Ο Γερμανός απέδειξε το οδηγικό του πείσμα καθώς ταλαιπωρήθηκε αρκετά σήμερα, αλλά δεν το έβαλε κάτω, έδωσε συναρπαστικές μάχες, πάλεψε και κατάφερε νε τερματίσει στην έκτη θέση, μία θέση που του χάρισε τον τίτλο. Τη στιγμή που ο φετινός διεκδικητής Φερνάντο Αλόνσο μπορεί να ήταν δεύτερος, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για τον Ισπανό αφού ήθελε να τερματίσει ο Φέτελ στην όγδοη θέση και πιο κάτω.
Τρίτος συνεχόμενος τίτλος για τον νεαρό Γερμανό λοιπόν και τρίτο συνεχόμενο νταμπλ για την Red Bull.
Για να το επιτύχει αυτό όμως ο Φέτελ αναγκάστηκε να περάσει σήμερα από συμπληγάδες καθώς ο αγώνας ήταν από τους συναρπαστικούς και απρόβλεπτους της σεζόν. Η βροχή έφερε τα πάνω-κάτω και δημιούργησε πολλές αναπάνταχες εκπλήξεις (δυσάρεστες μεν) για ουκ ολίγους.
Ολα ξεκίνησαν από την εκκίνηση του αγώνα όταν ο Φέτελ μετά από μία επαφή με τον Μπρούνο Σένα, έμεινε τελευταίος, πληγώνοντας την RB8.Δεν πτοήθηκε όμως κι άρχισε όπως στο παρελθόν να περνάει τα πιο αργά μονοθέσια για να βρεθεί έκτος.
Στο μεταξύ ο Αλόνσο με την βοήθεια του Μάσα είχε καταφέρει να βρεθεί τέταρτος, αλλά και πάλι αυτό δεν του ήταν αρκετό. Μπροστά η μάχη δινόταν μεταξύ του Νίκο Χούλκενμπεργκ και των δύο McLaren των Χάμιλτον και Μπάτον.
Η είσοδος του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στον 24ο γύρο εκμηδένισε την διαφορά των τριών πρώτων και ο αγώνας ξανάρχισε από την αρχή. Οι τρεις πρώτοι ξαναέφυγαν μπροστά, αλλά το ενδιαφέρον όλων είχε επικεντρωθεί στους δύο διεκδικητές του τίτλου με τον καιρό να κάνει τα δικά του παιχνίδια και την βροχή να σταματάει και να ξαναρχίζει.
Κι ενώ όλα έδειχναν ότι ο Σεμπάστιαν Φέτελ κρατούσε τον τρίτο παγκόσμιο τίτλο, ήρθε η επαφή των Χουλκενμπεργκ – Χάμιλτον στον 55ο γύρο που έβαλε φωτιά στο πρωτάθλημα και αναπτέρωσε τις ελπίδες της Ferrari για διάκριση. Και αυτό γιατί ο Αλόνσο πέρασε δεύτερος, αφού ο Χούλκενμπεργκ έχασε θέσεις και ο Χάμιλτον εγκατέλειψε.
Το γεγονός αυτό έδωσε την ευκαρία στον Μπάτον να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα, την οποία είχε στην αρχή αλλά έχασε, ακολουθώντας το ρίσκο επιλογής των σλικ ελαστικών όταν όλοι έμπαιναν στα πιτς για τα ενδιάμεσα. Ενα ρίσκο που τελικά όπως αποδείχθηκε του βγήκε.
Πίσω του ακολουθούσε ο Μάσα που στον 62ο γύρο δέχθηκε την προσπέραση του Αλόνσο. Το θέμα όμως ήταν που βρισκόταν ο Φέτελ μετά από όλα αυτά. Ο Γερμανός στον 53ο γύρο μπήκε για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τη σκληρή γόμα, αλλά όταν η βροχή ξανάρχισε, τον κάλεσε η Red Bull και πάλι (μέσα σε δύο γύρους) για την ενδιάμεση γόμα, με την οποία πήγε μέχρι το τέλος.
Με αυτά και με αυτά έπεσε μόλις 11ος, αναθαρρύνοντας τις ελπίδες της Ferrari και του Αλόνσο για τίτλο. Ο Γερμανος όμως δεν έμεινε εκεί και σταδιακά, παρά την βροχή, ανέβαινε θέσεις για να τερματίσει τελικά στην έκτη. Με αυτό το αποτέλεσμα στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής, σκορπώντας θλίψη στο στρατόπεδο της Ferrari, η οποία αρκέστηκε στη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές. Η απογοήτευση ήταν διάχυτη στην Scuderia και κορυφώθηκε με τα κλάματα του τρίτου στον αγώνα Μάσα. Τί κι αν η ομάδα του Μαρανέλο τερμάτισε στις δύο θέσεις του πόντιουμ; Το πρωτάθλημα είχε πια χαθεί για μόλις τρεις βαθμούς!
Για την ιστορία στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Τζένσον Μπάτον, χωρίς ωστόσο να πανηγυρίσει την τρίτη φετινή νίκη και πρώτη στην πίστα του Ιντερλάγκος. Ο Βρετανός φρόντισε να ολοκληρώσει με τον καλύτερο τρόπο τη σεζόν έτσι όπως την ξεκίνησε, με μία νίκη.
Απογοήτευση ωστόσο για τον Λιούις Χάμιλτον που ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος όλο το τριήμερο και έδειχνε να έχει πιθανότητες για δεύτερη συνεχόμενη επιτυχία, αλλά δεν τα κατάφερε. Τη στιγμή που ήθελε να ολοκληρώσει την καριέρα του στην McLaren Mercedes με μία νίκη.
Τα ίδια συναισθήματα και για τον Νίκο Χούλκενμπεργκ που κρατούσε στα χέρια του την πρωτιά αλλά ένα μπλοκάρισμα των τροχών σε ένα ντουμπλάρισμα με τον Χάμιλτον επί της Marussia, τον έριξαν πίσω, πέμπτος.
Για την ιστορία τέταρτος ολοκλήρωσε τον επεισοδιακό αγώνα, όπου έναν γύρο πριν το τέλος μπήκε για δεύτερη φορά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, ο Μαρκ Γουέμπερ. Ο Αυστραλός είχε κι αυτός μία ατυχη στιγμή στο σικέιν Senna S και βρέθηκε 14ος, αλλά στη συνέχεια κατάφερε να επιστρέψει στις πρώτες θέσεις.
Ο στόχος του Μίκαελ Σουμάχερ έγινε πραγματικότητα αφού κατάφερε να πει το «αντίο» στην Formula 1 με μία θετική εμφάνιση και το κεφάλι ψηλά. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής τερματισε έβδομος έχοντας πίσω του τον Ζαν-Ερίκ Βερνιέ. Δείγμα του σεβασμού που αποπνέει ο Σουμάχερ μεταξύ των πιλότων ήταν ο εναγκαλισμός του νεότερου Σεμπάστιαν Φέτελ προς τον μέντορα του, όπως τον χαρακτηρίζει, αμέσως μετά το τέλος του αγώνα.
Ο Καμούι Κομπαγιάσι, αν και καρδιοχτύπησε στο τέλος, έμεινε ένατος, χαρίζοντας σημαντικούς βαθμούς στη Sauber, η οποία ωστόσο δεν κατάφερε να «πιάσει»την Mercedes στη βαθμολογία των κατασκευαστών. Σε αυτό συνέβαλε και η εγκατάλειψη του Πέρεθ λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα.
Η Lotus δεν πέρασε ένα θετικό τριήμερο και αυτό επαληθεύτηκε από την δέκατη θέση του Ραϊκόνεν και την εγκατάλειψη νωρίς του Γκροσεάν.
Χαρά ευαγγέλια για την Caterham αφού χάρη στη συνδρομή του Πετρόφ που ετρμάτισε δέκατος, εξασφάλισε την αντίστοιχη θέση στους κατασευαστές από την Marussia. Μία θέση που μεταφράζεται σε σημαντικά οικονομικά οφέλη.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Tζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes 1.45:22.656
2. Φερνάντο Aλόνσο Ferrari + 2.754
3. Φελίπε Mάσα Ferrari + 3.615
4. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault + 4.936
5. Νίκο Χούκνεμπεργκ Force India-Mercedes + 5.708
6. Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault + 9.453
7. Μίκαελ Σουμάχερ Mercedes + 11.900
8. Ζαν-Ερίκ Βερνιέ Toro Rosso-Ferrari + 28.600
9. Καμούι Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 31.200
10. Κίμι Ραϊκόνεν Lotus-Renault + 1 γύρος
11. Βιτάλι Πετρόφ Caterham-Renault + 1 γύρος
12. Τσαρλς Πικ Marussia-Cosworth + 1 γύρος
13. ΝτανιέλΡικιάρντο Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος
14. Χέικι Κοβαλάινεν Caterham-Renault + 1 γύρος
15. Νίκο Ρόζμπεργκ Mercedes + 1 γύρος
16. Τίμο Γκλοκ Marussia-Cosworth + 2 γύροι
17. Πέδρο Ντε λα Ρόσα HRT-Cosworth + 2 γύροι
18. Ναράιν Καρθικέγιαν HRT-Cosworth + 2 γύροι
19. Πολ ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 3 γύροι
Κατάταξη οδηγών
1. Φέτελ 281
2. Αλόνσο 278
3. Ραϊκόνεv 207
4. Χάμιλτον 190
5. Μπάτον 188
6. Γουέμπερ 179
7. Μάσα 122
8. Γκροσεάν 96
9. Ρόσμπεργκ 93
10. Πέρεθ 66
11. Χούλκενμπεργκ 63
12. Κομπαγιάσι 60
13. Σουμάχερ 49
14. Ντι Ρέστα 46
15. Μαλντονάτο 45
16. Σένα 31
17. Βερνιέ 16
18. Ρικιάρντο 10
Κατάταξη κατασκευαστών
1. Red Bull 460
2. Ferrari 400
3. McLaren 378
4. Lotus- Renault 303
5. Mercedes 142
6. Sauber 126
7. Force India 109
8. Williams 76
9. Toro Rosso 26
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]