Τεχνολογία η οποία έχει αναπτυχθεί για τους διαστημικούς πυραύλους Ariane προσαρμόζεται στα δεδομένα των... «ταπεινών» ΙΧ, χάρη στη δουλειά της αυστριακής MagnaSteyr, που αναπτύσσει δεξαμενές για «καθαρά» αυτοκίνητα που καίνε υδρογόνο αντί για βενζίνη.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναπτύχθηκε αρχικά από την ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία (ESA) για τους πυραύλους Ariane. Στο πρόγραμμα συμμετείχε και η αυστριακή εταιρεία, η οποία κατασκεύασε σωλήνες καυσίμων και δεξαμενές ικανές να ανταπεξέλθουν στα δεδομένα πυραυλοκινητήρων που χρησιμοποιούσαν υγρό υδρογόνο ως καύσιμο.
Από τη συνεργασία της με την ESA η MagnaSteyr αποκόμισε τεράστια κέρδη σε εμπειρία και τεχνογνωσία, με αποτέλεσμα να μπορέσει να αναλάβει ένα φιλόδοξο εγχείρημα: τη μεταφορά της τεχνολογίας από τους διαστημικούς πυραυλοκινητήρες στους κινητήρες των καθημερινών αυτοκινήτων: στον αυτοκινητόδρομο, από το Διάστημα.
Το πιλοτικό πρόγραμμα είχε ως αποτέλεσμα την κατασκευή ενός αυτοκινήτου σε συνεργασία με τη BMW- το αποκαλούμενο BMW Hydrogen 7 - το οποίο καίει υδρογόνο ως καύσιμο. Όπως λέει ο Τζέραλντ Πόελμαν, στέλεχος της MagnaSteyr, «χρησιμοποιήσαμε την εμπειρία σχεδιασμού εξοπλισμού για υδρογόνο, για να μεταφέρουμε τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε αυτή τη δεξαμενή της BMW».
Το BMW Hydrogen 7, το οποίο «γεννήθηκε» το 2007, δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αν μπει σε μαζική παραγωγή. Ωστόσο, η τεχνολογία του θεωρείται επίτευγμα μεγάλης σημασίας, καθώς η χρήση υδρογόνου σε αυτοκίνητα είναι ένα από τα «Άγια Δισκοπότηρα» πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Λόγω της αφθονίας και της καθαρότητας της καύσης του, το υδρογόνο «υπόσχεται» πολλά ως πηγή «πράσινης» ενέργειας - στην ουσία, αποτελεί το πιο καθαρό καύσιμο που υπάρχει διαθέσιμο, και δεν συνεπάγεται μόλυνση.
Το βασικό πρόβλημα είναι η αποθήκευσή του, καθώς απαιτείται θερμοκρασία - 253 βαθμών Κελσίου. Οι δεξαμενές του BMW Hydrogen 7 μπορούν να αποθηκεύσουν 114 λίτρα υγρού υδρογόνου, κρατώντας το στην επιθυμητή θερμοκρασία για διάστημα δύο εβδομάδων.
Μέχρι τώρα έχουν κατασκευαστεί 100 οχήματα, τα οποία μπορούν να κάψουν και βενζίνη. Ωστόσο, αν και, όπως προαναφέρθηκε, δεν είναι σίγουρο αν το όχημα θα «δει» πραγματικά μαζική παραγωγή (μέχρι τώρα χρησιμοποιείται κυρίως σε «ειδικές» περιπτώσεις, όπως για μεταφορά επισήμων ή διασημοτήτων), σύμφωνα με τον Ραλφ Χιούμπερ, εκπρόσωπο της BMW, η γνώση/ εμπειρία που έχει προκύψει χάρη σε αυτά είναι πολύτιμη, και πιθανότατα θα αξιοποιηθεί ευρέως από την εταιρεία στο μέλλον.