Κάτι που συμβαίνει πρώτη φορά από τότε που διοργανώνεται ο αγώνας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Αντικειμενικά ο σημερινός ήταν ένας από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες του φετινού πρωταθλήματος. Και δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι ήταν o πιο συναρπαστικός, από όλες τις πλευρές. Ενα GP που σε εξανάγκαζε να το παρακολουθήσεις και να περιμένεις να πέσει η καρό σημαία μέχρι να αναδειχθεί ο νικητής.
Και αυτός ήταν ο Κίμι Ραϊκόνεν που περίμενε 18 αγώνες για να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη μετά την επιστροφή του στην Formula 1. Παράλληλα αυτή ήταν και η πρώτη νίκη για την ομάδα της Lotus μετά το 2008 και το GP της Ιαπωνίας.
Ο Φινλανδός αφού σημείωσε εξαιρετική εκκίνηση, πέρασε εύκολα τον Γουέμπερ και βρέθηκε στην δεύτερη θέση, πίσω από τον Χάμιλτον. Κι ενώ όλα έδειχναν ότι η McLaren του Βρετανού θα είχε έναν εύκολο αγώνα, καθώς η απόδοσή της ξεχώριζε, τότε ήρθε η καταστροφή για την ομάδα του Γουόκινγκ. Σε μία επανάληψη του GP της Σιγκαπούρης, η MP4-27 του Χάμιλτον εγκατέλειψε στον 21ο γύρο λόγω απώλειας ισχύος. Ετσι, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής έμεινε απογοητευμένος εκτός αγώνα, ενώ ο δρόμος άνοιξε διάπλατα για τον Ραϊκόνεν να φτάσει στην πρώτη του νίκη, όντας ο όγδοος πιλότος που θα έπερνε την καρό σημαία φέτος.
Και τα κατάφερε, αφού δεν πτοήθηκε ούτε από τις μάχες και τις συγκρούσεις που συνέβαιναν πίσω του ούτε ακόμη και από την δεύτερη είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 39ο γύρο μετά το συμβάν με τους Πέρεθ, Γκροσεάν, Γουέμπερ και ντι Ρέστα. Ενα περιστατικό για το οποίο κρίθηκε υπεύθυνος ο Μεξικάνος πιλότος διότι στη μάχη του με τον ντι Ρέστα μπήκε και βγήκε στην πίστα.
Αδοξο ωστόσο τέλος για τον Γουέμπερ που παρουσίασε σήμερα μια ιδιαίτερα μαχητική πλευρά του εαυτό του. Εδωσε μάχη με τον Αλόνσο αρχικά στην πρώτη είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας ενώ στη συνέχεια πάλεψε και με τον Μαλντονάτο όπου είχε μία επαφή με τον οδηγό από την Βενεζουέλα, πέφτοντας έβδομος. Ούτε αυτό όμως τον πτόησε και προσπάθησε να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό. Βγήκε νικητής από την μονομαχία του και με τον Μάσα για να εγκαταλείψει όμως στον 39ο γύρο.
Αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει ο Γουέμπερ, το έκανε ο teammate του, Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έβαλε το κεφάλι κάτω και παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε τελευταίος, τερμάτισε τρίτος! Μία θεαματική επίδοση για τον πιλότο της Red Bull που είχε να αντιμετωπίσει μία σπασμένη εμπρός αεροτομή από την επαφή του με τον Μπρούνο Σένα στην αρχή του αγώνα. Και δεν ήταν μόνο αυτό, ήταν ο μοναδικός πιλότος που πήγε σε πολιτική δύο πιτστόπ, χάνοντας χρόνο. Ο Γερμανός ωστόσο ήταν απολαυστικός, έδωσε μάχες, πέρναγε όποιον έβρισκε μπροστά του και επωφελήθηκε σίγουρα από την δεύτερη είσοδο του αυτοκινήτου Ασφαλείας στην πίστα. Και αυτό γιατί μόλις είχε κάνει το δεύτερο πιστόπ του, είχε φρέσκα ελαστικά (μαλακή γόμα), είχε καταφέρει να αναρριχηθεί στην τέταρτη θέση και το μόνο που τον χώριζε από το βάθρο ήταν ο Τζένσον Μπάτον.
Ο πιλότος ης McLaren τον «ζόρισε» λίγο αλλά τρεις γύρους πριν το τέλος ο Φέτελ τον πέρασε και έτσι ανέβηκε στο βάθρο των νικητών. Με αυτόν τον τρόπο φεύγει από την Γιας Μαρίνα με τη μικρότερη δυνατή βαθμολογική απώλεια δεδομένων των συνθηκών που κλήθηκε να αντιμετωπίσει (ξεκίνησε τον αγώνα τελευταίος). Και σα μην έφτανε αυτό διατηρείται στην κορυφή της γενικής κατάταξης, πηγαίνοντας στο Οστιν με διαφορά δέκα βαθμών από τον Φερνάντο Αλόνσο.
Ο Ισπανός προσπάθησε να επωφεληθεί από τις ατυχίες του Φέτελ και να πάρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην Γιας Μαρίνα. Η δεύτερη θέση είναι θετική για αυτόν αλλά ήλπιζε ότι ο Φέτελ θα βρισκόταν πιο χαμηλά από εκείνον στην κατάταξη. Στο τέλος ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής προσπάθησε να «πιάσει» τον πρωτοπόρο Ραϊκόνεν, χωρίς ωστόσο να το επιτύχει.
Το σίγουρο είναι ότι στο σημερινό αγώνα δεν μπορεί κανείς να ξεχωρίσει ποιός ήταν αυτός που ξεχώρισε. Ο Ραϊκόνεν που πανηγύρισε την πρώτη του νίκη μετά την επιστροφή του, ο Φέτελ για την τρομερή αντεπίθεσή του, κερδίζοντας 21 ολόκληρες θέσεις, ο Αλόνσο που προσπαθούσε να διατηρηθεί δεύτερος, ο Χάμιλτον που εγκατέλειψε αν και είχε την πρωτοπορία ή οι πολλές μάχες (τροχό με τροχό) που είχαν ως αποτέλεσμα να βγει δύο φορές το αυτοκίνητο ασφαλείας. Δεν ήταν άλλωστε τυχαίο ότι επτά πιλότοι εγκατέλειψαν.
Η αδρεναλίνη ήταν στο κόκκινο για όλους κι εκείνους που μάχονταν στην πίστα και εκείνους που παρακολουθούσαν τον αγώνα. Το βραβείο ωστόσο του πιο κινητικού και μαχητικού σίγουρα πηγαίνει στον Σεμπάστιαν Φέτελ που έδωσε τον υπέρ πάνων αγώνα. Ο νεαρός πιλότος λίγο έλειψε να βρεθεί εκτός GP, όταν κατά την πρώτη είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, έπεσε πάνω σε μία πινακίδα DRS της πίστας γιατί ο Ντανιέλ Ρικιάρντο που προπορευόταν αυξομείωνε ταχύτητα, εκνευρίζοντάς τον.
Επιστροφή στα αγωνιστικά, η McLaren αρκέστηκε στην τέταρτη θέση του Μπάτον και εξακολουθεί να βρίσκεται πίσω από την Ferrari στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Ο Παστόρ Μαλντονάτο έσωσε την παρτίδα για την Williams αφού τερμάτισε πέμπτος, αν και είχε κατά την διάρκεια του αγώνα την ευκαιρία να βρεθεί στο πόντιουμ. Τα προσπέρασματα όμως του Αλόνσο και στη συνέχεια του Μπάτον του το στέρησαν αυτό.
Μέσα στον χαμό που γινόταν σήμερα, «καθαρός» βγήκε ο Καμούι Κομπαγιάσι, ο οποίος αν και ξεκίνησε 15ος, τερμάτισε έκτος, κερδίζοντας πολύτιμους βαθμούς για την Sauber. Ο teammate του Σέρζιο Πέρεθ κρίθηκε ένοχος για την σύγκρουση του 39ου γύρου και εξέτισε ποινή διέλευσης 10 δευτ., πέφτοντας πολύ χαμηλά στην γενική κατάταξη (15ος).
Εβδομος ήταν ο Φελίπε Μάσα που έχει να θυμάται την επαφή (τροχό με τροχό) με τον Γουέμπερ, από την οποία ο δεύτερος είχε ένα τετ-α-κέ χάνοντας θέσεις.
Ο Μπρούνο Σένα παρά το ατύχημα στην πρώτη στροφή του αγώνα, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την πρόωρη εγκατάλειψη του Νίκο Χούλκενμπεργκ, ολοκλήρωσε τον αγώνα όγδοος.
Πίσω από την Williams του Βραζιλιάνου, τερμάτισε ο Πολ ντι Ρέστα που την γλύτωσε από το ατύχημα στον 39ο γύρο και βγήκε αλώβητος. Ακολούθησαν οι Ντανιέλ Ρικιάρντο και Μίκαελ Σουμάχερ. Ο πρώτος είχε έναν ήσυχο αγώνα, ο δεύτερος ταλαιπωρήθηκε από ατυχίες και κλαταρίσματα.
Σημείο αναφοράς του σημερινού GP η πολύ σφοδρή σύγκρουση στον ένατο γύρο μεταξύ των Καρθικέγιαν και Ρόζμπεργκ. Η Mercedes του νεαρού Γερμανού πέρασε στην κυριολεξία πάνω από την HRT του Ινδού μεταξύ των στροφών 16 και 17 της πίστας, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανένας από τους δύο. Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή η αιτία της σύγκρουσης, αλλά όπως φάνηκε, ο Ρόζμπεργκ έπεσε με φόρα πάνω στην HRT του Καρθικέγιαν που επιβράδυνε για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία. Οπως και να έχει, και οι δύο πιλότοι εγκατέλειψαν ενώ το Αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα και έμεινε για έξι γύρους, δίνοντας νέα τροπή στον αγώνα.
Θα έλεγε κανείς ότι η Γιας Μαρίνα δεν ήθελε από την αρχή τον Ρόζμπεργκ καθώς στον πρώτο κιόλας γύρο είχε μία επαφή με τον Ρομάν Γκροσεάν και αναγκάστηκε να μπει πρόωρα στα πιτς για να αντικαταστήσει τη νέα εμπρός πτέρυγα.
Συναρπαστικός λοιπόν η σημερινή αναμέτρηση στο Αμπου Ντάμπι με το ενδιαφέρον για την ανάδειξη του φετινού παγκόσμιου πρωταθλητή να παραμένει αναλλοίωτο και τις ομάδες να δίνουν νέο ραντεβού στο Οστιν, επί αμερικανικού εδάφους.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Κίμι Ραϊκόνεν Lotus-Renault 1.45:58.667
2. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari + 0.852
3. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault + 4.163
4. Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes + 7.787
5. Παστόρ Μαλντονάτο Williams-Renault + 13.007
6. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 20.076
7. Φελίπε Μάσα Ferrari + 22.896
8. Μπρούνο Σένα Williams-Renault + 23.542
9. Πολ ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 24.160
10. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari + 27.400
11. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes + 28.000
12. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari + 34.900
13. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault + 47.700
14. Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth + 56.400
15. Σέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari + 56.700
16. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault + 1:04.500
17. Πέντρο ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth + 1:11.5
Βαθμολογία οδηγών
1. Σ. Φέτελ 255
2. Φ. ΑΛόνσο 245
3. Κ. Ραϊκόνεν 198
4. Μ. Γουέμπερ 167
5. Λ. Χάμιλτον 165
6. Τ. Μπάτον 153
7. Φ. Μάσα 95
8. Ν. Ρόζμπεργκ 93
9. Ρ. Γκροσεάν 90
10. Σ. Πέρεθ 66
11. Κ. Κομπαγιάσι 58
12. Ν. Χούλκνεμπεργκ 49
13. Π. ντι Ρέστα 46
14. Π. Μαλντονάτο 43
15. Μ. Σουμάχερ 43
16. Μ. Σένα 30
17. Ζ.Ε. Βερνιέ 12
18. Ν. Ρικιάρντο 10
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Red Bull-Renault 422
2. Ferrari 340
3. McLaren-Mercedes 318
4. Lotus-Renault 288
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 124
7. Force India-Mercedes 95
8. Williams-Renault 73
9. Toro Rosso-Ferrari 22
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]