Ο λόγος για τον Νόρμπερτ Χάουγκ, ο οποίος πριν μερικές ημέρες αποφάσισε να εγκαταλείψει τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή από τη Γερμανική εταιρεία.
Αιτία όπως αποκάλυψε περίπου μία εβδομάδα μετά, ήταν οι κακές εμφανίσεις των «ασημένιων βελών» τα τρία τελευταία χρόνια και η απουσία επιτυχιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι τότε που η Mercedes δημιούργησε τη δική της ομάδα, όταν εξαγόρασε την Brawn GP, δεν κατάφερε παρά μόνο μία φορά να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Κι αυτό έγινε μόλις εφέτος με τον Νίκο Ρόζμπεργκ στην Κίνα.
Παράλληλα, αν και ξεκίνησε αρκετά καλά το φετινό πρωτάθλημα, από τη μέση κι έπειτα, το μονοθέσιο της έμεινε πίσω σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη, χωρίς να μπορεί να ανταγωνιστεί τις Red Bull, McLaren, Ferrari και Lotus.
Για όλα αυτά και γενικότερα την εικόνα της ομάδας στις πίστες την τελευταία τριετία ο Χάουγκ ανέλαβε πλήρως την ευθύνη, θεωρώντας τον εαυτό του υπεύθυνο για ό,τι συνέβη. Στην ουσία όμως, τα άσχημα αποτελέσματα της Γερμανικής ομάδας του στοίχισαν τη θέση του.
«Αυτή ήταν μία απόφαση που πάρθηκε μετά τον τελευταίο αγώνα. Δώσαμε μία αναφορά στην Στουτγκάρδη και καταλήξαμε σε κοινή συμφωνία πως οι δρόμοι μας χωρίζουν. Αναλαμβάνω την ευθύνη για το ότι δεν ήμασταν αρκετά επιτυχημένοι αυτά τα τρία χρόνια. Είμασταν αρκετά καλοί σε ρυθμό στο 1/3 της σεζόν, αλλά μετά μείναμε πίσω. Επομένως χρειαζόμασταν αλλαγές, το αποδέχομαι πλήρως αυτό.
Δεν υπάρχει άσχημο συναίσθημα μεταξύ εμού και του δ.σ. Χωρίσαμε φιλικά και βρήκαμε μία καλή λύση και για τις δύο πλευρές.
Θα έπρεπε να είχαμε κάνει καλύτερη δουλειά. Αλλάξαμε την αεροδυναμική μας σήραγγα κατά 60% στο μέσο της χρονιάς, υποφέραμε λίγο με την Συμφωνία Περιορισμού Δαπανών και με τον αριθμό προσωπικού, αλλά δε μου αρέσουν οι δικαιολογίες. Η δουλειά μου δεν ήταν αρκετά καλή. Αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη για αυτό. Ακόμη κι αν δεν κατασκεύασα εγώ το μονοθέσιο, είμαι υπεύθυνος. Κι αν ήμουν υπεύθυνος για τη νίκη στην Κίνα, θα πρέπει επίσης να είμαι υπεύθυνος για ο,τιδήποτε άλλο συμβαίνει», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Νόρμπερτ Χάουγκ στο περιοδικό Autosport.
Σε ό,τι αφορά στο μέλλον και τι προτίθεται να κάνει ανέφερε: «Θα εξακολουθήσω να ασχολούμαι μέχρι το πρώτο 1/3 της χρονιάς και στη συνέχεια είμαι ελεύθερος. Δεν έχω σκεφτεί τι θα κάνω όταν τα πράγματα θα έχουν ηρεμήσει.
Θα ήμουν χαρούμενος αν μερικές φορές έκανα σκι κατά το πρώτο μισό της χρονιάς. Οι φίλοι μου ήδη μου τηλεφώνησαν και συμφώνησαν ότι είναι υπέροχο το ότι έχω χρόνο. Φέτος έλειπα τα 34 από τα 38 Σαββατοκύριακα από τον Φεβρουάριο μέχρι τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς κι αυτό είναι μεγάλο χρονικό διάστημα».
Παράλληλα, το πρώην πλέον στέλεχος της Mercedes δήλωσε πεπεισμένος πως η Γερμανική ομάδα θα έχει σημαντικές επιτυχίες μέσα στα επόμενα έτη.