«Η Formula 1 είναι ακόμη η ζωή μας, αλλά χωρίς τη Ferrari δεν υπάρχει Formula 1, όπως επίσης και χωρίς τη Formula 1,η Ferrari θα ήταν διαφορετική», δήλωσε ο «ισχυρός» άνδρας της Ιταλικής εταιρείας σε εκδήλωση της Ferrari χθες στο Μουτζέλο.
«Εάν η Formula 1 εξακολουθεί να θέλει τη Ferrari θα πρέπει να αλλάξει και να στραφεί στο εξελισσόμενο σημείο της έρευνας, ενώ παράλληλα θα πρέπει να προσέχει και το κόστος. Δεν είμαστε στη Formula 1 ως χορηγοί, αλλά ως κατασκευαστές», δήλωσε ο Μοντετζέμολο, πυροδοτώντας αντιδράσεις.
Τα λόγια του αυτά θεωρήθηκαν από πολλούς ως απειλή για μία πιθανή αποχώρηση της Ferrari από το άθλημα. Τη στιγμή μάλιστα που διακυβεύονται σημαντικά θέματα για το μέλλον της Formula 1, όπως η νέα Συμφωνία Ομονοίας, η συμφωνία Περιορισμού Πόρων, αλλά και η πορεία της FOTA.
Mετά τις χθεσινές δηλώσεις του «αφεντικού» της η Ferrari προσπάθησε να δώσει κάποιες εξηγήσεις μέσω της στήλης «Horse Whisperer», υποστηρίζοντας ότι ο Μοντετζέμολο ουδέποτε χρησιμοποίησε τις λέξεις «φεύγω» ή «τελεσίγραφο» σε όσα είπε. Παράλληλα, δικαιολόγησε τα σημεία στα οποία η Ιταλική ομάδα εμμένει στις απόψεις της που δεν είναι άλλα από τους τεχνικούς κανονισμούς, τις δοκιμές εξέλιξης και το τρίτο μονοθέσιο.
«Αρχικά, οι λέξεις «φεύγω» και «τελεσίγραφο» δεν ειπώθηκαν δημόσια. Αυτό που χρειάζεται να τονισθεί είναι ότι ο Μοντετζέμολο μίλησε από μία πιο εποικοδομητική άποψη, κάτι που συνηθίζεται από τον πρόεδρο μίας εταιρείας που είναι ανέκαθεν στη Formula 1 και έχει ένα μέλλον που ευημερεί στο καλύτερο είδος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που το έχει τόσο κοντά στην καρδιά του.
Λέγοντας ότι «η Formula 1 βρίσκεται στη ζωή μας, αλλά χωρίς τη Ferrari δεν υπάρχει Formula 1, όπως επίσης και χωρίς της Formula 1, η Ferrari θα ήταν διαφορετική» εννοεί ότι το Μαρανέλο βρίσκεται στην πρώτη γραμμή σε θέματα σχετικά με τη σύνταξη σχεδίων για το άμεσο μέλλον του αθλήματος.
Οι κριτικές και τα σχόλια που ακολούθησαν χθες δεν είναι κάτι το καινούργιο –ο Μοντετζέμολο τα έχει ξανακούσει στο παρελθόν. Θα πρέπει όμως να θεωρηθούν ως ερέθισμα: είναι λογικό ένας κατασκευαστής να βλέπει την ενασχόληση του με τη Formula 1 ως χώρο δοκιμών για τεχνολογική έρευνα που θα χρησιμοποιήσει στα προϊόντα του, ενώ παράλληλα θα έχει στο μυαλό του ότι πρέπει να ελέγχει το κόστος. Το Μαρανέλο ήταν πάντα στην πρώτη γραμμή σε αυτή την πρωτοβουλία.
Για αυτό το λόγο θα πρέπει να αυξηθούν οι ημέρες δοκιμών εξέλιξης: όχι μόνο γιατί είμαστε το μοναδικό άθλημα όπου οι αθλητές απαγορεύεται αυστηρά να προπονηθούν στο χώρο τους, αλλά επειδή οι πρόσφατοι περιορισμοί καθιστούν αδύνατο για τους νέους οδηγούς να προοδεύσουν και να ζήσουν την εμπειρία της αληθινής οδήγησης πέρα από τον εικονικό κόσμο ενός εξομοιωτή.
Και για όσους πιστεύουν ότι η μείωση των αεροδυναμικών εξαρτημάτων έγινε καθαρά προς όφελος της Ferrari, θυμηθείτε ότι λαμβάνοντας υπόψη τον ιστορικό ρόλο της Ferrari, είναι σωστό να θέλουμε να σκεφτόμαστε την επιτυχία της Formula 1 ως άθλημα: Δε θέλουμε να βλέπουμε πύραυλους μέσα στην πίστα, απλά θέλουμε να βλέπουμε ανταγωνισμό μεταξύ των μονοθεσίων», καταλήξει η ανακοίνωση της Ferrari.