Κάποιο συμπέρασμα από τη συγκεκριμένη διαδικασία δεν βγήκε αναφορικά με το τι θα συμβεί στις κατατακτήριες και στον αγώνα, αφού το μεγαλύτερο μέρος της περιόδου οι ομάδες το πέρασαν δοκιμάζοντας τη νέα πρωτότυπη γόμα της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία αποφάσισε να τους δώσει μία πρώτη γεύση των ελαστικών του 2013, φέρνοντας στην Βραζιλία την πειραματική γόμα που στηρίζεται στη νέα σχεδιαστική της φιλοσοφία. Το νέο ελαστικό είναι νωρίς ακόμη να ενταχθεί σε κάποια από τις υπάρχουσες κατηγορίες, αν και όπως αναφέρθηκε, μοιάζει με τη σκληρή γόμα, αλλά διαθέτει κάποια από τα χαρακτηριστικά της μεσαίας.
Οι περισσότεροι πιλότοι μετά την πρώτη μισή ώρα των δοκιμών, άρχισαν να τη χρησιμοποιούν. Δεν είναι τυχαίο ότι οι δύο McLaren των Χάμιλτον και Μπάτον σημείωσαν με αυτή τους ταχύτερους χρόνους τους (1ος και 4ος, αντίστοιχα). Αντιθέτως οι Red Bull των Φέτελ και Γουέμπερ πέτυχαν τις καλύτερες επιδόσεις τους με τη σκληρή γόμα. Ο Αυστραλός μάλιστα στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του και να περάσει τρίτος, μπροστά από τον Μπάτον και πίσω από τον teammate του.
Γενικότερα, την τελευταία μισή ώρα της περιόδου ομάδες και πιλότοι, αφού έκριναν ότι είχαν ολοκληρώσει τις δοκιμές τους με το νέο προϊόν της Pirelli, προσηλώθηκαν στα υπάρχοντα ελαστικά και στις ρυθμίσεις των set-up των μονοθεσίων τους.
Μοναδική εξαίρεση ο Φερνάντο Αλόνσο που αποφάσισε στο τέλος να χρησιμοποιήσει τη νέα γόμα της Ιταλικής εταιρείας και να βελτιώσει λίγο τον χρόνο του, χωρίς όμως να καταφέρει να κάνει το ίδιο και για την θέση του στην τελική κατάταξη. Η Ferrari σήμερα έδειχνε να παλεύει με τη νέα εμπρός πτέρυγα της F2012, χωρίς να μπορεί να φτάσει τον ρυθμό των McLaren και Red Bull.
Ο Ισπανός έμεινε πέμπτος, έχοντας πίσω του τον «ντόπιο» teammate του Φελίπε Μάσα που δεν απέφυγε προς το τέλος ένα τετ-α-κε στη στροφή 9 και έγινε η αιτία να βγει κίτρινη σημαία στην πίστα. Παρόμοια περιστατικά είχαν αρκετοί πιλότοι σήμερα με τελευταίο τον Τίμο Γκλοκ, χωρίς ευτυχώς να προκληθεί κάποιο ατύχημα.
Ο Ρομάν Γκροσεάν πέτυχε τον έβδομο καλύτερο χρόνο τη στιγμή που ο teammate του Κίμι Ραϊκόνεν έμεινε για αρκετή ώρα στα πιτς από πρόβλημα στο κινητήρα του μονοθεσίου του. Ο Φινλανδός κατάφερε να βγει μόλις το τελευταίο τέταρτο στην πίστα για να πετύχει τον 16ο χρόνο.
Πολύ καλά πήγε σε αυτή την πρώτη περίοδο τη Force India που είδε τους Πολ ντι Ρέστα και Νίκο Χούλκενμπεργκ να βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα με τον Βρετανό να είναι όγδοος και τον Γερμανό δέκατος, αντίστοιχα. Ανάμεσά τους ο Παστόρ Μαλντονάτο με την Williams ενώ ο Μίκαελ Σουμάχερ στο τέλος πέτυχε την ενδέκατη καλύτερη επίδοση. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής θέλει να ολοκληρώσει την καριέρα του με ένα θετικό αποτελέσμα στην Βραζιλία.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1m14.131
2. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault + 0.009
3. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault + 0.067
4. Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes + 0.086
5. Φερνάντο Αλόνσο Ferrari + 0.261
6. Φελίπε Μάσα Ferrari + 0.585
7. Ρομάν Γκροσεάν Lotus-Renault + 0.588
8. Πολ ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 0.607
9. Παστόρ Μαλντονάτο Williams-Renault + 0.882
10. Νίκο Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes + 0.919
11. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes + 0.983
12. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 1.124
13. Σέρζιο Πέρεθ Sauber-Ferrari + 1.265
14. Βάλτερι Μπότας Williams-Renault + 1.282
15. Ντανιέλ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari + 1.456
16. Κίμι Ραϊκόνεν Lotus-Renault + 1.570
17. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari + 1.917
18. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes + 2.184
19. Γκιέντο Βαν ντερ Γκάρντε Caterham-Renault + 2.329
20. Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth + 2.375
21. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault + 2.486
22. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth + 3.103
23. Πένδρο Ντε Λα Ρόσα HRT-Cosworth + 3.547
24. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth + 3.764
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]