Στάση αναμονής εν όψει της σημερινής τους συνάντησης με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γ. Ραγκούση, τηρούν οι ιδιοκτήτες ταξί. Υπενθυμίζεται ότι η προγραμματισμένη για την Τετάρτη συνάντηση αναβλήθηκε λόγω της συμμετοχής του κ. Ραγκούση στο υπουργικό συμβούλιο.
Τα ταξί κυκλοφορούν σήμερα κανονικά, μετά τη χθεσινή εικοσιτετράωρη απεργία, η οποία έληξε στις 5 σήμερα τα ξημερώματα.
Οι αυτοκινητιστές αντιδρούν στην απόφαση του υπουργού Μεταφορών να προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση του κλάδου τους.
Με χθεσινή της ανακοίνωση, η Πανελλήνια Ομοσπονδία ταξί και Αγοραίων χαρακτήρισε τις θέσεις του κ. Ραγκούση για το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί, γενικές και αόριστες, προειδοποιώντας για τον κίνδυνο δημιουργίας ολιγοπωλίων και καρτέλ και στο συγκεκριμένο χώρο.
Η Ομοσπονδία ζητάει να εφαρμοστεί στην πράξη το Προεδρικό Διάταγμα που είχε ανακοινώσει ο κ. Ρέππας και το οποίο, όπως αναφέρει, έχει πάρει την έγκριση της Τρόικας, έχει περάσει από την Κυβερνητική Επιτροπή και αποτελεί την βάση για συζήτηση και διαπραγμάτευση του ανοίγματος αλλά με σαφείς κανόνες και πληθυσμιακά κριτήρια.
Ο κλάδος, αναφέρει η Ομοσπονδία, προσέρχεται στο διάλογο με βασικές αρχές ένα μοντέλο ταξί βιώσιμου, προσαρμοσμένο στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας αλλά και της επιβίωσης των επαγγελματιών.
ΣΥΡΙΖΑ: Τραγελαφικές αποφάσεις
Τραγελαφικές χαρακτηρίζει εν τω μεταξύ τις κυβερνητικές επιλογές στα θέματα της αδειοδότησης των ταξί ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης, σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε προς τους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών.
Όπως τονίζει ο ερωτών βουλευτής, οι επιλογές της κυβέρνησης «στα θέματα της λεγόμενης, κατ’ ευφημισμό, απελευθέρωσης των επαγγελμάτων, οδηγούν όχι στην εξυγίανση, αλλά στην εξουθένωση των μικρών και πολύ μικρών επαγγελματιών και στη σταδιακή παράδοση των επαγγελματικών κλάδων σε μεγάλα εταιρικά σχήματα».
Ο κ. Λαφαζάνης εκτιμά ότι οι αποφάσεις του κ. Ραγκούση για την πλήρη απελευθέρωση της αδειοδότησης των ταξί, «προκαλούν τραγελαφικές καταστάσεις και θα έχουν ως αποτέλεσμα την εξόντωση των μικρών αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών του κλάδου και την ευνόηση μεσοπρόθεσμα της άλωσης του χώρου των ταξί από μεγάλα και οργανωμένα συμφέροντα».
Ζητεί τέλος από τους αρμόδιους υπουργούς «να εγκαταλείψουν κάθε αλαζονική στάση» και να επανεξετάσουν τις αποφάσεις τους, προσερχόμενοι σε ένα ουσιαστικό διάλογο με τους εκπροσώπους του κλάδου των ταξί για την αναζήτηση κοινά αποδεκτών λύσεων.