 310 χλμ. μετά από 61 γύρους. Το σιρκουΐ έχει φορά αντίθετη από τους δείκτες του ρολογιού και αυτό έχει ως συνέπεια από τις 23 στροφές που συνολικά διαθέτει, οι 14 να είναι αριστερόστροφες και οι εννέα δεξιόστροφες. Ο αγώνας είναι μόλις δεύτερος σε αριθμό στροφών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, γεγονός που δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του ως έναν από τους πιο αργούς. Η μέση ωριαία ταχύτητα φτάνει στα 170 χ.α.ω. ενώ τα ανοιχτά σημεία της διαδρομής όπου τα μονοθέσια μπορούν να ανεβάσουν ταχύτητα είναι λίγα. Αναπόφευκτα λοιπόν το κιβώτιο ταχυτήτων και τα φρένα είναι τα σημεία εκείνα του μονοθεσίου που καταπονούνται περισσότερο κατά την διάρκεια του αγώνα.

Πέραν της «κλειστής διαδρομής», η υπερβολική υγρασία και οι υψηλές θερμοκρασίες παρά το γεγονός ότι ο αγώνας διεξάγεται νύχτα, δυσκολεύουν ιδιαίτερα τους πιλότους. Παράλληλα, σε αρκετά σημεία παρατηρείται έλλειψη πρόσφυσης και η άσφαλτος γλιστράει αρκετά λόγω της σκόνης και των αναπηδήσεων. Οι πιλότοι καλούνται αρκετές φορές να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο επαφής με τις μπαριέρες και τον προστατευτικό τοίχο. Για αυτόν τον λόγο απαιτείται η μέγιστη παραγόμενη κάθετη δύναμη (downforce), υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και σωστή ισορροπία στο μονοθέσιο.

Λόγω της ιδιαιτερότητας του αγώνα η Pirelli αποφάσισε να φέρει στη Σιγκαπούρη τη μαλακή και πολύ μαλακή γόμα, μία επιλογή που είχε κάνει και πέρυσι.

Η ζώνη DRS πάντως θα είναι μονή κι εδώ με σημείο ανίχνευσης τη στροφή 4 της πίστας και ενεργοποίησης την στροφή 5, στη μεγάλη ευθεία δηλαδή μέχρι τη στροφή 7.

Ο καιρός κι εδώ αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο. Μέχρι στιγμής δεν έχει βρέξει, αλλά το προσεχές τριήμερο θεωρείται πιθανό.

Αγωνιστικά τώρα, ο Φερνάντο Αλόνσο μπορεί να μην κέρδισε στον προηγούμενο αγώνα αλλά ήταν ο μεγάλος κερδισμένος καθώς όχι μόνο διατήρησε την πρωτοπορία στην γενική κατάταξη αλλά αύξησε τη διαφορά του από τον δεύτερο πλέον Λιούις Χάμιλτον στους 37 βαθμούς.

Ο Ισπανός μπορεί να καυχιέται ότι είναι μέχρι στιγμής ο πιλότος με τις περισσότερες νίκες στο GP της Σιγκαπούρης καθώς έχει κερδίσει την καρό σημαία δύο φορές ενώ έχει ανέβει στο βάθρο συνολικά τρεις. Σίγουρα θα θέλει εδώ να γίνει αυξήσει το δείκτη των νικών του φέτος στις τέσσερις, όντας ο μοναδικός που θα το έχει καταφέρει αυτό. Για να τον βοηθήσει η Ferrari ετοιμάζει σημαντικές αναβαθμίσεις στη F2012, θέλοντας να τον ανεβάσει άλλη μία φορά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, σπάζοντας έτσι το σερί της McLaren.

Η ομάδα του Γουόκινγκ βρίσκεται σε ανοδική πορεία καθώς έχει κυριαρχήσει απόλυτα στους τρεις τελευταίους αγώνες, κερδίζοντας μάλιστα και τις αντίστοιχες πολ ποζίσιον. Είναι λογικό να θέλει να κάνει το 4Χ4 στη Σιγκαπούρη, όταν μάλιστα η τελευταία φορά που το είχε πετύχει αυτό ήταν το 2005 με τους Ραικόνεν και Μοντόγια να αγωνίζονται για λογαριασμό της.

Προς το παρόν δείχνει να έχει ένα άκρως ανταγωνιστικό μονοθέσιο το οποίο στα χέρια των Χάμιλτον – Μπάτον φέρνει θετικά αποτελέσματα. Ιδίως ο πρώτος έχει κυριαρχήσει στους δύο από τους τελευταίους τρεις αγώνες και μπήκε για τα καλά στην διεκδίκηση του φετινού τίτλου. Τη στιγμή μάλιστα που δεν έχει αποσαφηνιστεί το μέλλον του και κυρίως για το αν θα ανανεώσει με την McLaren ή θα προσχωρήσει στο στρατόπεδο της Mercedes. Εκείνος όμως δε φαίνεται να επηρεάζεται και όπως τονίζει, το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η πορεία του πρωτάθλημα. Μετά τις νίκες σε Ουγγαρία και Ιταλία ο Χάμιλτον έχει ανέβει στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας με έναν μόλις βαθμό διαφορά από τον Ραικόνεν και δύο από τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Ο Φινλανδός πιλότος της Lotus ακόμη αναζητά την πρώτη του φετινή νίκη και θα δηλώσει σε έναν ακόμη αγώνα υποψηφιότητα για την κορυφή. Το σίγουρο είναι ότι έχει εγκλιματιστεί πλήρως στη Formula 1 και δείχνει ότι μπορεί να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ισως να είναι θέμα λεπτομερειών… Αυτό μάλλον θα θέλει να εξαλείψει η Lotus και ετοίμασε νέες αναβαθμίσεις για την Ε20 σε ότι αφορά στην πίσω πτέρυγα και το πάτωμα, προκειμένου το μονοθέσιο να είναι σταθερό στον απαιτητικό νυχτερινό αγώνα της Σιγκαπούρης.

Εδώ επιστρέφει μετά τον αποκλεισμό του και ο έτερος πιλότος της ομάδας του Ενστοουν, Ρομάν Γκροσεάν, ο οποίος σίγουρα θα θέλει να ξεχάσει ό,τι συνέβη και να δείξει μέρος του οδηγικού ταλέντου στην πίστα.

Για την Red Bull τα πράγματα είναι απλά. Η περυσινή παγκόσμια πρωταθλήτρια θέλει να ξεχάσει το Ιταλικό GP και να ανασυνταχθεί προκειμένου να κατακτήσει τη νίκη. Εχει άλλωστε να γευτεί αυτή τη χαρά από τη Μ. Βρετανία (8/7) όταν ο Μαρκ Γουέμπερ είχε ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Στόχος του Σεμπάστιαν Φέτελ είναι να επαναλάβει τον περυσινό θρίαμβο αφού ο Γερμανός πιλότος είχε υπερισχύσει τόσο στις κατατακτήριες όσο και στον αγώνα. Ετσι θα θέσει και πάλι ισχυρή υποψηφιότητα για τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του ενώ παράλληλα θα καταφέρει να διπλασιάσει τις φετινές νίκες του (η πρώτη ήταν στο Μπαχρέιν). Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι λόγω της ιδιαίτερης δυσκολίας του αγώνα τα τέσσερα τελευταία χρόνια μόλις μία φορά (το 2008) έχει κερδίσει πιλότος που δεν ήταν ο ταχύτερος στις κατατακτήριες. Και αυτός ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με τη Renault. Εκτοτε όποιος ξεκινούσε πρώτος τον αγώνα, τον ολοκλήρωνε σε αυτή τη θέση.

Σε ό,τι αφορά στις υπόλοιπες ομάδες, η Sauber θέλει σίγουρα να επαναλάβει την επιτυχία του Πέρεθ στην Ιταλία και να αποδείξει πώς ό,τι συνέβη δεν ήταν κάτι το μεμονωμένο.

Η Mercedes ακόμη αναζητά ένα θετικό αποτέλεσμα όπως επίσης και η Force India που έχει μείνει πίσω. Την ακολουθεί στη βαθμολογία των κατασκευαστών η Williams, η οποία δεν τα πήγε καλά στην Ιταλία και σίγουρα θέλει να επανορθώσει σε αυτό τον αγώνα.

Σε ρηχά νερά κινείται φέτος η Toro Rosso ενώ Caterham, Marussia και HRT αναζητούν τους πρώτους βαθμούς.

Οι ελεύθερες δοκιμές τις Παρασκευής θα διεξαχθούν στη 13:00 και στις 16:30, αντίστοιχα. Οι κατατακτήριες θα γίνουν στις 16:00 και ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 15:00 την Κυριακή.

Οι νικητές του GP της Σιγκαπούρης

2008: Φερνάντο Αλόνσο – Renault

2009: Λιούις Χάμιλτον – McLaren - Mercedes

2010: Φερνάντο Αλόνσο – Ferrari

2011: Σεμπάστιαν Φέτελ – Red Bull - Renault

Οι κάτοχοι πολ ποζίσιον στο GP της Σιγκαπούρης

2008: Φελίπε Μάσα - Ferrari

2009: Λιούις Χάμιλτον – McLaren - Mercedes

2010: Φερνάντο Αλόνσο - Ferrari

2011: Σεμπάστιαν Φέτελ – Red Bull – Renault

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις