Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στην απελευθέρωση του επαγγέλματός τους εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες ταξί, που προσανατολίζονται σε απεργία διαρκείας.
Τα ταξί αναμενόταν να ξαναβγούν στους δρόμους για την εξυπηρέτηση των πολιτών στις 5 τα ξημερώματα της Τετάρτης, οπότε και θα έληγε η 48ωρη απεργία τους. Ωστόσο οι αυτοκινητιστές διαμηνύουν πως θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, και αναμένεται να συνεχίσουν την απεργία τους μέχρι το πρωί της Πέμπτης, προειδοποιώντας παράλληλα για «χειρόφρενο» έως και την Παρασκευή. Τα παραπάνω επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος προειδοποίησε για απεργία διαρκείας αν το υπουργείο παραμείνει ανυποχώρητο στις θέσεις του.
Την Τετάρτη αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας προκειμένου να καθορίσει την περαιτέρω στάση του κλάδου. Μέσα στους κόλπους των Σωματείων ακούγονται διάφορες προτάσεις, από απεργία διαρκείας ή παράταση των κινητοποιήσεων, ενώ υπάρχουν και πιο ψύχραιμες φωνές που προτείνουν να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις, προκειμένου να μη στραφεί η κοινωνία και ο τουριστικός κόσμος εναντίον τους.
Σήμερα, οι ιδιοκτήτες ταξί πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ, στην οδό Μάρνη, και πορεία προς τη Βουλή, χωρίς αυτοκίνητα, ενώ την Τετάρτη αναμένεται να συγκεντρωθούν έξω από το υπουργείο Υποδομών.
Συγκεντρώσεις στην περιφέρεια
Δυναμικότερες ήταν οι κινητοποιήσεις στην περιφέρεια, όπου συνάδελφοί τους προχώρησαν στον αποκλεισμό αεροδρομίων και λιμανιών.
Συνάδελφοί τους στη Θεσσαλονίκη έφθασαν το πρωί με τα οχήματά τους στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» χωρίς να εμποδίσουν την κυκλοφορία και πεζοί κατευθύνθηκαν στον επιβατικό σταθμό. Στη συνέχεια συγκεντρώθηκαν στο χώρο αφίξεων.
Από χθες το πρωί παραμένουν συγκεντρωμένοι στο ύψος της Nέας Τρίγλιας, με τα αυτοκίνητά τους οι ιδιοκτήτες ταξί της Χαλκιδικής, χωρίς να κλείνουν δρόμους.
Την ίδια ώρα, στον αποκλεισμό του αεροδρόμιο του Αράξου, όπου συνήθως προσγειώνονται πτήσεις τσάρτερ προερχόμενες από χώρες της ανατολικής και κεντρικής Ευρώπης, προχώρησαν περίπου 200 ιδιοκτήτες ταξί από την Πάτρα και την Κάτω Αχαΐα, οι οποία στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στην Κυλλήνη.
Συνάδελφοί τους έχουν προχωρήσει εν τω μεταξύ σε μερικό αποκλεισμό του λιμανιού της Πάτρας, επιτρέποντας την έξοδο επιβατών και οχημάτων, κατά των κατάπλου πλοίων από την Ιταλία.
Ανάλογες κινητοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν και στην Κρήτη, όπου αποκλεισμένο είναι το αεροδρόμιο του Ηρακλείου.
Στη Ρόδο, καθολική είναι η συμμετοχή των ιδιοκτητών ταξί στις κινητοποιήσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών του νησιού.
Το πρωί ταξί στάθμευσαν έξω από το κτίριο της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στο κέντρο της πόλης, ενώ νωρίτερα πραγματοποιήθηκε πορεία διαμαρτυρίας στους κεντρικούς δρόμους της πόλης με αποτέλεσμα να προκληθούν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.
Ηλ. Μόσιαλος: Η θέση της κυβέρνησης είναι το σχέδιο Ραγκούση
Πλήρη στήριξη στο σχέδιο του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Ραγκούση σχετικά με την απεργία των ταξί, παρέχει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλίας Μόσιαλος.
«Η θέση της κυβέρνησης είναι αυτή που εκφράζει ο υπουργός Μεταφορών», δήλωσε σχετικά.
Παράλληλα, ζήτησε από όλα τα κόμματα να τοποθετηθούν ξεκάθαρα υπέρ ή κατά του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων, καθώς και να πάρουν σαφή θέση, αναλογιζόμενοι τις συνέπειες της απεργίας των αυτοκινητιστών στην οικονομία της Ελλάδας εν μέσω τουριστικής περιόδου.
«Η ουσία του θέματος είναι να γίνει ή όχι μεγαλύτερη απελευθέρωσή τους», υπογράμμισε, επικρίνοντας κυρίως τη στάση της ΝΔ και καλώντας την να ξεκαθαρίσει τη θέση της και να μην αποφεύγει να τοποθετηθεί.
«Ανεύθυνη», χαρακτήρισε τέλος, ο Ηλ. Μόσιαλος και τη στάση της Ομοσπονδίας των ταξί, αφού ζήτησε συνάντηση με τον Γ. Ραγκούση την Παρασκευή και την επομένη κήρυξε απεργία.
Ν. Νικητιάδης: Επίθεση στον τουρισμό από τους ιδιοκτήτες ταξί
Έκκληση στους ιδιοκτήτες ταξί να μην «τραυματίσουν» μία αγορά από την οποία περιμένουν να ζήσουν, απηύθηνε ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Γιώργος Νικητιάδης σε συνέντευξή του στο ρ/σ Βήμα 99,5 fm.
«Είναι άλλης τάξης ζήτημα το ότι απελευθερώνεται το επάγγελμα και με ποιο τρόπο γίνεται αυτό και άλλης τάξης ζήτημα η επίθεση σε μια πλουτοπαραγωγική πηγή της χώρας, ίσως την πιο σημαντική, όπως είναι ο τουρισμός, που έχει εξαιρετικές προοπτικές και πηγαίνει τόσο καλά», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αναφέρθηκε ακόμη στον υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γ. Ραγκούση, λέγοντας ότι ήταν καθαρός σχετικά με το ζήτημα και μίλησε για διάλογο.«Αν έχει κάποιο σχέδιο, αυτό δεν μπορεί να είναι Ευαγγέλιο που δεν ακουμπά», συμπλήρωσε.
Σχετικά με τα περί υποκίνησης της απεργίας από την αξιωματική αντιπολίτευση, ο κ. Νικητιάδης σημείωσε ότι δεν πιστεύει πως «η ΝΔ έχει τη δύναμη να τους κινητοποιήσει, αλλά βοήθησε να κινητοποιηθούν ακόμη περισσότερο».
Τέλος, σε ερώτηση που του τέθηκε σχετικά με την τουριστική κίνηση απάντησε: «Είμαι αισιόδοξος, γιατί έγινε καλή δουλειά».
«Πράσινες» αντιρρήσεις στο σχέδιο Ραγκούση
Την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί με προϋποθέσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες στις νησιωτικές και ορεινές περιοχές προτείνει με ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση, ο βουλευτής Κυκλάδων του ΠΑΣΟΚ, Γεώργιος Παπαμανώλης.
Επίσης, ζητεί η χορήγηση αδειών να δίνεται με συγκεκριμένα κριτήρια και, όσο αφορά στις νησιωτικές περιοχές, να αφορούν χωριστά κάθε νησί, με ευθύνη και της αρμόδιας Περιφέρειας.
ΝΔ: Αρχιτέκτονας του χάους ο Γ. Ραγκούσης
Ευθεία επίθεση στον Πρωθυπουργό εξαπέλυσε σήμερα ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γ. Μιχελάκης, με αφορμή την απεργία των ιδιοκτητών ταξί, κατηγορώντας τον πως «όχι μόνο δεν διαπραγματεύεται, αλλά δεν έχει καμία πολιτική σε κανέναν τομέα».
Όπως είπε, ο κ. Παπανδρέου «οφείλει να πάρει θέση και να μην παριστάνει τον παρατηρητή» μπροστά στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
Παρατήρησε ακόμη ότι «ενώ αρχικά είχε αποδεχθεί τη ρύθμιση Ρέππα, λίγες βδομάδες μετά, αποδέχεται τις προτάσεις Ραγκούση, που κινούνται σε τελείως αντίθετη κατεύθυνση από αυτές του προκατόχου του» και διερωτήθηκε «με ποιον επιτέλους συμφωνεί ο κ. Παπανδρέου; Με τον κ. Ρέππα ή με τον κ. Ραγκούση; Ποια είναι η πολιτική του, ποιοι είναι οι στόχοι του και -εν τέλει- ποιες είναι οι θέσεις του;».
Στη συνέχεια, ο κ. Μιχελάκης έστρεψε τα πυρά του στον κ. Ραγκούση, χαρακτηρίζοντάς τον αρχιτέκτονα του χάους και τον κατηγόρησε πως για λόγους εσωκομματικής βεντέτας με τον κ. Ρέππα, ακύρωσε τα όσα είχε συμφωνήσει ο προκάτοχός του, χωρίς να κάνει κανένα διάλογο με τους ενδιαφερόμενους, με τη λογική του "έτσι θέλω".
Σημείωσε μάλιστα ότι τις ευθύνες του υπουργού Υποδομών και εμμέσως του ίδιου του πρωθυπουργού έχουν επισημάνει ήδη στελέχη του ΠΑΣΟΚ και αναφέρθηκε σε σχετικές δηλώσεις των κ.κ. Δ. Ρέππα, Τ. Αντωνίου, Π. Ευθυμίου, Δ. Καρυπίδη.
«Είναι, λοιπόν», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος, «μάταιη η προσπάθεια του κ. Ραγκούση να μεταθέσει στη Νέα Δημοκρατία τις ευθύνες για το χάος που ο ίδιος έχει προκαλέσει. Αλλωστε, δεν είμαστε όλοι ίδιοι».
Πυρά ΚΚΕ κατά κυβέρνησης
Η πολιτική της κυβέρνησης με τις απελευθερώσεις, τις αποκρατικοποιήσεις, το «ξεπούλημα» της δημόσιας περιουσίας και τα «χαράτσια» και όχι οι κινητοποιήσεις, είναι αυτή που σύμφωνα με το ΚΚΕ πλήττει τον τουρισμό και υπονομεύει τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας.
«Κάθε απεργία έχει κόστος. Και οι εργάτες όταν απεργούν χάνουν το μεροκάματο, ενώ υφίστανται και τρομοκρατικές απολύσεις. Όμως την κυβέρνηση την πιάνει ο πόνος μόνο για τα υπερκέρδη των μονοπωλίων στον κλάδο του τουρισμό και των εφοπλιστών», αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση το ΚΚΕ.
Βολές και από τον ΛΑΟΣ
«Αν ακόμη υπάρχει κάτι που λειτουργεί στην χώρα, αυτό είναι τα ταξί. Βάλθηκε ο κ. Ραγκούσης να τα διαλύσει κι αυτά», σχολίασε εκ μέρους του ΛΑΟΣ, ο Κωστής Αϊβαλιώτης.
Κάλεσε παράλληλα τον κ. Ρέππα, που, όπως είπε, είναι σαφώς παλαιότερος του κ. Ραγκούση στο ΠΑΣΟΚ, «να τιμήσει την συμφωνία και την υπογραφή του αναφορικά με τους ιδιοκτήτες ταξί».
ΣΥΝ: Το επάγγελμα «κλείνει» προς όφελος των μεγάλων εταιρειών
«Στην πραγματικότητα το επάγγελμα "κλείνει" προς όφελος των μεγάλων εταιρειών», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Συνασπισμός σχετικά με το ζήτημα της απελευθέρωσης του κλάδου των ταξί και του ανοίγματος της αδειοδότησης σε όλους τους αυτοκινητιστές.
«Εν μέσω τουριστικής περιόδου η κυβέρνηση επέλεξε να προχωρήσει σε μέτρα για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, αναιρώντας το διάλογο και τα αποτελέσματά του, που είχαν προηγηθεί μεταξύ των επαγγελματιών και της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Συμπληρώνεται ότι με τις προτεινόμενες αλλαγές «εξοντώνονται οι μικροϊδιοκτήτες ταξί και δημιουργείται ολιγοπώλιο στον κλάδο, από εταιρίες που θα δραστηριοποιηθούν και θα παρέχουν τις υπηρεσίες στους πολίτες με ακριβότερες ακόμα τιμές».
Επίσης, όσο αφορά στον κλάδο, ο Συνασπισμός αναφέρει ότι αυτός στην Ελλάδα λειτουργεί «όχι ως συμπλήρωμα των δημόσιων συγκοινωνιών, αλλά ως υποκατάστατό τους, αφού αυτές συνεχώς υποβαθμίζονται».
Καταλήγοντας, σημειώνει ότι η αλλαγή πολιτικής στον κλάδο των ταξί, πρέπει να γίνεται «προς όφελος των πολιτών, των εργαζομένων στον κλάδο και των μικροϊδιοκτητών, μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ριζικής ανάπτυξης και αναβάθμισης των δημόσιων συγκοινωνιών και προστασίας του περιβάλλοντος».
Δημοκρατική Αριστερά: Η ευθύνη στην κυβέρνηση για τις παλινωδίες
«Με βάση τις πληθυσμιακές αναλογίες που ισχύουν στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης πρέπει να γίνει το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί», σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Δημοκρατικής Αριστεράς.
«Η κυβέρνηση έχει ευθύνη διότι με τις παλινωδίες και τις αντιφατικές ενέργειες της - μεταξύ δυο υπουργών της - έχει δημιουργήσει τη συγκεκριμένη κατάσταση για στους αυτοκινητιστές», αναφέρει επίσης.
Καταλήγοντας, τονίζει ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι σεβαστό, διευκρινίζοντας ότι «σε κάθε περίπτωση, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια και οι εθνικές οδοί της χώρας πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά, ιδιαίτερα σε μια περίοδο εξαιρετικά κρίσιμη για την Ελλάδα».
Δημοκρατική Συμμαχία: Αδιανόητες οι συμπεριφορές που «χτυπούν» τον τουρισμό
«Οι συμπεριφορές που χτυπούν την καρδιά του τουρισμού και της οικονομίας είναι αδιανόητες» δήλωσε η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Ντόρα Μπακογιάννη, ερωτηθείσα για τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί, σε συνέντευξή της στο ραδιοφωνικό σταθμό Bήμα fm.
Ξεκαθάρισε ωστόσο πως «σέβεται απόλυτα τους ταξιτζήδες και αντιλαμβάνεται τον απόλυτο εμπαιγμό που δέχθηκαν» καταλογίζοντας στην κυβέρνηση στάση «απόλυτης κοροϊδίας» τη στιγμή που «δεν μπορεί να μιλήσει με καθαρά λόγια και ο ένας υπουργός αναιρεί τις αποφάσεις του άλλου».
Δημοκρατική Αριστερά: Αεροδρόμια και λιμάνια πρέπει να μείνουν ανοιχτά
«Το δικαίωμα στην απεργία είναι σεβαστό», υποστηρίζει με σχετική της ανακοίνωση η Δημοκρατική Αριστερά, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι «τα αεροδρόμια, τα λιμάνια και οι εθνικοί οδοί της χώρας πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά, ιδιαίτερα σε μια περίοδο εξαιρετικά κρίσιμη για τη χώρα».
Κάνει παράλληλα λόγο για παλινωδίες και αντιφατικές ενέργειες της κυβέρνησης, στην οποία και επιρρίπτει την ευθύνη για την τροπή που έχει πάρει το ζήτημα της απελευθέρωσης του κλάδου.
Έκκληση από τον ΣΑΑΕ
Ο αποκλεισμός των λιμανιών και των αεροδρομίων της χώρας, εν μέσω της τουριστικής περιόδου, προκαλεί τεράστιες ζημιές, τόσο στην οικονομία, όσο και στην εικόνα της χώρα μας, παρατηρεί σήμερα ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών (Σ.Α.Α.Ε.).
Επιπλέον απευθύνει έκκληση τόσο στους θιγόμενους να φερθούν στα όρια του νόμου, όσο και στην πολιτεία να διαφυλάξει τα συμφέροντα όλων των πολιτών, «αφού ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων μας».
ΓΕΠΟΕΤ: Απεργία δεν σημαίνει κάνω ζημιά στον τουρισμό
«Απεργία σημαίνει δεν δουλεύω. Όχι ότι συγχρόνως εμποδίζω τον άλλο επαγγελματία να εργαστεί, ούτε εμποδίζω αυτόν που εμπιστεύτηκε την χώρα μας να κάνει τις διακοπές του και τον ταλαιπωρώ, προπάντων δεν σημαίνει ότι κάνω ζημιά στον τουρισμό της χώρας μου», σημειώνει η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ).
Επιπλέον, εκφράζει την ευχή η πολιτεία να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων χωρίς να επαναλάβει λάθη του παρελθόντος και «πάνω από όλα χωρίς ταλαιπωρία των άλλων επαγγελματιών, χωρίς ταλαιπωρία του εξαιρετικά ευαίσθητου τουρισμού που ματώνει κάθε φορά από αυτά τα γεγονότα».