Ο Τζέιμς Αλισον δήλωσε ότι η R31 ήταν ένα τολμηρό αλλά αποτυχημένο πείραμα. Με αυτό τον τρόπο γίνεται αποδεκτό από επίσημα χείλη ότι η φετινή χρονιά ήταν μία αποτυχία για τη Renault. Αιτία ήταν η επιλογή της τοποθέτησης των εξατμίσεων εμπρός με την ομάδα του Ενστοουν να είναι η μοναδική που ακολούθησε αυτή τη λύση. Αυτό όμως της κόστισε τόσο στη εξέλιξη του μονοθεσίου όσο και στις επιδόσεις του, ιδίως στις αργές στροφές.
«Είμαστε η μοναδική ομάδα που υιοθετήσαμε το σύστημα των εξατμίσεων εμπρός και το καναμε αυτό, έχοντας πολλές ελπίδες που προέκυπταν από τα εντυπωσιακά στοιχεία στην αεροσύραγγα. Συνεχίσαμε με ικανοποιητικά αποτελέσματα, αν και ήταν εμφανές από το πρώτο τεστ ότι η απαιτούμενη καθετη δύναμη δεν ήταν τόσο υψηλή όσο απαιτούνταν. Η χρονιά που ακολούθησε ήταν πολύ δύσκολη στο Ενστοουν», παραδέχθηκε ο Τζέιμς Αλισον.
Και αυτό γιατί ενώ η R31 έδειχνε στην αρχή της χρονιάς άκρως ανταγωνιστική με τον Βιτάλι Πετρόφ να τερματίζει τρίτος στην Αυστραλία και τον Νικ Χάιντφελντ στην ίδια θέση, στη Μαλαισία, επόμενο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η συνέχεια όμως δεν ήταν η ανάλογη. Ο Πετρόφ δεν έχει κερδίσει κανέναν βαθμό εδώ και τρεις αγώνες ενώ ο Μπρούνο Σένα που αντικατέστησε τον Χάιντφελντ από τον Αύγουστο (στο GP του Βελγίου) έχει όλους κι όλους δύο βαθμούς σε επτά αγώνες.
Η Renault βρίσκεται μακριά από τις διακρίσεις στην κατάταξη των κατασκευαστών καθώς είναι πέμπτη με 72 βαθμούς με τη Mercedes που βρίσκεται στην τέταρτη θέση, να έχει περισσότερους από τους διπλάσιους βαθμούς (159).
Σύμφωνα με τον Αλισον οι έξοδοι των εξατμίσεων μπροστά μπορεί στην αεροσύραγγα να αποδείχθηκαν ιδανική λύση, αλλά στην πράξη ήταν μια επιλογή που δεν είναι δυνατόν να εξελιχθεί και παρουσίαζε θεμελιώδη αδυναμία στις αργές στροφές.