Συνέχιση των κινητοποιήσεων σχεδιάζουν οι ιδιοκτήτες ταξί

Τρίτη, 19 Ιουλίου 2011 08:12
UPD:13:45

A- A A+

Δεύτερη ημέρα σήμερα της 48ωρης απεργίας των ιδιοκτητών ταξί, με τους απεργούς στην Αθήνα να συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους αρχικά με συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) στην οδό Μάρνη και στη συνέχεια με πορεία στη Βουλή.

Οι συνάδελφοί τους στη Θεσσαλονίκη έφθασαν το πρωί με τα οχήματά τους στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» χωρίς να εμποδίσουν την κυκλοφορία και πεζοί κατευθύνθηκαν στον επιβατικό σταθμό. Στη συνέχεια συγκεντρώθηκαν στο χώρο αφίξεων.

Από χθες το πρωί παραμένουν συγκεντρωμένοι στο ύψος της Nέας Τρίγλιας, με τα αυτοκίνητά τους οι ιδιοκτήτες ταξί της Χαλκιδικής, χωρίς να κλείνουν δρόμους.

Την ίδια ώρα, στον αποκλεισμό του αεροδρόμιο του Αράξου, όπου συνήθως προσγειώνονται πτήσεις τσάρτερ προερχόμενες από χώρες της ανατολικής και κεντρικής Ευρώπης, προχώρησαν περίπου 200 ιδιοκτήτες ταξί από την Πάτρα και την Κάτω Αχαΐα.

Οι αυτοκινητιστές σκοπεύουν, σύμφωνα με πληροφορίες, να άρουν σε λίγη ώρα τον αποκλεισμό του αεροδρομίου και να κατευθυνθούν προς το λιμάνι της Κυλλήνης. Εκεί αναμένεται να συναντηθούν με ιδιοκτήτες ταξί από την Ηλεία, όπου θα αποφασίσουν αν θα αποκλείσουν ή όχι το λιμάνι.

Συνάδελφοί τους έχουν προχωρήσει εν τω μεταξύ σε μερικό αποκλεισμό του λιμανιού της Πάτρας, επιτρέποντας την έξοδο επιβατών και οχημάτων, κατά των κατάπλου πλοίων από την Ιταλία.

Ανάλογες κινητοποιήσεις πραγματοποιούνται και στην Κρήτη, αφού αποκλεισμένο είναι το αεροδρόμιο του Ηρακλείου.

Στη Ρόδο, καθολική είναι η συμμετοχή των ιδιοκτητών ταξί στις κινητοποιήσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών του νησιού.

Το πρωί ταξί στάθμευσαν έξω από το κτίριο της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στο κέντρο της πόλης, ενώ νωρίτερα πραγματοποιήθηκε πορεία διαμαρτυρίας στους κεντρικούς δρόμους της πόλης με αποτέλεσμα να προκληθούν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.

Υπενθυμίζεται ότι οι ιδιοκτήτες ταξί αντιδρούν στην πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματός τους, με τον αρμόδιο υπουργό Γ. Ραγκούση πάντως να διαμηνύει ότι το άνοιγμα θα γίνει κανονικά.

Τα ταξί αναμενόταν να ξαναβγούν στους δρόμους για την εξυπηρέτηση των πολιτών στις 5 τα ξημερώματα της Τετάρτης. Ωστόσο, οι αυτοκινητιστές διαμηνύουν πώς θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους και προσανατολίζονται να συνεχίσουν την απεργία τους έως και την Παρασκευή.

Υπενθυμίζεται ότι χθες επέλεξαν να αποκλείσουν με τα οχήματά τους το λιμάνι του Πειραιά και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις των ταξιδιωτών, αλλά και τις έντονες αντιδράσεις εμπλεκόμενων φορέων στον τουρισμό.

Το κυκλοφοριακό χάος που δημιουργήθηκε προκάλεσε την παρέμβαση της εισαγγελέα Πρωτοδικών, Ελένης Ράικου, η οποία έδωσε εντολή να σχηματίζονται αμέσως δικογραφίες για όσους οδηγούς ταξί που διαπιστώνεται ότι διαπράττουν αυτεπαγγέλτως διωκόμενα αδικήματα, όπως αυτό της παρακώλυσης συγκοινωνιών, καθώς και εντολή στις αρχές, σε περίπτωση που οι αυτοκινητιστές δεν συμμορφώνονται, να κατάσχονται τα οχήματά τους.

ΣΥΝ: Το επάγγελμα «κλείνει» προς όφελος των μεγάλων εταιρειών

«Στην πραγματικότητα το επάγγελμα "κλείνει" προς όφελος των μεγάλων εταιρειών», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Συνασπισμός σχετικά με το ζήτημα της απελευθέρωσης του κλάδου των ταξί και του ανοίγματος της αδειοδότησης σε όλους τους αυτοκινητιστές.

«Εν μέσω τουριστικής περιόδου η κυβέρνηση επέλεξε να προχωρήσει σε μέτρα για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, αναιρώντας το διάλογο και τα αποτελέσματά του, που είχαν προηγηθεί μεταξύ των επαγγελματιών και της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Συμπληρώνεται ότι με τις προτεινόμενες αλλαγές «εξοντώνονται οι μικροϊδιοκτήτες ταξί και δημιουργείται ολιγοπώλιο στον κλάδο, από εταιρίες που θα δραστηριοποιηθούν και θα παρέχουν τις υπηρεσίες στους πολίτες με ακριβότερες ακόμα τιμές».

Επίσης, όσο αφορά στον κλάδο, ο Συνασπισμός αναφέρει ότι αυτός στην Ελλάδα λειτουργεί «όχι ως συμπλήρωμα των δημόσιων συγκοινωνιών, αλλά ως υποκατάστατό τους, αφού αυτές συνεχώς υποβαθμίζονται».

Καταλήγοντας, σημειώνει ότι η αλλαγή πολιτικής στον κλάδο των ταξί, πρέπει να γίνεται «προς όφελος των πολιτών, των εργαζομένων στον κλάδο και των μικροϊδιοκτητών, μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ριζικής ανάπτυξης και αναβάθμισης των δημόσιων συγκοινωνιών και προστασίας του περιβάλλοντος».

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή