Η χρονιά που φεύγει σε λίγες ημέρες, ξεχώρισε χάρη στην παρουσία έξι παγκόσμιων πρωταθλητών που έδιναν μάχη για την πρώτη θέση αλλά και στα ρεκόρ που σημειώθηκαν. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η ανάδειξη οκτώ διαφορετικών νικητών από έξι ομάδες. Υπήρξε κάποια στιγμή (ιδίως στο πρώτο μισό της περιόδου) που η κατάσταση ήταν τόσο ρευστή ώστε αγώνα με αγώνα όλοι αναρωτιόντουσαν ποιος θα είναι ο επόμενος που θα κόψει πρώτος το νήμα του τερματισμού.
Χαρακτηριστικό δείγμα της ιδιαίτερης σημασίας που είχε η φετινή χρονιά είναι τα στατιστικά στοιχεία Pirelli, τα οποία αντικατοπτρίζουν πλήρως την εικόνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ελαστικά
- Συνολικός αριθμός ελαστικών που δόθηκαν στις ομάδες καθ’όλη την διάρκεια της χρονιάς: Για το τριήμερο του αγώνα: 31.800 εκ των οποίων 21.500 σλικ και 9.300 βρόχινα. Επιπλέον 6.600 ελαστικά για δοκιμές.
- Συνολικός αριθμός ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν: 21.400 σλικ και 2.100 βρόχινα.
- Μέσος όρος ζωής σλικ ελαστικών σε όλη τη χρονιά: 180 χλμ.
- Μέσος όρος ζωής βρόχινων ελαστικών σε όλη τη χρονιά: 140 χλμ.
Πίστες, αγώνες και δοκιμές
- Αριθμός αγώνων: 20
- Αριθμός διαφορετικών νικητών: 8
- Αριθμός διαφορετικών παρουσιών στο βάθρο: 13
- Αριθμός ποινών: 98
- Πιλότος με τις περισσότερες ποινές: Παστόρ Μαλντονάτο (14)
- Πιλότος με τις λιγότερες ποινές: Φερνάντο Αλόνσο, Τίμο Γκλοκ, Ζερόμ Ντ’Αμπρόζιο (0)
- Μεγαλύτερο ενεργειακό φορτίο: GP Ινδίας, στροφές 10 και 11
- Μεγαλύτερος αγώνας (σε διάρκεια): Μαλαισία, 2 ώρες, 44 λεπτά και 51.812 δευτερόλεπτα
- Μικρότερος αγώνας (σε διάρκεια): Μεγάλη Βρετανία, 1 ώρα, 25 λεπτά και 11.288 δευτερόλεπτα
- Περισσότεροι γύροι με ένα σετ ελαστικών της Pirelli: Καμούι Κομπαγιάσι – σκληρή γόμα (798 γύροι), Μπρούνο Σένα – μεσαία γόμα (869 γύροι), Ντανιέλ Ρικιάρντο – μαλακή γόμα (1.012 γύροι), Κίμι Ραϊκόνεν – πολύ μαλακή γόμα (237 γύροι), Φερνάντο Αλόνσο – ενδιάμεση γόμα (145 γύροι) και Καμούι Κομπαγιάσι - βρόχινα ελαστικά (104 γύροι)
- Υψηλότερη ταχύτητα: 346 χ.α.ώ – Κίμι Ραϊκόνεν στο Ιταλικό GP
- Υψηλότερη μέση ταχύτητα σε ταχύτερο γύρο: 248,241 χ.α.ώ. – Λιούις Χάμιλτον στις κατατακτήριες του Ιταλικού GP
- Μικρότερη μέση ταχύτητα σε ταχύτερο γύρο: 161,828 Μίκαελ Σουμάχερ στις κατατακτήριες του GP στο Μονακό
- Περισσότεροι ταχύτεροι γύροι μέσα στο 2012: Σεμπάστιαν Φέτελ (πέντε σε αγώνα και έξι σε κατατακτήριες)
- Χιλιόμετρα που κάλυψε το μονοθέσιο δοκιμών της Pirelli (η Renault R30): 7.012 χλμ.
Πιτστόπ
- Συνολικός αριθμός πιστόπ μέσα στη χρονιά: 957 (εκ των οποίων 14 για ποινή διέλευσης και 2 για ποινή Stop&Go)
- Μέσος όρος πιστόπ ανά αγώνα: 47,9 ή 1,9 ανά πιλότο
- Περισσότερα πιτσόπ ανά αγώνα: 76 – Μαλαισία
- Λιγότερα πιτστόπ ανά αγώνα: 24 – ΗΠΑ
- Ταχύτερο πιτστόπ: 2,31 δευτ. (McLaren – Τζένσον Μπάτον στο Γερμανικό GP)
Προσπεράσεις
- Προσπεράσεις μέσα στο 2012: 1.139
- Περισσότερες προσπεράσεις σε στεγνό αγώνα: 90 στο GP της Κίνας
- Περισσότερες προσπεράσεις σε βρεγμένο αγώνα: 147 στο GP της Βραζιλίας – αριθμός ρεκόρ
- Λιγότερες προσπεράσεις σε στεγνό αγώνα: 12 στο GP του Μονακό
Επιπλέον στατιστικά
- Σύνολο χιλιομέτρων που έχουν διανυθεί με ελαστικά της Pirelli (αγώνες και δοκιμές): 101.692 – σκληρή γόμα, 121.840 - μεσαία γόμα, 123.270 – μαλακή γόμα, 21.993 – πολύ μαλακή γόμα, 13.770 – ενδιάμεσα ελαστικά, 7.930 – βρόχινα ελαστικά
- Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες πίστας/εδάφους στις οποίες έτρεξαν τα ελαστικά της Pirelli: 11 βαθμοί Κελσίου – ΗΠΑ (17/11), οι ψυχρότερες συνολικά: -2 βαθμοί Κελσίου – Χερέθ (Ισπανία – 10/2, δοκιμές)
- Οι υψηλότερες θερμοκρασίες πίστας/εδάφους στις οποίες έτρεξαν τα ελαστικά της Pirelli: 55 βαθμοί Κελσίου – Βραζιλία (23/11)
- Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες αέρα/περιβάλλοντος στις οποίες έτρεξαν τα ελαστικά της Pirelli: 4 βαθμοί Κελσίου – ΗΠΑ (17/11), οι ψυχρότερες συνολικά: -2 βαθμοί Κελσίου – Χερέθ (Ισπανία – 10/2, δοκιμές)
- Οι υψηλότερες θερμοκρασίες αέρα/περιβάλλοντος στις οποίες έτρεξαν τα ελαστικά της Pirelli: 37 βαθμοί Κελσίου – GP Ευρώπης (21/6)