Ο 17ος γύρος του πρωταθλήματος διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο στο Buddh Inaterantional Circuit.
Είναι η πρώτη η φορά που η Ινδία φιλοξενεί GP με την πίστα να είναι καινούργια και παντελώς άγνωστη για τις ομάδες και τους πιλότους. Αυτή η λεπτομέρεια τους προβληματίζει ιδιαίτερα καθώς δεν γνωρίζουν καλά το σιρκουί ώστε να ετοιμάσουν τις στρατηγικές τους.
Για να είναι προετοιμασμένοι οι πιλότοι διένυσαν πολλά χιλιόμετρα στην πίστα μέσω εξομοιωτή. Τις περισσότερες φορές όμως η πραγματικότητα διαφέρει. Ταξίδι λοιπόν, στο άγνωστο για τις ομάδες της Formula 1 που θα κληθούν μέσα στις επόμενες ημέρες να συλλέξουν όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούν και να προετοιμαστούν κατάλληλα.
Η νέα πίστα βρίσκεται 25 χιλιόμετρα έξω από το Νέο Δελχί και έχει μήκος 5,125 χιλιόμετρα. Οι πιλότοι θα χρειαστεί να διανύσουν συνολικά 307,249 μέτρα με το νικητή να ανακηρύσσεται μετά από 60 γύρους. Κύρια χαρακτηριστικά της πίστας είναι οι μεγάλες ευθείες και οι πολλές, μικρές στροφές.
Τα προγνωστικά αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο σιρκουί αναμένεται να είναι ένα από τα ταχύτερα στο καλεντάρι της F1. Για να ενισχύσουν αυτή την πεποίθηση οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιτρέψουν δύο ζώνες ενεργοποίησης του DRS (Σύστημα κινούμενων αεροτομών) ώστε να αυξηθούν οι προσπεράσεις, προφέροντας έτσι θέαμα.
Η διοργάνωση GP έχει λάβει μεγάλη δημοσιότητα στην Ινδία. Ηδη, όπως αναφέρεται, περισσότερα από 80.000 άτομα έχουν αγοράσει εισιτήριο για να παρακολουθήσουν τον αγώνα. Όπως αποδεικνύεται, η F1 έχει χιλιάδες φανατικούς στην Ινδία και αυτό φαίνεται από τη μέχρι στιγμής αντίδραση του κόσμου.
Ελπίδα όλων είναι η Ινδία, μία χώρα με οικονομία που αναπτύσσεται, να αποδειχθεί επιτυχημένη νέα επιλογή για τη Formula 1, και να διοργανώσει έναν αγώνα επιτυχημένο που θα έχει διάρκεια σε εύρος χρόνου.
Πάντως, τα πράγματα δεν ξεκίνησαν ομαλά για τους οργανωτές καθώς σήμερα γίνονται συνέχεια διακοπές ρεύματος, ακόμη και στη συνέντευξη Τύπου με αποτέλεσμα να καθυστερήσει να ολοκληρωθεί. Η διακοπές αυτές ανησυχούν τους υπευθύνους του αγώνα καθώς σήμερα είναι μία ήρεμη σχετικά ημέρα για τις ομάδες, αύριο όμως αρχίζουν τα δύσκολα με τις ελεύθερες δοκιμές.
Τα βλέμματα όλων θα πέσουν αναπόφευκτα πάνω στη Force India που θα τρέχει πλέον μέσα στην πατρίδα της. Το «αφεντικό» της ομάδας Βιζτάι Μαλάια χαρακτήρισε το γεγονός αυτό ως όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Στόχος της ομάδας θα είναι μία αξιοπρεπή εμφάνιση μπροστά στα χιλιάδες μάτια των συμπατριωτών της που θα παρακολουθούν και την εμψυχώνουν.
Ως «ήρωες» αντιμετωπίζονται οι Ναράιν Καρθικέγιαν και Καρούν Τσάντχοκ, πιλοτοι των HRT και Lotus, αντίστοιχα. Ο πρώτος αναμένεται να συμμετάσχει κανονικά στον αγώνα, αντικαθιστώντας τον Βιναντόνιο Λιούτσι στο πρώτο GP που διεξάγεται μέσα στην χώρα του.
Ο Καρούν Τσάντχοκ είναι άτυχος καθώς θα τρέξει μόνο στις αυριανές ελεύθερες δοκιμές. Η Lotus αποφάσισε να μη ρισκάρει την δέκατη θέση στο πρωτάθλημα και θα κατέβει τελικά στον αγώνα με τους Γιάρνο Τρούλι και Χέικι Κοβαλάινεν, αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά στις υπόλοιπες ομάδες η Ferrari στοχεύει σε μία καλή εμφάνιση και γιατί όχι μία θέση στο πόντιουμ. Αλλωστε, η Scuderia έχει προσηλωθεί στην εξέλιξη του μονοθέσιου για την επόμενη χρονιά και περιμένει απλά να τελειώσει το πρωτάθλημα.
H Μercedes θεωρεί ότι η πίστα της ταιριάζει, όπως δήλωσε και ο Μίκαελ Σουμάχερ, ευελπιστώντας ότι θα τερματίσει σε υψηλότερες θέσεις από ό,τι σε προηγούμενους φετινούς αγώνες.
Η Red Bull δε φαίνεται να επηρεάζεται από το γεγονός ότι η πίστα είναι καινούργια. Αυτό το στοιχείο, όπως δήλωσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αποτελεί κίνητρο για τον ίδιο και την ομάδα. Ακόμη κι αν έχουν κερδίσει τους δύο φετινούς τίτλους σε οδηγούς και κατασκευαστές, αντίστοιχα.
Η McLaren-Mercedes μοιάζει «αφηνιασμένη» στα τελευταία GP. Ψάχνει μία ακόμη νίκη και ετοιμάζει νέες βελτιώσεις στο μονοθέσιο της για το Ινδικό GP.
Εντυπωσιασμένοι οι οδηγοί από την πίστα»
Πολύ θετικές είναι οι πρώτες εντυπώσεις των πιλότων από την επαφή τους με την πίστα Buddh Inaterantional Circuit.
Αν και υπάρχουν κάποιοι προβληματισμοί για τη σκόνη και τα μη καθαρά σημεία στην επιφάνεια της πίστας, οι πιλότοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι με το σχεδιασμό της και τις πολλές δυνατότητες που προσφέρει για προσπέρασμα.
«Είναι μία νέα φιλοσοφία με τις προσπεράσεις, κάτι που κάνει τις πίστες πιο φαρδιές στην είσοδο. Αυτό δίνει μία καλή προοπτική από πλευράς τακτικής, για προσπέραση, ώστε να προσφέρουμε θέαμα και καλώς εχόντων των πραγμάτων να ευχαριστηθούν οι Ινδοί φίλοι της Formula 1 που θα έρθουν το Σαββατοκύριακο», δήλωσε ο Μίκαελ Σουμάχερ.
Ο Τζένσον Μπάτον συνέκρινε την πίστα στην Ινδία με το Σπα, στο Βέλγιο και τη Σουζούκα στην Ιαπωνία, δύο σιρκουί που θεωρούνται οι πιο απολαυστικά στο πρωτάθλημα. Εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την τυφλή είσοδο στη φουρκέτα της στροφής 3 που βρίσκεται στην κορυφή του λόφου.
«Είναι πολύ καλή. Θα χρειαστούν μερικοί γύροι, ίσως μία με δύο ώρες για να καθαρίσει η πίστα. Στη σχεδίαση έχουν κάνει πραγματικά καλή δουλειά. Η είσοδος στις στροφές βοηθάει στις προσπεράσεις», δήλωσε ο Τζένσον Μπάτον.